bron van het jaar 2014 - nominaties
Moderator: Beheerdersteam
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Die maakt alleen geluid uit zichzelf als je alle ontkoppels c's in de voeding wegknipt. 
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Hoe zit het met een Dac dan die maakt uit zichzelf ook geen geluid en moet je ook een signaal instoppen.
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
En een draaitafel doet niks zolang je er geen plaat oplegt. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Een draaitafel dan ook niet, daar moet je eerst zo'n zwarte schijf opleggen.... 
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
En de brom van het jaar. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Daar hebben we The Duboracle voor.......dre schreef:En de brom van het jaar.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
ds23man schreef:Daar hebben we The Duboracle voor.......dre schreef:En de brom van het jaar.![]()
![]()
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Oké trekken we die gedachte door.ray5150 schreef:En een draaitafel doet niks zolang je er geen plaat oplegt.
Dus op een platen speler leg je een plaat en dan pas heb je geluid.
Dus als ik op een Dac een mp3 bestand leg heb ik dan ook geluid of moet daar nog iets voor om de mp3 te kunnen afspelen, laten we zeggen iets van een bron of zo.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gevoerd......
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Vast wel maar het blijft niet kloppen.
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Een bron is een apparaat dat je op een (eind)versterker kunt aansluiten. Dus een pre-amp, grammofoonspeler, platenspeler, cassettedeck, cd/dvd/bluray speler, playstation, streamer, dac etc.
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Een platenspeler is pas een zelfbouw bron als je ook het element zelf bouwt?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
En de plaat zelf perst.....

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Maar dan is je Phono pre ook een bron volgens deze redenering.knuisje schreef:Een bron is een apparaat dat je op een (eind)versterker kunt aansluiten. Dus een pre-amp, grammofoonspeler, platenspeler, cassettedeck, cd/dvd/bluray speler, playstation, streamer, dac etc.
Valt in de zelfde categorie als je DAC, zit tussen de bron en de versterker in.
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
En natuurlijk ook zelf in zingt.ds23man schreef:En de plaat zelf perst.....![]()
![]()
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Nee... Das de andere kant van de sloot. Opnemen en doorgeven vs afspelen, ergens moet je een grens trekken 
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Een bron is iets waar je uit kunt putten. De bron voorziet hier van een signaal en kan in die zin alles in de signaalweg zijn. 
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Een bron is een apparaat die gevoed wordt vanuit een (digitaal of analoog) geluidsdrager, muziek omzet in een elektrische signaal, wat aan een (voor)eindversterker aangeboden wordt.
In mijn optiek is een bron een: Platenspeler, (sa)cd speler, Netwerk streamer, etc.
Een DAC is een converter die van een digitale bron signaal een analoog signaal maakt. Dus niet een volledige bron configuratie.
Maar de AFDAC-2 ontwerp van Knuisje wil ik wel nomineren.
Mag ik mijn AFDAC-2 met uitgangstrafo's voordragen?
In 2014 afgebouwd en heeft zich bewezen op de zelfbouw luisterdagen van Hengelo en Alphen.
Maar de eer gaat naar Knuisje
Roland
In mijn optiek is een bron een: Platenspeler, (sa)cd speler, Netwerk streamer, etc.
Een DAC is een converter die van een digitale bron signaal een analoog signaal maakt. Dus niet een volledige bron configuratie.
Maar de AFDAC-2 ontwerp van Knuisje wil ik wel nomineren.
Mag ik mijn AFDAC-2 met uitgangstrafo's voordragen?
In 2014 afgebouwd en heeft zich bewezen op de zelfbouw luisterdagen van Hengelo en Alphen.
Maar de eer gaat naar Knuisje
Roland
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
De vraag is zo langzamerhand wie met de afdak eer gaat strijken!

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Denk dat we Peter een soort van Lifetime achievement award moeten geven. 
Want er zijn naast de DAC's ook nog eens een lading versterkers met zijn pakketjes gebouwd.
Want er zijn naast de DAC's ook nog eens een lading versterkers met zijn pakketjes gebouwd.
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
+1FR_Aad schreef:Denk dat we Peter een soort van Lifetime achievement award moeten geven.
Want er zijn naast de DAC's ook nog eens een lading versterkers met zijn pakketjes gebouwd.
Laat ik eens wat tegengas geven en de renovatie van de 16 sporen multitrack recorder van mr. Tube nomineren.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 80&t=21004
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Misschien moet er onderscheid worden gemaakt in ontwerpen en bouwen?
Je kunt kiezen voor een algemeen ontwerp van het jaar of zo om de lijst niet té groot te maken.
Kan zowel een bron, een versterker of een luidspreker zijn.
Je kunt kiezen voor een algemeen ontwerp van het jaar of zo om de lijst niet té groot te maken.
Kan zowel een bron, een versterker of een luidspreker zijn.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
inderdaad,ds23man schreef:De vraag is zo langzamerhand wie met de afdak eer gaat strijken!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wil ik de mijne ook presenteren?
Misschien toch ook maar eens aparte prijzen voor de ontwerpers verzinnen
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: bron van het jaar 2014 - nominaties
Misschien heb ik wel de duurste behuizing (qua douanekosten)

