afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Muug
Contacteer:

afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?

Bericht door Muug »

Hoi,
kan iemand me uitleggen hoe ik muziek langsheen de usb-poort van de afdac-lb gestuurd krijg? Met welk device? Of met welke software?
Thanks !
Paul
hsmeets

Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?

Bericht door hsmeets »

Wat is je vraag precies? Hoe je een USB naar I2S module aansluit op de AFDAC-LB?
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

maar in de afdac-lb zit toch al een printplaatje voor i2s? En dat hangt met de nodige datakabeltjes aan de dac-print, exact gelijk in de handleiding van de afdac-lb. En de usb-ingang zit klaar, smachtend naar muziek. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik die daar krijg.

ik kan wel mediamonkey op die laptop installeren en mijn muziek op de mediaserver zien, maar als ik op play klik komt het gewoon uit de luidsprekertjes van de laptop. geen idee hoe ik het naar die usbkabel moet sturen. En ik vind ook geen uitleg op google. Ik gebruik wellicht de verkeerde keywords.
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

Dus je wil muziek van je laptop via de dac afspelen?
Dan zal je de OS van je laptop moeten vertellen dat hij het via de dac moet afspelen.
Welk OS gebruik je?
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

ah, zou dat het zijn, 't is een oud netbookje met XP erop. Ligt al twee jaar in de kast omdat het zo traag is. :mrgreen: Goed mogelijk dat xp niet modern genoeg is om dat te kunnen.....
hsmeets

Bericht door hsmeets »

Muug schreef:
maar in de afdac-lb zit toch al een printplaatje voor i2s? En dat hangt met de nodige datakabeltjes aan de dac-print, exact gelijk in de handleiding van de afdac-lb. En de usb-ingang zit klaar, smachtend naar muziek. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik die daar krijg.

ik kan wel mediamonkey op die laptop installeren en mijn muziek op de mediaserver zien, maar als ik op play klik komt het gewoon uit de luidsprekertjes van de laptop. geen idee hoe ik het naar die usbkabel moet sturen. En ik vind ook geen uitleg op google. Ik gebruik wellicht de verkeerde keywords.
De AFDAC-LB heeft een I2S ingang, daarmee is hij voorbereid op een USB naar I2S converter. Zo'n converter doet 2 dingen: 1) richting je PC zich kenbaar maken als een audio apparaat (vaak door ook nog extra driver te laden) en 2) de data stroom die via de USB van de PC komt omzetten naar I2S signalen waarmee de DAC werkt. Heb jij al zo'n adapter? zoals bv van http://amanero.com of http://luckit.biz
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Je kunt music bee eens proberen.
Daarmee kan je in de software zelf een audio uitgang toe wijzen.
Pas je windows aan dan gaan alle geluiden naar de Dac, ook de geluiden vawindows zelf die je daar eigenlijk niet heen wil hebben.
Mogelijk kan je media monkey ook zo instellen maar daar heb ik al een jaar of TIG niet meer mee gewerkt en weet zo snel niet meer of dat daar ook mee kan.
FR_Aad

Bericht door FR_Aad »

In Windows kan je via het speaker-icoontje rechtsonder ook het uitvoerapparaat wijzigen
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

hsmeets schreef:
Muug schreef:
Heb jij al zo'n adapter? zoals bv van http://amanero.com of http://luckit.biz
Dit zit in mijn afdac : http://www.ebay.com/itm/NEW-CM6631A-USB ... 338f8b4474

ik begin inderdaad te denken dat mijn xp-pc gewoon geen driver heeft voor die adapter.....
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

ok
het speelt nu eindelijk zoals het hoort
de usb-adapter werd inderdaad niet herkend, moest driver uninstallen, pc rebooten, weer installen, nog eens reinstallen (tja, xp eh) maar dan stuurde mediamonkey de muziek meteen naar de afdac-lb.
Alweer een dikke pluim voor jullie kennis en geduld !
hsmeets

Bericht door hsmeets »

okay. uit je eerste vraag leek het alsof je die converter niet had.

cmedia (de maker van de chip) heeft op zijn website staan dat de driver ook voor XP er is. Of je deze driver op deze variant kan gebruiken weet ik niet. Op die Ebay site staat een link naar 'n driver.......
knuisje

Bericht door knuisje »

Onder windows 7 & 8 wordt de driver automatisch geïnstalleerd. Mooi dat het nu werkt Muug!
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”