Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Pas op M2 wordt heet ,M3 goed warm !
Ik zie M3 niet op 't nieuwe printje ?
Anne
Ik zie M3 niet op 't nieuwe printje ?
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja M2 komt op het grote koelblok.
M3 en M4 zitten op een aparte print dichter bij de OC3 (SG3S) buis.
Op de bovenplaat zitten de be en ontluchtingsgaten boven de koelvinnen van dit printje.
Nog een vraagje ,die 140 ohm weerstand ook een kwart wat ?
M3 en M4 zitten op een aparte print dichter bij de OC3 (SG3S) buis.
Op de bovenplaat zitten de be en ontluchtingsgaten boven de koelvinnen van dit printje.
Nog een vraagje ,die 140 ohm weerstand ook een kwart wat ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Lekker bezig geweest in de voorjaarzon daar... maar toch even een kanttekening: al eerder gezegd, pas op met het gebruiken van een soldeerlas onder mechanische belasting. De print zit weliswaar aan 1 kant met een beugeltje vast, maar de andere kant steunt volledig op de soldeerlas. Kijk maar eens in een commercieel product, daar zul je dit nooit zien. Er zijn altijd trillingen aanwezig in een apparaat (hier helemaal met al die trafo's), vroeg of laat trilt de las los.
Wat hier beter zou zijn, ik weet alleen niet of je er de ruimte voor hebt, is de print gelijklijinig met het koelblok monteren en dan de FET van onder in de print steken. Hoef je in elk geval de layout niet te wijzigen en een nieuwe print te maken.
Wat hier beter zou zijn, ik weet alleen niet of je er de ruimte voor hebt, is de print gelijklijinig met het koelblok monteren en dan de FET van onder in de print steken. Hoef je in elk geval de layout niet te wijzigen en een nieuwe print te maken.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
R8 =140 Ω ,gaat ong. 40mA door (anodestroom)
Vermogen R x I² ,dat is 140 x 40 x 40 µW = 224mW
, neem toch maar 1W .
Anne
Vermogen R x I² ,dat is 140 x 40 x 40 µW = 224mW
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Barry,normaal heb je gelijk
Maar de print rust hier niet op de las,maar onderen op het koelblok.
Maar als de nieuwe printen er op komen bekijk ik het nog wel even bij het verdere passen en meten als alles de kast in gaat ,heb ik nu nog geen zicht op.
Zal hier een beugeltje bijplaatsen,als ik weer zin in tappen heb...........
Maar de print rust hier niet op de las,maar onderen op het koelblok.
Maar als de nieuwe printen er op komen bekijk ik het nog wel even bij het verdere passen en meten als alles de kast in gaat ,heb ik nu nog geen zicht op.
Zal hier een beugeltje bijplaatsen,als ik weer zin in tappen heb...........
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Aan 1 kant ja, de andere kant rust nog steeds op de soldeerlas.. maar kiek maar even. Je moet het ook zelf weten natuurlijk, is geen moeten he 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vandaag een HP Laserprinter geïnstalleerd,en deze gelijk maar gevoed met Action fotopapier en dat werkt!
Het ontwerp voor de 400v printjes geprint en de printen gemaakt...........
Een stuk kleiner als het vorige ontwerp,dit gaat passen op het koelblok
Het ontwerp voor de 400v printjes geprint en de printen gemaakt...........
Een stuk kleiner als het vorige ontwerp,dit gaat passen op het koelblok
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Printjes gereed...... 
De boel over gesoldeerd.
Had geen 1K 1/4 WAT meer,dan maar zo.
De boel over gesoldeerd.
Had geen 1K 1/4 WAT meer,dan maar zo.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Nog even volhouden, de SMD is nog in de ontkennings-fase, maar het komt er aan. 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Geef toe dat dit al een stap is in die richting,,,,Buizen SMD,,, 
Dit gaat in ieder geval passen op het koelblok...............
Dit gaat in ieder geval passen op het koelblok...............
Laatst gewijzigd door democles op zo 26 apr 2015, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Maakt niet uit,zie foto hier boven,
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Netter zo, zie foto onderdemocles schreef:Maakt niet uit,zie foto hier boven,
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
De potmeter staat nog scheef Anne! 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
En niet enkel dat. Schuinsmarcherder aan 't werkds23man schreef:De potmeter staat nog scheef Anne!
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Oke, Oke,aan die weerstand doe ik nog wat
Voor de rest maar even doorgebikkeld.
Gaten getapt,,niet mijn favo werkje,maar de gaten passen
(en de tappen zijn nog heel
)
Het koelblok al vast even vast geschroefd op de bovenplaat.
Kijken of alles past.
Nog 4 gaten te tappen voor twee FETS en twee extra versterkings beugeltjes,maar ik vond het wel genoeg voor vandaag............
Voor de rest maar even doorgebikkeld.
Gaten getapt,,niet mijn favo werkje,maar de gaten passen
Het koelblok al vast even vast geschroefd op de bovenplaat.
Kijken of alles past.
Nog 4 gaten te tappen voor twee FETS en twee extra versterkings beugeltjes,maar ik vond het wel genoeg voor vandaag............
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Mooi werk dat tappen, vond ik in militaire dienst al (bardienst
)
Je gebruikt toch wel een beetje olie en een correcte maat voor boren? Snijdt door alu als een warm mes door boter.. heb in de GU50pp inmiddels ik weet niet hoeveel gaten geboord/tapt, alles 1e boor 1e tap..
Je gebruikt toch wel een beetje olie en een correcte maat voor boren? Snijdt door alu als een warm mes door boter.. heb in de GU50pp inmiddels ik weet niet hoeveel gaten geboord/tapt, alles 1e boor 1e tap..
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik snap ook niet dat Peter daar zo'n hekel aan heeft. Wat is er mooier dan een vers gesneden draadje.....
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dit alu blok snijdt niet als boter en is flinter hard,alleen het voorboren met 2,5mm RVS boortje is al een crime.
Eerst geprobeerd met snijolie,geen succes,gaat wel beter als zonder,later met spiritus.
Bij het tappen is het echt iets van een 1/4 of 1/2 slag dan weer terug en weer etc. etc.,je voelt de tap duidelijk torderen zo hard is het alu.
Het heeft me al een tap gekost,het stukje steekt nog onder de koelblok uit,gelukkig in de kast.
Tappen vindt ik niet erg,maar dan met fatsoenlijke maten M6,M8,M10.
Nog 4x en dan zit het er op,en kan er eindelijk iets van tastbaar serieus koperwerk gemonteerd worden op de boven plaat.
Eerst geprobeerd met snijolie,geen succes,gaat wel beter als zonder,later met spiritus.
Bij het tappen is het echt iets van een 1/4 of 1/2 slag dan weer terug en weer etc. etc.,je voelt de tap duidelijk torderen zo hard is het alu.
Het heeft me al een tap gekost,het stukje steekt nog onder de koelblok uit,gelukkig in de kast.
Tappen vindt ik niet erg,maar dan met fatsoenlijke maten M6,M8,M10.
Nog 4x en dan zit het er op,en kan er eindelijk iets van tastbaar serieus koperwerk gemonteerd worden op de boven plaat.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Hij zal er wel dorst van krijgends23man schreef:Ik snap ook niet dat Peter daar zo'n hekel aan heeft. Wat is er mooier dan een vers gesneden draadje.....
Nu nog een steun eronder, zoals bij een vleugel of motorkap
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Precies Anne,
Ben nu iets anders aan het tappen
Ben nu iets anders aan het tappen
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28473
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Een paar mooie gasveren zou ook wel leuk zijn. 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
gebruik je wel blinde gaten tappen?democles schreef:Dit alu blok snijdt niet als boter en is flinter hard,alleen het voorboren met 2,5mm RVS boortje is al een crime.
Eerst geprobeerd met snijolie,geen succes,gaat wel beter als zonder,later met spiritus.
Bij het tappen is het echt iets van een 1/4 of 1/2 slag dan weer terug en weer etc. etc.,je voelt de tap duidelijk torderen zo hard is het alu.
Het heeft me al een tap gekost,het stukje steekt nog onder de koelblok uit,gelukkig in de kast.![]()
Tappen vindt ik niet erg,maar dan met fatsoenlijke maten M6,M8,M10.![]()
Nog 4x en dan zit het er op,en kan er eindelijk iets van tastbaar serieus koperwerk gemonteerd worden op de boven plaat.
En wel nieuwe gebruiken.
Eenmaal in staal gebruikt dan snijd de tap al veel minder mooi in aluminium.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Allemaal bedankt voor de tips,en alvast een leuke koningsdag gewenst 
