Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Dre dat klopt ik ga me best doen!!

Dennis
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Zo weer een beetje vooruitgang.
Een tweede kast gemaakt en bracing zit er bij alle twee in.
Loodbitumen en noppenschuim zijn in tha house :P dus dat komt er van de week in....
eerst piccies
20150221_185636.jpg
20150221_185621.jpg
Iemand nog op of aanmerkingen , voordat ik hem van de weeek dichtplak :think:

dennis
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door meiborg »

Ziet er prima uit! Ik zou het zo snel niet weten. Tja, experimenteren met de hoeveelheid demping voor je hem definitief dicht gooit natuurlijk.

mvg Reinder
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door pappaleo »

Naast noppenschuim gaat er ook nog een los materiaal in, toch? Ik zou de loodbitumenplaten eerst er in lijmen. Dan het noppenschuim en daarna de kast dichtlijmen. De luidsprekeropening is groot genoeg om nog wat te experimenteren met meer of minder los materiaal, zoals dempingswatten of baf.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Ja klopt heren , eerst loodbitumen erin plakken. Daaroverheen noppenschuim dan dichtplakken. Via de opening kan ik dan experimentern met de hoeveelheid baf...

Dennis
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door meiborg »

Excuses, ik meende gelezen te hebben dat de woofer van binnenuit gemonteerd werd.

Mvg Reinder
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door Barry2001 »

Geen toevoegingen, wel dat het een ontzettend leuk en eigenwijs project is, erg benieuwd hoe dit gaat klinken, succes met de verdere bouw Dennis!
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Loodbitumen zijn geplakt.
1424767965032.jpg
Dennis
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door Walt »

Ziet er uit als 2mm dikte, beter kun je 4mm dik toepassen, is efficiënter.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door dre »

Mits op de juiste plek. :wink:

Bij een woofer met een breed bereik wil je de wanden niet te traag maken.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door markbakk »

Trage wanden? Verklaar! :?:
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

De loodbitumen Zijn 2mm dik , en ik dacht wel dat het goed genoeg was met de bracing.
Maar de bracing zit goed gelijmd en met de bitumen wordt het meer een massa dus....
Het plaatsen en ontwerpen doe ik ook maar met mijn boerenverstand hoor :lol:
De noppenschuim is al geknipt en gaat er morgen in...... Dus als iemand nog op of aanmerkingen hebt :think: ???
Ik kan trouwens via het gat nog wat veranderen.

Ik probeer me zelf in te lezen en het zo goed mogelijk te doen met de adviezen die ik krijg.
Maar ik heb nog nooit een luidspreker gebouwd dus ik hoop maar dat het resultaat goed is.
Wat ik trouwens aan het maken ben ziet er steeds mooier uit , dus ik begin er wel een beetje vertrouwen in te krijgen :sure:

Dennis
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Het begint lekker op te schieten. Het noppenschuim heb ik er nu ook ingelijmd. Dat moet even een dagje drogen.
Dan kan ik hem morgen dicht lijmen.
Morgen misschien even wat baf op de kop tikken en dan kan ik wat beginnen met meten.....
Maar me meetset is nog niet compleet dus...... :?
image.jpg
Wordt vervolgd natuurlijk :D

Dennis
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door m_cruiser »

Had je hoorns?
Misschien is dit iets?
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Ja ik heb hoorns , maar lekker meegedacht :goedzo:

Dennis
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Mijn vorderingen zijn snel gegaan en hier is het resutaat , ik vindt het nu al zeer geslaagd qua vormgeving dan.
Ik ben nu wel op het punt beland dat ik kan gaan meten :think:
De meetset is binnen overgenomen van iemand van het forum. En het heeft al gewerkt dus ik hoef alleen even alles te leren over meten :relax:
Dat ga ik van de week doen dus alle hulp is welkom hiermee.
Nu eerst de fotoosss....
Roze gitaar voor schaal :rofl:
20150301_162658.jpg
20150301_162716.jpg
20150301_162824.jpg
20150301_162915.jpg
20150301_162926.jpg
Er zijn nog wel een paar afwerkingspunten zoals de hoornmond nog schilderen zwart of rood.
Daarnaast weet ik nog niet of ik tevreden ben met de hoorn beugel.

Dennis
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door dre »

Dat gaat prima zie ik! 8)

Misschien iets meer design in de hoornvoet?
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Ja Dre ik ga de hoornvoet opnieuw maken denk ik.
Meer ala de onderkant.

Dennis
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door pappaleo »

Heel apart qua vormgeving. Leuk, doet me een beetje denken aan een antieke fotocamera. :goedzo:

Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door Kappa7 »

Ziet er mooi uit Dennis.
Inderdaad nog een driepootje maken voor de horn en dan ziet het er toch al heel netjes uit.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Ok ik was niet tevreden over de beugel van de hoorn.
dus ik heb nieuwe gemaakt.
1425494277991.jpg
1425494212423.jpg
Dennis
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door FR_Aad »

Zo, dat heb je vlot geregeld. :)

Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
meiborg
Berichten: 2407
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 13:49

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door meiborg »

:rock:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door grimoire »

deze staat op nummer 1 qua bijzonder design:)
de hoornmond nog schilderen zwart of rood
zeker weten? past nu goed bij de voet en blijft rustig ogen in t wit
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker

Bericht door metabaron »

Ok ik ben aan het meten geweest en weet totaal niet of het goed is.
Dus hier de plaatjes en hopelijk heeft er iemand wat commentaar :think:
image.jpg
image.jpg
Dit zijn de metingen aan mijn bass reflex mivoc mpa wm8
Iemand die hier wat zinnigs over kan vertellen zeer graag????
Ziet het er goed uit? Is de meting verkeerd?
Ik doe zo ook nog een meting met de hoorn die komt er zo aan....

Dennis
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”