Da's juist niet de bedoeling, niet van wariekiekierdre schreef:Kom op!
Oproken dat ding!
Anne
Moderator: Beheerdersteam
Da's juist niet de bedoeling, niet van wariekiekierdre schreef:Kom op!
Oproken dat ding!
Of de transistoren eerst op de koelplaat geschroefd en dan de print precies op de pootjes gezet en dan pas solderen, moeten de gaatjes wel allemaal open zijn natuurlijk.ray5150 schreef:Op Hoop van Zegen....ja, heel toepasselijk...![]()
Ik vermoed dat die dingen in de fabriek op een andere manier in elkaar zijn gezet dan ik heb gedaan.
Lijkt me dat alle transistoren met de PCB in een mal werden geplaatst, gesoldeerd, van de mal af, en vervolgens op het koelblok werden geschroefd.
ik heb het dus precies omgekeerd gedaan...![]()
Nee, hij is nog niet getest. dat gaat een van de komende avonden gebeuren.
Binnen een week of twee.ray5150 schreef:Gaat er iemand nog op korte termijn bij een van deze toko's bestellen ?
Je weet: Ray trekt alleen maar dingen UIT de puinbak!ds23man schreef:Ray was net bij de puinbak geweest.....![]()
![]()
Ray, ik heb een 10 ohm NTC liggen, wellicht ook met een variac eerst proberen langzaam in te schakelen. Kun je lenen als je er geen hebt.Ah!buis schreef:Voordat er een nieuwe NTC in gaat eerst maar 't een en ander nazien![]()
Anne
Ik denk het eerste, er zaten al haarscheuren in, maar ik had er niet echt aandacht aan besteed...ds23man schreef:Vreemd verhaal. Of dat ding was verrot of er is nog iets serieus aan de hand waardoor die kapot is gegaan.
PimDriessen schreef:Hec Delft heeft een Thermistor liggen, Epcos 10 ohm.
Ik kreeg vanmiddag een pb'tje van een forumlid dat net wat bij Farnell ging bestellen.cool schreef:Ray, ik heb een 10 ohm NTC liggen, wellicht ook met een variac eerst proberen langzaam in te schakelen. Kun je lenen als je er geen hebt.
Nah, vind ik een beetje kortzichtig van je....SSassen schreef:In de kliko met dat apparaat, dit is echt zonde van je tijd naar mijn bescheiden mening.
Zou 'm maar 's vermanend toespreken, helpt misschien (niet)ray5150 schreef:Dat moet ie niet lang meer doen, anders word de voorspelling van Sander nog bewaarheid ook.
Ja, ik heb (voordat de print op het koelblok ging) alle collectoren nagemeten ten opzichte van het koelblok.Ah!buis schreef:
Al het voedingsdeel op de versterkerprint doorgemeten op sluiting ?
De isolatie van de transistoren op 't koelblok heb je zeker wel nagezien voordat de print erover ging, zal 't wel niet zijn.
Ah!buis schreef:Er is nog een mogelijke oorzaak van teveel stroom.
De uitgang van beide versterkers (is per slot een brug van twee) moeten dezelfde spanning hebben in rust.
Liefst nul volt.
Een verschil geeft makkelijk een grote gelijkstroom door de UGT.
Wordt normaal bewaakt met de stroomtrafo (vertikale ringtrafo met een dikke draad erdoor)