Leveranciers

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Leveranciers

Bericht door AatV »

cool schreef:
Hij zit nog steeds aan de kade, kom er weleens. Wel tegenover een viskraam.
Ik hoop dat z'n spullen niet al te erg ruiken. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

cool schreef:
Hij zit nog steeds aan de kade, kom er weleens. Wel tegenover een viskraam.
Alleen dinsdags van 10 tot 16 u open.
Het plan is er wel al jaren om nar een andere locatie te gaan. Staat ook op radiomarketen van o.a. de VERON.
De ouwe taaie kan er geen genoeg van krijgen? :lol: Is wel een goede zaak. Hij heeft 10 jaar geleden een hartaanval gehad en moet het sinds die tijd rustig aan doen. En dat ie er over denkt te gaan stoppen hoor ik ook al 20 jaar. Kennelijk heeft ie nog geen besluit genomen. Hij heeft zijn schaapjes al lang op het droge dus voor de poen hoeft ie het niet meer te doen. Hij heeft goud verdiend aan die handel. Ik kwam daar al toen ik nog op de middelbare school zat. In die tijd had hij nog veel Amerikaans WO2 legerdump spul.

P.s. Aat. Die spullen roken altijd al erg, naar legervet! Je kent dat wel een luchtje van oud metaal, pertinax en olie door elkaar :mrgreen: Kan mij niet voorstellen dat jij daar nooit geweest bent.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Kappa7 »

AatV schreef:
Was nieuw voor mij, maar geloof dat Kappa7 hier een versterker vandaan had?
Het gaat om Mable Audio, Hier te vinden.
Veel leuke dingen voor de mensen, zoals teflon geïsoleerde kabel, allerlei apparaatvoetjes etc. 8)
Het is allemaal in nogal brak Engels vertaald, maar de plaatjes zijn wel duidelijk.

groet,
Aat
Ik heb mijn exemplaar via Menno gekocht maar deze zou daar maar zo vandaan gekomen kunnen zijn.
De trafos's zijn rot dingen dus die even meiden,.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Leveranciers

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
P.s. Aat. Die spullen roken altijd al erg, naar legervet! Je kent dat wel een luchtje van oud metaal, pertinax en olie door elkaar :mrgreen: Kan mij niet voorstellen dat jij daar nooit geweest bent.
Was altijd wat meer gericht op de Stille Veerkade in Den Haag..

And now for something completely different.
Een aantal forumleden vinden die ouderwetse VU meters een stuk aardiger om te zien dan die LED aanduidingen. Ik denk hierbij aan die forse meters bij o.a. Denon en Technics.
Voorheen had Thel ze in het programma, maar die is er op een gegeven moment mee gestopt.
Heb nu een nieuwe leverancier gevonden, Tekram in China, zeker niet goedkoop, maar wel te verkrijgen tot een afmeting van 10 x 20 cm!
Ze worden te koop aangeboden via Ali Express, een soort Chinese/Aziatische Ebay. Je moet er wel een credit card voor hebben. De site is hier te vinden.

Nog wat plaatjes:
wapper1.jpg
wapper3.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Leveranciers

Bericht door Dan »

Ik was op zoek naar trafootjes voor mijn inschakelautomaatjes en kan ze alleen bij Farnell, RS components en Mouser vinden.

Kwam per ongeluk op http://www.soselectronic.com en daar kun je echt goedkoop shoppen zeg!
Enige voorwaarden: Min order bedrag is 50€ en 11,50 verzendkosten.

Volgens mij kan dit, als je voldoende koopt, wel uit maar misschien heeft iemand anders nog een beter alternatief?

Zie screenshots:
SOS.jpg
SOS: Totaalbedrag 35,66€ + 11,50 verzendkosten = 47,16€
RS components.jpg
RS: Totaalbedrag 68,28€
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Leveranciers

Bericht door CarloPJB »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Iemand wel eens wat besteld bij Schukat in Duitsland? Of zaken mee gedaan? https://www.schukat.com/schukat/schukat ... enDocument

De prijzen zijn daar zo'n beetje de helft van die van Farnell!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Ken ze wel. Grootste verschil met Farnell is dat ze een MOQ hebben, die Farnell vaak kleiner of niet heeft. Als je wat meer nodig hebt prima, voor enkele stuks of kleine aantallen niet.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Ok, dat gaat wel lukken. Is bij Mouser niet anders. En hoe werkt dat bij hen? Registreren en bestellen en dan achteraf de rekening betalen? Is weinig over te vinden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Leveranciers

Bericht door ray5150 »

Een MOQ, Barry ?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Oh sorry, Minimum Order Quantity, oftewel minimale afname.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leveranciers

Bericht door ds23man »

Minimum Order Quantity....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Valt bij veel producten wel mee. Kun je per stuk bestellen. Ze hanteren wel een minimum order bedrag van €25 en rekenen portokosten van €6,90 naar Nederland. Maar gezien het prijsverschil loont het nog steeds. Plus dat ze met een BTW nummer ze waarschijnlijk geen BTW doorberekenen, doet Farnell wel.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 04 mar 2015, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

Herhaling :D
Pjotr schreef:
Ok, dat gaat wel lukken. Is bij Mouser niet anders. En hoe werkt dat bij hen? Registreren en bestellen en dan achteraf de rekening betalen? Is weinig over te vinden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef:
Ok, dat gaat wel lukken. Is bij Mouser niet anders. En hoe werkt dat bij hen? Registreren en bestellen en dan achteraf de rekening betalen? Is weinig over te vinden.
Prive bedoel je? Weet ik niet, m'n werkgever heeft een account, dan is het inderdaad achteraf betalen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leveranciers

Bericht door Pjotr »

BtoB. Dus dat gaat wel lukken dan.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Farnell is vrijwel altijd hoofdprijs. Het is vandaag bestellen, morgen in huis, ook kleine aantallen, veel keus. Daar betaal je de prijs voor. Wat niet wegneemt dat ik er graag mag shoppen :D
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef:
BtoB. Dus dat gaat wel lukken dan.
Jazeker, gewoon registreren en go with that banana :yeah:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Henkjan »

Barry2001 schreef:
Farnell is vrijwel altijd hoofdprijs. Het is vandaag bestellen, morgen in huis, ook kleine aantallen, veel keus. Daar betaal je de prijs voor.
en gratis per UPS bezorgd, ook al is het orderbedrag 2 euri
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef:
Barry2001 schreef:
Farnell is vrijwel altijd hoofdprijs. Het is vandaag bestellen, morgen in huis, ook kleine aantallen, veel keus. Daar betaal je de prijs voor.
en gratis per UPS bezorgd, ook al is het orderbedrag 2 euri
Klopt, zeer zeker een voordeel.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Leveranciers

Bericht door Henkjan »

particulieren kunnen t Farnell assortiment hier kopen: https://sinuss.nl/
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leveranciers

Bericht door ds23man »

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leveranciers

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Leveranciers

Bericht door Zweitse »

ds23man schreef:
Speciaal voor mij? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leveranciers

Bericht door ds23man »

Ik denk al, waar blijft ie. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”