Na lang zoeken eindelijk het probleem gevonden waardoor de Orions heel schel klonken: De potmeter op een van de filters deed het niet meer waardoor de tweeter altijd voluit stond. Vreemd, hoe dat nou opeens kan is mij een raadsel. Gelukkig had ik er nog een extra mee besteld en dus meteen vervangen.
Het filter daarna weer doorgemeten, afgesteld, aangesloten en... ze klinken nu eindelijk links-rechts gelijk en neutraal
Doordat een luidspreker in het begin niet goed klonk betrap me er nu continue op, dat ik zit te luisteren naar dingen die niet goed klinken. Hoewel je weet dat je een solide ontwerp hebt gebouwd, tenminste dat hoop ik dan, weet je nooit zeker of hij zo klinkt zoals hij moet klinken. Daarbij komt, dat tussen het moment dat ik de Orion heb gehoord en nu ruim een jaar zit.
Nou ja, dat gevoel zal wel langzaam wegebben.
Nu eerst maar eens laten inspelen, al zit dat waarschijnlijk voornamelijk tussen mijn oren.
Toch wel een beetje jammer dat ik het probleem niet voor Beesterzwaag had gevonden. Ach, er komt vast nog wel een andere keer.
Ps. Architect, nog bedankt voor je aanbod om je filters eens te proberen! Gelukkig is het niet nodig.