bron van het jaar 2014 - nominaties

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

Die maakt alleen geluid uit zichzelf als je alle ontkoppels c's in de voeding wegknipt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Kappa7 »

Hoe zit het met een Dac dan die maakt uit zichzelf ook geen geluid en moet je ook een signaal instoppen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

En een draaitafel doet niks zolang je er geen plaat oplegt. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Een draaitafel dan ook niet, daar moet je eerst zo'n zwarte schijf opleggen.... :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door dre »

En de brom van het jaar. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

dre schreef:
En de brom van het jaar. :mrgreen:
Daar hebben we The Duboracle voor....... :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door pappaleo »

ds23man schreef:
dre schreef:
En de brom van het jaar. :mrgreen:
Daar hebben we The Duboracle voor....... :rofl: :rofl: :rofl:
:rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Kappa7 »

ray5150 schreef:
En een draaitafel doet niks zolang je er geen plaat oplegt. :mrgreen:
Oké trekken we die gedachte door.
Dus op een platen speler leg je een plaat en dan pas heb je geluid.
Dus als ik op een Dac een mp3 bestand leg heb ik dan ook geluid of moet daar nog iets voor om de mp3 te kunnen afspelen, laten we zeggen iets van een bron of zo.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

Volgens mij hebben we deze discussie al eens eerder gevoerd......
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Kappa7 »

Vast wel maar het blijft niet kloppen.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door knuisje »

Een bron is een apparaat dat je op een (eind)versterker kunt aansluiten. Dus een pre-amp, grammofoonspeler, platenspeler, cassettedeck, cd/dvd/bluray speler, playstation, streamer, dac etc.
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Gijs »

Een platenspeler is pas een zelfbouw bron als je ook het element zelf bouwt?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

En de plaat zelf perst..... :mrgreen: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Kappa7 »

knuisje schreef:
Een bron is een apparaat dat je op een (eind)versterker kunt aansluiten. Dus een pre-amp, grammofoonspeler, platenspeler, cassettedeck, cd/dvd/bluray speler, playstation, streamer, dac etc.
Maar dan is je Phono pre ook een bron volgens deze redenering.
Valt in de zelfde categorie als je DAC, zit tussen de bron en de versterker in.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Kappa7 »

ds23man schreef:
En de plaat zelf perst..... :mrgreen: :rofl: :rofl:
En natuurlijk ook zelf in zingt. :mrgreen:
Gijs
Berichten: 483
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 22:23
Locatie: Slijk Ewijk

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Gijs »

Nee... Das de andere kant van de sloot. Opnemen en doorgeven vs afspelen, ergens moet je een grens trekken :regels:
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Dan »

Een bron is iets waar je uit kunt putten. De bron voorziet hier van een signaal en kan in die zin alles in de signaalweg zijn. :think:
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door RNacoustics »

Een bron is een apparaat die gevoed wordt vanuit een (digitaal of analoog) geluidsdrager, muziek omzet in een elektrische signaal, wat aan een (voor)eindversterker aangeboden wordt.
In mijn optiek is een bron een: Platenspeler, (sa)cd speler, Netwerk streamer, etc.
Een DAC is een converter die van een digitale bron signaal een analoog signaal maakt. Dus niet een volledige bron configuratie.
Maar de AFDAC-2 ontwerp van Knuisje wil ik wel nomineren.

Mag ik mijn AFDAC-2 met uitgangstrafo's voordragen?
In 2014 afgebouwd en heeft zich bewezen op de zelfbouw luisterdagen van Hengelo en Alphen.
Maar de eer gaat naar Knuisje :goedzo:

Roland
Bijlagen
IMG_0695.jpg
kast.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ds23man »

De vraag is zo langzamerhand wie met de afdak eer gaat strijken! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door FR_Aad »

Denk dat we Peter een soort van Lifetime achievement award moeten geven. :)
Want er zijn naast de DAC's ook nog eens een lading versterkers met zijn pakketjes gebouwd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ray5150 »

FR_Aad schreef:
Denk dat we Peter een soort van Lifetime achievement award moeten geven. :)
Want er zijn naast de DAC's ook nog eens een lading versterkers met zijn pakketjes gebouwd.
+1

Laat ik eens wat tegengas geven en de renovatie van de 16 sporen multitrack recorder van mr. Tube nomineren.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 80&t=21004
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Dan »

Misschien moet er onderscheid worden gemaakt in ontwerpen en bouwen?
Je kunt kiezen voor een algemeen ontwerp van het jaar of zo om de lijst niet té groot te maken.

Kan zowel een bron, een versterker of een luidspreker zijn.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Muug »

ds23man schreef:
De vraag is zo langzamerhand wie met de afdak eer gaat strijken! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
inderdaad,
wil ik de mijne ook presenteren? :mrgreen: Is nog niet klaar maar gaat een 0,99/1 kopie worden van knuisje de zijne :mrgreen:

Misschien toch ook maar eens aparte prijzen voor de ontwerpers verzinnen :wink:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door ronnydepony »

Misschien heb ik wel de duurste behuizing (qua douanekosten) :rofl: :rofl: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: bron van het jaar 2014 - nominaties

Bericht door Henkjan »

Gesloten

Terug naar “Projecten van het jaar”