afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Hoi,
kan iemand me uitleggen hoe ik muziek langsheen de usb-poort van de afdac-lb gestuurd krijg? Met welk device? Of met welke software?
Thanks !
Paul
kan iemand me uitleggen hoe ik muziek langsheen de usb-poort van de afdac-lb gestuurd krijg? Met welk device? Of met welke software?
Thanks !
Paul
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Wat is je vraag precies? Hoe je een USB naar I2S module aansluit op de AFDAC-LB?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
maar in de afdac-lb zit toch al een printplaatje voor i2s? En dat hangt met de nodige datakabeltjes aan de dac-print, exact gelijk in de handleiding van de afdac-lb. En de usb-ingang zit klaar, smachtend naar muziek. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik die daar krijg.
ik kan wel mediamonkey op die laptop installeren en mijn muziek op de mediaserver zien, maar als ik op play klik komt het gewoon uit de luidsprekertjes van de laptop. geen idee hoe ik het naar die usbkabel moet sturen. En ik vind ook geen uitleg op google. Ik gebruik wellicht de verkeerde keywords.
ik kan wel mediamonkey op die laptop installeren en mijn muziek op de mediaserver zien, maar als ik op play klik komt het gewoon uit de luidsprekertjes van de laptop. geen idee hoe ik het naar die usbkabel moet sturen. En ik vind ook geen uitleg op google. Ik gebruik wellicht de verkeerde keywords.
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Dus je wil muziek van je laptop via de dac afspelen?
Dan zal je de OS van je laptop moeten vertellen dat hij het via de dac moet afspelen.
Welk OS gebruik je?
Dan zal je de OS van je laptop moeten vertellen dat hij het via de dac moet afspelen.
Welk OS gebruik je?
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
ah, zou dat het zijn, 't is een oud netbookje met XP erop. Ligt al twee jaar in de kast omdat het zo traag is.
Goed mogelijk dat xp niet modern genoeg is om dat te kunnen.....
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
De AFDAC-LB heeft een I2S ingang, daarmee is hij voorbereid op een USB naar I2S converter. Zo'n converter doet 2 dingen: 1) richting je PC zich kenbaar maken als een audio apparaat (vaak door ook nog extra driver te laden) en 2) de data stroom die via de USB van de PC komt omzetten naar I2S signalen waarmee de DAC werkt. Heb jij al zo'n adapter? zoals bv van http://amanero.com of http://luckit.bizMuug schreef:maar in de afdac-lb zit toch al een printplaatje voor i2s? En dat hangt met de nodige datakabeltjes aan de dac-print, exact gelijk in de handleiding van de afdac-lb. En de usb-ingang zit klaar, smachtend naar muziek. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik die daar krijg.
ik kan wel mediamonkey op die laptop installeren en mijn muziek op de mediaserver zien, maar als ik op play klik komt het gewoon uit de luidsprekertjes van de laptop. geen idee hoe ik het naar die usbkabel moet sturen. En ik vind ook geen uitleg op google. Ik gebruik wellicht de verkeerde keywords.
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Je kunt music bee eens proberen.
Daarmee kan je in de software zelf een audio uitgang toe wijzen.
Pas je windows aan dan gaan alle geluiden naar de Dac, ook de geluiden vawindows zelf die je daar eigenlijk niet heen wil hebben.
Mogelijk kan je media monkey ook zo instellen maar daar heb ik al een jaar of TIG niet meer mee gewerkt en weet zo snel niet meer of dat daar ook mee kan.
Daarmee kan je in de software zelf een audio uitgang toe wijzen.
Pas je windows aan dan gaan alle geluiden naar de Dac, ook de geluiden vawindows zelf die je daar eigenlijk niet heen wil hebben.
Mogelijk kan je media monkey ook zo instellen maar daar heb ik al een jaar of TIG niet meer mee gewerkt en weet zo snel niet meer of dat daar ook mee kan.
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
In Windows kan je via het speaker-icoontje rechtsonder ook het uitvoerapparaat wijzigen
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Dit zit in mijn afdac : http://www.ebay.com/itm/NEW-CM6631A-USB ... 338f8b4474hsmeets schreef:Muug schreef:Heb jij al zo'n adapter? zoals bv van http://amanero.com of http://luckit.biz
ik begin inderdaad te denken dat mijn xp-pc gewoon geen driver heeft voor die adapter.....
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
ok
het speelt nu eindelijk zoals het hoort
de usb-adapter werd inderdaad niet herkend, moest driver uninstallen, pc rebooten, weer installen, nog eens reinstallen (tja, xp eh) maar dan stuurde mediamonkey de muziek meteen naar de afdac-lb.
Alweer een dikke pluim voor jullie kennis en geduld !
het speelt nu eindelijk zoals het hoort
de usb-adapter werd inderdaad niet herkend, moest driver uninstallen, pc rebooten, weer installen, nog eens reinstallen (tja, xp eh) maar dan stuurde mediamonkey de muziek meteen naar de afdac-lb.
Alweer een dikke pluim voor jullie kennis en geduld !
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
okay. uit je eerste vraag leek het alsof je die converter niet had.
cmedia (de maker van de chip) heeft op zijn website staan dat de driver ook voor XP er is. Of je deze driver op deze variant kan gebruiken weet ik niet. Op die Ebay site staat een link naar 'n driver.......
cmedia (de maker van de chip) heeft op zijn website staan dat de driver ook voor XP er is. Of je deze driver op deze variant kan gebruiken weet ik niet. Op die Ebay site staat een link naar 'n driver.......
Re: afdac-lb : hoe stuur ik muziek over die usb-poort?
Onder windows 7 & 8 wordt de driver automatisch geïnstalleerd. Mooi dat het nu werkt Muug!
