230 volt verdeelpunt
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 230 volt verdeelpunt
Hans, dat ga je toch niet serieus doen? Er zijn een aantal prima opties voorbijgekomen. Lasdoppen 
Re: 230 volt verdeelpunt
als je toch bij je favoriete dhz was had je ook deze gezien.
aan de ene kant gaat er flexibel in en aan de andere kant gewoon VD draad.
lijkt mij toch veiliger, kost 3 keer niets en is maar een mm of 15 groot.
aan de ene kant gaat er flexibel in en aan de andere kant gewoon VD draad.
lijkt mij toch veiliger, kost 3 keer niets en is maar een mm of 15 groot.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
deze zijn leuk als je 1 soepele draad met een massive kern wilt verbinden. Maar om meerdere soepele draden met elkaar te verbinden moet er toch aan de andere kant het nodige doorverbonden worden. Is voor mijn situatie niet handig vind ik.gervenja schreef:als je toch bij je favoriete dhz was had je ook deze gezien.
aan de ene kant gaat er flexibel in en aan de andere kant gewoon VD draad.
lijkt mij toch veiliger, kost 3 keer niets en is maar een mm of 15 groot.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 230 volt verdeelpunt
Hans, ik ga toch nog bij iTead (printboer) bestellen, zal ik een printje hiervoor tekenen? Bv met Fastons, kun zelf kiezen of je een zekering voor elke uitgang wilt hebben. Tegen kostprijs. Heb footprints al voor deze componenten, is niet veel moeite. Heb je het netjes en strak voor elkaar.
Re: 230 volt verdeelpunt
Hans gaat daar eerst wat berekeningen en Excel staten op loslaten...
Om zich vervolgens te herinneren dat het binnen in de kast zit en dat het dan allemaal niet uitmaakt.
net als met de elco 's
Om zich vervolgens te herinneren dat het binnen in de kast zit en dat het dan allemaal niet uitmaakt.
net als met de elco 's
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 230 volt verdeelpunt
Wat is er op tegen om de draden in elkaar te draaien, te solderen en netjes van krimpkous voorzien? Zie hier weer een gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen. 
Re: 230 volt verdeelpunt
Amen .ds23man schreef:Wat is er op tegen om de draden in elkaar te draaien, te solderen en netjes van krimpkous voorzien? Zie hier weer een gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen.
Ik heb het precies zo gedaan , werkt perfect.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
Ray, je hebt gelijk. Is wel een goed idee om eerst een gedegen research te doen. Impactanalyse en een gefaseerd plan van aanpak er bij.....ray5150 schreef:Hans gaat daar eerst wat berekeningen en Excel staten op loslaten...![]()
Om zich vervolgens te herinneren dat het binnen in de kast zit en dat het dan allemaal niet uitmaakt.
net als met de elco 's
Re: 230 volt verdeelpunt
Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey 
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
ds23man schreef:Wat is er op tegen om de draden in elkaar te draaien, te solderen en netjes van krimpkous voorzien? Zie hier weer een gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen.
Gerhard, zo te lezen mag dat niet van Ray .....ray5150 schreef:Dan kun je net zo goed alle draden in elkaar twisten, klodder soldeer erop, en een stukje cellotape erover.
Als er dan toch gebaggerd gaat worden, moet je het wel goed doen...![]()
.....
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
Ehh......CarloPJB schreef:Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey
Mag dan zeker ook niet zeggen dat ik vrijdag een week met vakantie moet......
Re: 230 volt verdeelpunt
Hans Nootdorp schreef:Ehh......CarloPJB schreef:Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey![]()
Mag dan zeker ook niet zeggen dat ik vrijdag een week met vakantie moet......
Nou ..... Als je met vakantie gaat heb je daar zelf een keuze in gehad ....maar als het echt zo is dat je met vakantie MOET .....
Re: 230 volt verdeelpunt
Twas niet alleen aarde waar het hier over ging volgensmij.ray5150 schreef:Ik voel al een nieuw topic over het centrale aardpunt opkomen !![]()
Ook over de 0 van de 230V.
En om daar nu risico mee te willen nemen
Re: 230 volt verdeelpunt
Nee, het ging over het verdelen van de netspanning en nul. het woord aarde heeft Hans (nog) niet gebruikt.Kappa7 schreef:Twas niet alleen aarde waar het hier over ging volgensmij.ray5150 schreef:Ik voel al een nieuw topic over het centrale aardpunt opkomen !![]()
Ook over de 0 van de 230V.
En om daar nu risico mee te willen nemen
Dat is namelijk het volgende punt...
Er zijn hier wel 4,5, of 6 zinnige, praktische, en nette oplossingen aangedragen.
Als dat terzijde geschoven word moet er ook niet gezeurd gaan worden als men ongein gaat maken.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
Nee, je hebt gelijk. Zekerheid voor alles.
Dan toch maar een spreadsheet voor een gedegen afweging....
Want met zelfs na 45 posts nog geen echte oplossing voor mijn ""lastige" probleem.
Dan toch maar een spreadsheet voor een gedegen afweging....
Want met zelfs na 45 posts nog geen echte oplossing voor mijn ""lastige" probleem.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
Barry, bedankt voor het vriendelijke en sympathieke aanbod. Maar die optie kost te veel ruimte. Ik heb niet meer dan ca. 2x4 cm (voor verdeling van de nul en de fase).Barry2001 schreef:Hans, ik ga toch nog bij iTead (printboer) bestellen, zal ik een printje hiervoor tekenen? Bv met Fastons, kun zelf kiezen of je een zekering voor elke uitgang wilt hebben. Tegen kostprijs. Heb footprints al voor deze componenten, is niet veel moeite. Heb je het netjes en strak voor elkaar.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
Carlo, het is minder erg dan het klinkt....CarloPJB schreef:Hans Nootdorp schreef:Ehh......CarloPJB schreef:Hans ...... We willen straks niks horen over dat het allemaal zolang duurt hey![]()
Mag dan zeker ook niet zeggen dat ik vrijdag een week met vakantie moet......
Nou ..... Als je met vakantie gaat heb je daar zelf een keuze in gehad ....maar als het echt zo is dat je met vakantie MOET .....
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: 230 volt verdeelpunt
Daar is ie dan: de spreadsheet.
De kleurtjes geven aan hoe bruikbaar de opties voor mij zijn. Compactheid is wel erg belangrijk.....
De kleurtjes geven aan hoe bruikbaar de opties voor mij zijn. Compactheid is wel erg belangrijk.....
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op ma 02 mar 2015, 17:46, 3 keer totaal gewijzigd.
