230 volt verdeelpunt

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Barry2001 »

Hans, dat ga je toch niet serieus doen? Er zijn een aantal prima opties voorbijgekomen. Lasdoppen =;
Gebruikersavatar
gervenja
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 20:13
Locatie: Den Haag

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door gervenja »

als je toch bij je favoriete dhz was had je ook deze gezien.
aan de ene kant gaat er flexibel in en aan de andere kant gewoon VD draad.
lijkt mij toch veiliger, kost 3 keer niets en is maar een mm of 15 groot.
images67EMOK17.jpg
images67EMOK17.jpg (2.96 KiB) 365 keer bekeken
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Henkjan »

mijn favo bouwmarkt heeft die Waco klemmen ook.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

gervenja schreef:
als je toch bij je favoriete dhz was had je ook deze gezien.
aan de ene kant gaat er flexibel in en aan de andere kant gewoon VD draad.
lijkt mij toch veiliger, kost 3 keer niets en is maar een mm of 15 groot.
images67EMOK17.jpg
deze zijn leuk als je 1 soepele draad met een massive kern wilt verbinden. Maar om meerdere soepele draden met elkaar te verbinden moet er toch aan de andere kant het nodige doorverbonden worden. Is voor mijn situatie niet handig vind ik.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Barry2001 »

Hans, ik ga toch nog bij iTead (printboer) bestellen, zal ik een printje hiervoor tekenen? Bv met Fastons, kun zelf kiezen of je een zekering voor elke uitgang wilt hebben. Tegen kostprijs. Heb footprints al voor deze componenten, is niet veel moeite. Heb je het netjes en strak voor elkaar.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

Hans gaat daar eerst wat berekeningen en Excel staten op loslaten... :D
Om zich vervolgens te herinneren dat het binnen in de kast zit en dat het dan allemaal niet uitmaakt.
net als met de elco 's
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ds23man »

Wat is er op tegen om de draden in elkaar te draaien, te solderen en netjes van krimpkous voorzien? Zie hier weer een gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen. :lol:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door CarloPJB »

ds23man schreef:
Wat is er op tegen om de draden in elkaar te draaien, te solderen en netjes van krimpkous voorzien? Zie hier weer een gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen. :lol:
Amen .

Ik heb het precies zo gedaan , werkt perfect.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

ray5150 schreef:
Hans gaat daar eerst wat berekeningen en Excel staten op loslaten... :D
Om zich vervolgens te herinneren dat het binnen in de kast zit en dat het dan allemaal niet uitmaakt.
net als met de elco 's
Ray, je hebt gelijk. Is wel een goed idee om eerst een gedegen research te doen. Impactanalyse en een gefaseerd plan van aanpak er bij..... O:) :wink:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door CarloPJB »

Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey :wink:
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

ds23man schreef:
Wat is er op tegen om de draden in elkaar te draaien, te solderen en netjes van krimpkous voorzien? Zie hier weer een gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen. :lol:
ray5150 schreef:
Dan kun je net zo goed alle draden in elkaar twisten, klodder soldeer erop, en een stukje cellotape erover.
Als er dan toch gebaggerd gaat worden, moet je het wel goed doen... :lol:
.....
Gerhard, zo te lezen mag dat niet van Ray ..... :(
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

Ik voel al een nieuw topic over het centrale aardpunt opkomen ! :rofl: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

CarloPJB schreef:
Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey :wink:
Ehh...... :roll:
Mag dan zeker ook niet zeggen dat ik vrijdag een week met vakantie moet...... :(
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door CarloPJB »

Hans Nootdorp schreef:
CarloPJB schreef:
Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey :wink:
Ehh...... :roll:
Mag dan zeker ook niet zeggen dat ik vrijdag een week met vakantie moet...... :(

Nou ..... Als je met vakantie gaat heb je daar zelf een keuze in gehad ....maar als het echt zo is dat je met vakantie MOET ..... :-k
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door AatV »

Uitkijken dat een verdeelpunt geen twistpunt wordt. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door FR_Aad »

het zaait wel enige verdeeldheid :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ds23man »

Wordt bijna tijd voor mediation...... :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
Ik voel al een nieuw topic over het centrale aardpunt opkomen ! :rofl: :mrgreen:
Twas niet alleen aarde waar het hier over ging volgensmij.
Ook over de 0 van de 230V.
En om daar nu risico mee te willen nemen :think:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef:
ray5150 schreef:
Ik voel al een nieuw topic over het centrale aardpunt opkomen ! :rofl: :mrgreen:
Twas niet alleen aarde waar het hier over ging volgensmij.
Ook over de 0 van de 230V.
En om daar nu risico mee te willen nemen :think:
Nee, het ging over het verdelen van de netspanning en nul. het woord aarde heeft Hans (nog) niet gebruikt.
Dat is namelijk het volgende punt...

Er zijn hier wel 4,5, of 6 zinnige, praktische, en nette oplossingen aangedragen.
Als dat terzijde geschoven word moet er ook niet gezeurd gaan worden als men ongein gaat maken.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Nee, je hebt gelijk. Zekerheid voor alles. :?
Dan toch maar een spreadsheet voor een gedegen afweging.... :-k
Want met zelfs na 45 posts nog geen echte oplossing voor mijn ""lastige" probleem. :-s
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Barry2001 schreef:
Hans, ik ga toch nog bij iTead (printboer) bestellen, zal ik een printje hiervoor tekenen? Bv met Fastons, kun zelf kiezen of je een zekering voor elke uitgang wilt hebben. Tegen kostprijs. Heb footprints al voor deze componenten, is niet veel moeite. Heb je het netjes en strak voor elkaar.
Barry, bedankt voor het vriendelijke en sympathieke aanbod. Maar die optie kost te veel ruimte. Ik heb niet meer dan ca. 2x4 cm (voor verdeling van de nul en de fase).
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

CarloPJB schreef:
Hans Nootdorp schreef:
CarloPJB schreef:
Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey :wink:
Ehh...... :roll:
Mag dan zeker ook niet zeggen dat ik vrijdag een week met vakantie moet...... :(

Nou ..... Als je met vakantie gaat heb je daar zelf een keuze in gehad ....maar als het echt zo is dat je met vakantie MOET ..... :-k
Carlo, het is minder erg dan het klinkt.... :wink: O:)
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Hans Nootdorp »

Daar is ie dan: de spreadsheet. :lagge: \:D/ #-o :oops:
De kleurtjes geven aan hoe bruikbaar de opties voor mij zijn. Compactheid is wel erg belangrijk..... =P~
230 v compacte verdelling.JPG
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op ma 02 mar 2015, 17:46, 3 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door ds23man »

Mag ik je er even op wijzen dat optie 2 zeer onbetrouwbaar is?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 230 volt verdeelpunt

Bericht door Barry2001 »

Hij doet het gewoon, een spreadsheet :rofl:
Plaats reactie