Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Zo weer een beetje vooruitgang.
Een tweede kast gemaakt en bracing zit er bij alle twee in.
Loodbitumen en noppenschuim zijn in tha house
dus dat komt er van de week in....
eerst piccies Iemand nog op of aanmerkingen , voordat ik hem van de weeek dichtplak
dennis
Een tweede kast gemaakt en bracing zit er bij alle twee in.
Loodbitumen en noppenschuim zijn in tha house
eerst piccies Iemand nog op of aanmerkingen , voordat ik hem van de weeek dichtplak
dennis
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ziet er prima uit! Ik zou het zo snel niet weten. Tja, experimenteren met de hoeveelheid demping voor je hem definitief dicht gooit natuurlijk.
mvg Reinder
mvg Reinder
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Naast noppenschuim gaat er ook nog een los materiaal in, toch? Ik zou de loodbitumenplaten eerst er in lijmen. Dan het noppenschuim en daarna de kast dichtlijmen. De luidsprekeropening is groot genoeg om nog wat te experimenteren met meer of minder los materiaal, zoals dempingswatten of baf.
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ja klopt heren , eerst loodbitumen erin plakken. Daaroverheen noppenschuim dan dichtplakken. Via de opening kan ik dan experimentern met de hoeveelheid baf...
Dennis
Dennis
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Excuses, ik meende gelezen te hebben dat de woofer van binnenuit gemonteerd werd.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Geen toevoegingen, wel dat het een ontzettend leuk en eigenwijs project is, erg benieuwd hoe dit gaat klinken, succes met de verdere bouw Dennis!
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ziet er uit als 2mm dikte, beter kun je 4mm dik toepassen, is efficiënter.
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Mits op de juiste plek.
Bij een woofer met een breed bereik wil je de wanden niet te traag maken.
Bij een woofer met een breed bereik wil je de wanden niet te traag maken.
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
De loodbitumen Zijn 2mm dik , en ik dacht wel dat het goed genoeg was met de bracing.
Maar de bracing zit goed gelijmd en met de bitumen wordt het meer een massa dus....
Het plaatsen en ontwerpen doe ik ook maar met mijn boerenverstand hoor
De noppenschuim is al geknipt en gaat er morgen in...... Dus als iemand nog op of aanmerkingen hebt
???
Ik kan trouwens via het gat nog wat veranderen.
Ik probeer me zelf in te lezen en het zo goed mogelijk te doen met de adviezen die ik krijg.
Maar ik heb nog nooit een luidspreker gebouwd dus ik hoop maar dat het resultaat goed is.
Wat ik trouwens aan het maken ben ziet er steeds mooier uit , dus ik begin er wel een beetje vertrouwen in te krijgen
Dennis
Maar de bracing zit goed gelijmd en met de bitumen wordt het meer een massa dus....
Het plaatsen en ontwerpen doe ik ook maar met mijn boerenverstand hoor
De noppenschuim is al geknipt en gaat er morgen in...... Dus als iemand nog op of aanmerkingen hebt
Ik kan trouwens via het gat nog wat veranderen.
Ik probeer me zelf in te lezen en het zo goed mogelijk te doen met de adviezen die ik krijg.
Maar ik heb nog nooit een luidspreker gebouwd dus ik hoop maar dat het resultaat goed is.
Wat ik trouwens aan het maken ben ziet er steeds mooier uit , dus ik begin er wel een beetje vertrouwen in te krijgen
Dennis
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Het begint lekker op te schieten. Het noppenschuim heb ik er nu ook ingelijmd. Dat moet even een dagje drogen.
Dan kan ik hem morgen dicht lijmen.
Morgen misschien even wat baf op de kop tikken en dan kan ik wat beginnen met meten.....
Maar me meetset is nog niet compleet dus......
Wordt vervolgd natuurlijk
Dennis
Dan kan ik hem morgen dicht lijmen.
Morgen misschien even wat baf op de kop tikken en dan kan ik wat beginnen met meten.....
Maar me meetset is nog niet compleet dus......
Dennis
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Mijn vorderingen zijn snel gegaan en hier is het resutaat , ik vindt het nu al zeer geslaagd qua vormgeving dan.
Ik ben nu wel op het punt beland dat ik kan gaan meten
De meetset is binnen overgenomen van iemand van het forum. En het heeft al gewerkt dus ik hoef alleen even alles te leren over meten
Dat ga ik van de week doen dus alle hulp is welkom hiermee.
Nu eerst de fotoosss....
Roze gitaar voor schaal
Er zijn nog wel een paar afwerkingspunten zoals de hoornmond nog schilderen zwart of rood.
Daarnaast weet ik nog niet of ik tevreden ben met de hoorn beugel.
Dennis
Ik ben nu wel op het punt beland dat ik kan gaan meten
De meetset is binnen overgenomen van iemand van het forum. En het heeft al gewerkt dus ik hoef alleen even alles te leren over meten
Dat ga ik van de week doen dus alle hulp is welkom hiermee.
Nu eerst de fotoosss....
Roze gitaar voor schaal
Daarnaast weet ik nog niet of ik tevreden ben met de hoorn beugel.
Dennis
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Dat gaat prima zie ik!
Misschien iets meer design in de hoornvoet?
Misschien iets meer design in de hoornvoet?
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ja Dre ik ga de hoornvoet opnieuw maken denk ik.
Meer ala de onderkant.
Dennis
Meer ala de onderkant.
Dennis
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Heel apart qua vormgeving. Leuk, doet me een beetje denken aan een antieke fotocamera. 
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ziet er mooi uit Dennis.
Inderdaad nog een driepootje maken voor de horn en dan ziet het er toch al heel netjes uit.
Inderdaad nog een driepootje maken voor de horn en dan ziet het er toch al heel netjes uit.
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ok ik was niet tevreden over de beugel van de hoorn.
dus ik heb nieuwe gemaakt. Dennis
dus ik heb nieuwe gemaakt. Dennis
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
deze staat op nummer 1 qua bijzonder design:)
zeker weten? past nu goed bij de voet en blijft rustig ogen in t witde hoornmond nog schilderen zwart of rood
Re: Project 04: 2 weg hoornluidspreker
Ok ik ben aan het meten geweest en weet totaal niet of het goed is.
Dus hier de plaatjes en hopelijk heeft er iemand wat commentaar
Dit zijn de metingen aan mijn bass reflex mivoc mpa wm8
Iemand die hier wat zinnigs over kan vertellen zeer graag????
Ziet het er goed uit? Is de meting verkeerd?
Ik doe zo ook nog een meting met de hoorn die komt er zo aan....
Dennis
Dus hier de plaatjes en hopelijk heeft er iemand wat commentaar
Iemand die hier wat zinnigs over kan vertellen zeer graag????
Ziet het er goed uit? Is de meting verkeerd?
Ik doe zo ook nog een meting met de hoorn die komt er zo aan....
Dennis
