AMB-LCDuino pre-amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Dan verander je het toch lekker Anne, de code staat gewoon op de AMB site..... :lol:
Jamaar, ik vraag waarom = weet het niet !
Aanzetten tot inbreken, en nogwel bij een forumlid, is dat geen reden voor een ban :x
Anne
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Lijkt mij toch voor de hand liggend. De mute-toets is toch iets heel anders dan het volume helemaal dicht te draaien. Dat het resultaat soms overeenkomt is "geheel" toevallig. :D

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Met een speciaal koeriersbedrijf, genaamd Hannesie, is vandaag de ladderdac van Soekris gearriveerd. Dank Hannesie! :goedzo: Het ding ziet er werkelijk keurig uit. Oorspronkelijk was ik niet van plan om de preamp van digitale ingangen te voorzien. Gaandeweg het proces toch tot het inzicht gekomen dat daar niet meer omheen te komen is. De AF-DAC van Knuisje was de eerste keuze maar daar zitten een aantal delen in die voor mijn project niet nodig zijn. Knuisje bracht de Soekris onder de aandacht. Om ook weer eens wat anders te zien hier op het forum was de kogel snel door de kerk.
Als voeding gaat de opzet van Pjotr, die hij maakte voor de Hong Kong dac, dienen. Met wat kleine aanpassingen wordt het ontwerp nu nieuw leven ingeblazen. De grootste verandering is nog de trafo die behoorlijk wat meer capaciteit moet leveren.

In de pre wilde ik de metal can versie van de LME49720 gaan proberen. Daarbij even vergeten dat de elco's strak op de ic staan. :twisted: :evil: Kortom dat gaat niet passen.........

Co
Bijlagen
Antoon1927-0015.jpg
Antoon1927-0001.jpg
Antoon1927-0003.jpg
Antoon1927-0012.jpg
Antoon1927-0017.jpg
Antoon1927-0023.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

Is het niet mogelijk van bijvoorbeeld 2 uitsteeksels/koelribjes er wat af te halen zodat het wel past?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door democles »

Flex er bij met lamellenschijf.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

hannesie schreef:
Is het niet mogelijk van bijvoorbeeld 2 uitsteeksels/koelribjes er wat af te halen zodat het wel past?
Er moeten 6 ribben worden aangepast. Er blijft dan nauwelijks meer dan een ring over. Ik stop ze wel in een volgend project en gebruik hier wel de DIP8.

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Het ontwerp van Pjotr voor de voeding van de Soekris is niet veel gewijzigd. De USB-trigger is weggelaten, er worden andere trafo's gebruikt en de weerstand om de spanning van het 5V deel te kunnen wijzigen is verdwenen.
Op de print van 10 x16 is ruimte genoeg om normale zekeringen toe te passen. Zelf audiofiele exemplaren zijn mogelijk. :-k
De trafo's zijn uit de FL serie van Block, type UI30. Die is leverbaar van 2VA tot en met 8VA. Voor de 12VDC gebruik ik de FL8/15 en voor het 5VDC de FL4/9.

Co
Bijlagen
PJOTR-PSU.png
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

R15 en C23 zijn voor elke trafo weer anders. Ga er niet vanuit dat deze waardes altijd goed zijn.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

knuisje schreef:
R15 en C23 zijn voor elke trafo weer anders. Ga er niet vanuit dat deze waardes altijd goed zijn.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik ben nog naarstig op zoek naar het artikel waar jij al eerder aan refereerde. Nog niet gevonden trouwens :cry:

Co
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

cve schreef:
Bedankt voor de waarschuwing. Ik ben nog naarstig op zoek naar het artikel waar jij al eerder aan refereerde. Nog niet gevonden trouwens :cry:

Co
Zie dit topic: viewtopic.php?f=8&t=22018
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Dat is hem, bedankt knuisje. :D

Co
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Zonder meetapparatuur is het erg moeilijk om de juiste waarden voor de snubbers te bepalen. :think: Geen idee nog hoe je dit het beste kunt aanpakken. Als iemand suggesties heeft dan hoor ik het graag.

Co
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

Ik heb 10 van deze printjes laten maken in China en heb er dus nog 9 over. Ik krijg ze binnenkort binnen.
Verder heb je alleen nog een scope nodig met 2 probes.
Bijlagen
twochan.jpg
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

knuisje schreef:
Ik heb 10 van deze printjes laten maken in China en heb er dus nog 9 over. Ik krijg ze binnenkort binnen.
Verder heb je alleen nog een scope nodig met 2 probes.
Een scoop heb ik wel, dus nu nog zo'n printje. En de trafo waar het om gaat natuurlijk. Dan heb je nog 8 printjes over knuisje. :lol:

Co
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cool »

En nu nog 7.......
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

Is goed Loek. :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Barry2001 »

Heb je voor mij ook zo'n printje Peter?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door knuisje »

Ok, Barry.

Zodra ik ze binnen heb geef ik jullie een seintje.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

De print voor de voeding krijgt gestalte. Nog wat opruimen, een extra 5VDC uitgang toevoegen en de boel controleren.

Co
Bijlagen
PSU.png
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door hannesie »

Dat ziet er k(l)eurig uit. :D
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Kappa7 »

Ik zit even naar je voedingslijn te kijken maar vind deze nog al raar lopen.
je gaat eerst naar je weerstand van die naar de volgende elco gaat en vervolgens pas naar de elco. voor mijn gevoel ziet dat er zo raar uit.
Is dat wel verstandig zo?
zelf hou ik altijd aan dat je altijd van een kant de elco ingaat en via een separaat spoor door naar de weerstand of volgende stap.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Kappa7 schreef:
Ik zit even naar je voedingslijn te kijken maar vind deze nog al raar lopen.
je gaat eerst naar je weerstand van die naar de volgende elco gaat en vervolgens pas naar de elco. voor mijn gevoel ziet dat er zo raar uit.
Is dat wel verstandig zo?
zelf hou ik altijd aan dat je altijd van een kant de elco ingaat en via een separaat spoor door naar de weerstand of volgende stap.
De volgorde die ik op de print aanhoud is: C1, R1, C2, R2, C3. Maar misschien zie ik iets over het hoofd, het is al laat. :mrgreen:

Co
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door Kappa7 »

cve schreef:
Kappa7 schreef:
Ik zit even naar je voedingslijn te kijken maar vind deze nog al raar lopen.
je gaat eerst naar je weerstand van die naar de volgende elco gaat en vervolgens pas naar de elco. voor mijn gevoel ziet dat er zo raar uit.
Is dat wel verstandig zo?
zelf hou ik altijd aan dat je altijd van een kant de elco ingaat en via een separaat spoor door naar de weerstand of volgende stap.
De volgorde die ik op de print aanhoud is: C1, R1, C2, R2, C3. Maar misschien zie ik iets over het hoofd, het is al laat. :mrgreen:

Co
Zie hier wat ik bedoel.
Knipsel.JPG
Als eerste ontbreekt de verbinding tussen C2 en R2 tenzij en dan kan ik niet goed zien deze twee weerstanden direct aan elkaar zitten van C3 ga je niet direct naar de ic1 maar al vanaf de R2 het lijkt er op dat je de volgorde wat door elkaar gooit. verder zit alle aarde op het grondvlak. Dat zou ik ook niet zo doen ik zou een scheiding aan leggen tussen de ruwe DC aarde en de aarde die na de Ic1 komt. de aarde van de eerste C is nu niet echt schoon te noemen maar gaat nu wel erg makkelijk naar de schone aarde na je ic1.
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Maar even een plaatje zonder het gnd-vlak. Dat maakt het wat beter zichtbaar. Het gnd-vlak schuif ik op tot na c1. Ik heb mij hierbij een beetje gehouden aan hoe het oorspronkelijke prinsontwerp van Peter was.

Co
Bijlagen
Untitled.png
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Re: AMB-LCDuino pre-amp

Bericht door cve »

Voor de volledigheid het schema.

Co
Bijlagen
Pjotr-PSU-02.png
Plaats reactie