Meestal leg ik die via een 100nF condensator aan massa,dit werkt goed,daarom nog nooit rechtstreeks naar massa geprobeerd.Ook de min van het 6,3V voedingsprintje naar het sterpunt gebracht.
Voor de rest lekker bezig
Moderator: Beheerdersteam
Meestal leg ik die via een 100nF condensator aan massa,dit werkt goed,daarom nog nooit rechtstreeks naar massa geprobeerd.Ook de min van het 6,3V voedingsprintje naar het sterpunt gebracht.
Die heb ik nog liggen dacht ik, zal hem er vanavond even in solderen.democles schreef:Meestal leg ik die via een 100nF condensator aan massa,dit werkt goed,daarom nog nooit rechtstreeks naar massa geprobeerd.Ook de min van het 6,3V voedingsprintje naar het sterpunt gebracht.![]()
Voor de rest lekker bezig
Ja goed idee, ik ga er in mee......die twee 100 ohm hoeveel Watt moeten die zijn denk jij?j_man schreef:Wat ik uit andere Bill-topics gehaald heb (en hoe ik het ga doen) is het volgende:
ECC99: ook een spanningsdelertje met twee 100 Ohm weerstanden, het midden daarvan met een 1 uF condensator naar steraarde.
KT88: midden van de winding (0) rechtstreeks naar ster-aarde.
Voor gebruik bij netspanning dien je condensatoren te nemen die geschikt zijn daarvoor.j_man schreef:Ik heb zelf nog een vraag over de twee 100nF condensatoren die Dick over de aan/uit schakelaar zet.
Daar staat bij 630V; moet dat 630V AC zijn?
Ik heb nu twee Wima MKP10's die 630V DC/400V AC zijn, maar zet liever geen ondergespecificeerde dingen in, en al helemaal niet in de buurt van de netspanning
Ah!buis schreef:Ziet 'r leuk uit, zo al die lichtjes,je zou haast denken nou alweer kerst
![]()
Gaat er niks mis ? lijkt rechtsachter wel in de fik te staan![]()
Anne
Barry2001 schreef:Mooi manook mooi dat je voedingstrafo niet warm wordt, doet de trafo bij mij wel. Heb je, nu íe wat aan gestaan heeft, de bias nog weer gemeten? Nog verlopen?