Sir, Yes Sir.ray5150 schreef:Begrijp ik nou goed uit jouw post dat er per aansluiting 2 schroefjes in de bus zitten ?
[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Huib,
Waarom geen 4 stuks 4-polige Speakon? Of 2x 8p Speakon?
Als ik heel eerlijk ben vind ik een achterkant waar zo'n hoop bussen in gestrooid is niet passen bij een voorkant die zo strak is dat ie zo uit een designfabriek had kunnen komen.
Gr. Mischa
Waarom geen 4 stuks 4-polige Speakon? Of 2x 8p Speakon?
Als ik heel eerlijk ben vind ik een achterkant waar zo'n hoop bussen in gestrooid is niet passen bij een voorkant die zo strak is dat ie zo uit een designfabriek had kunnen komen.
Gr. Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
enkele pagina's geleden....mischa72 schreef:Hallo Huib,
Wil je een 8-aderige kabel voor je speakon met een beetje diameter krijg je een behoorlijke darm te liggen. Aan de andere kant wordt het binnenwerk van een 8-polige speakon vrij fragiel. Ik denk dat ik voor 4-polige zou gaan.
Groeten,
Mischa
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nieuw paneeltje laten maken dan maar ?
Dat financier je dan weer door die bussen te verkopen.
Dat financier je dan weer door die bussen te verkopen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Da's eigenaardig, nog nooit gezien ook.hsmeets schreef:Sir, Yes Sir.ray5150 schreef:Begrijp ik nou goed uit jouw post dat er per aansluiting 2 schroefjes in de bus zitten ?
Dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk de bedoeling dat je de adereindhuls met kabel erin precies tussen die twee (eigenlijk te kleine) schroefjes moet laten uitkomen ?
Lijkt me voor een paar stuks nog wel te doen, voor 16 stuks is het niet minder dan een monnikenopgave...
Zou toch maar eens op zoek gaan naar een setje vergulde M3x10...
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
En wat word het, Huib. of word de beslissing opgeschoven naar volgend jaar ? 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik doe het zo:
https://www.conrad.nl/nl/conrad-93014c5 ... 36823.html
deze jongens krimp ik aan het snoer en steek ze dan in de terminal en draai dan beide schroefjes aan. Deze Faston zijn 4,8mm breed en de inwendige maat van de terminal is 5mm. Dat geeft dus geen gepiel/gedoe. Aan de UCD kant komen dan de reguliere 6,8 faston's.
https://www.conrad.nl/nl/conrad-93014c5 ... 36823.html
deze jongens krimp ik aan het snoer en steek ze dan in de terminal en draai dan beide schroefjes aan. Deze Faston zijn 4,8mm breed en de inwendige maat van de terminal is 5mm. Dat geeft dus geen gepiel/gedoe. Aan de UCD kant komen dan de reguliere 6,8 faston's.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Hee, die heb ik net bij de Hornbach gehaald.
Lijkt me een goed plan. omdat ze plat zijn voorkom je dat hij tussen de schroefjes vandaan schiet ij het aandraaien.
En het lijkt mij dat het dan goed vast zit.
Lijkt me een goed plan. omdat ze plat zijn voorkom je dat hij tussen de schroefjes vandaan schiet ij het aandraaien.
En het lijkt mij dat het dan goed vast zit.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Geweldig, dikke dure luidsprekerkabel, pluggen en chassisdelen en we proppen er een paar stekkertjes van de Halfords tussen......... 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ach, zolang jouw geliefde Hypexds23man schreef:Geweldig, dikke dure luidsprekerkabel, pluggen en chassisdelen en we proppen er een paar stekkertjes van de Halfords tussen.........
Halfords? nee joh: ze komen van de A-C Tion.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Verkoopt de A-C Tion nu ook al Faston's ?hsmeets schreef:
Halfords? nee joh: ze komen van de A-C Tion.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Met de komst van hun distributie centrum naar ons dorp in 2013 hebben we sinsdien ook een Action Flagship Store met uitgebreider assortiment 
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Vandaag bij de pornbach in de lunchpauze wat van de vlakke aankrimp stekkers gehaald, ze hadden ze alleen niet in die smallere 4,8mm maat. Heb ik van die ronde gekocht en die plat geknepen: het principe werkt: het vastzetten van de kabel in de speakerterminals gaat zo handig, zonder gepiel, schiet niet weg tussen de twee schroefjes als de druk toeneemt.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Vanmorgen kreeg ik de schroefjes om de XLR connectoren vast te zetten. Dus zonet even gedaan (inclusief de andere onderdelen).
Dat ene lege gat krijgt nog wel eens een keer een functie.
Ja Ja, geen zwarte schroefjes.
Dat ene lege gat krijgt nog wel eens een keer een functie.
Ja Ja, geen zwarte schroefjes.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Very impressive!hsmeets schreef:Vanmorgen kreeg ik de schroefjes om de XLR connectoren vast te zetten. Dus zonet even gedaan (inclusief de andere onderdelen).
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Geacht forum,
2 vragen omtrent bekabeling
1)
Welk type/versie microfoonkabel van Tasker, Procab of ander merk kunnen jullie aanbevelen voor het maken van "XLR kabels": soepele kabel, goed te strippen en te solderen. De kabels zullen ongeveer 1 mtr lang zijn.
2)
Zal ik binnen in de kasten de korte stukken ook met afgeschermde kabel maken of drie losse draden twisten. Bestaat er ook dunnere afgeschermde kabel (< 6mm)?
Dank.
2 vragen omtrent bekabeling
1)
Welk type/versie microfoonkabel van Tasker, Procab of ander merk kunnen jullie aanbevelen voor het maken van "XLR kabels": soepele kabel, goed te strippen en te solderen. De kabels zullen ongeveer 1 mtr lang zijn.
2)
Zal ik binnen in de kasten de korte stukken ook met afgeschermde kabel maken of drie losse draden twisten. Bestaat er ook dunnere afgeschermde kabel (< 6mm)?
Dank.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Dit is prima geschikt dun en soepel snoer voor gebruik in de kast: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=5613hsmeets schreef:Zal ik binnen in de kasten de korte stukken ook met afgeschermde kabel maken of drie losse draden twisten. Bestaat er ook dunnere afgeschermde kabel (< 6mm)?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Kan nooit goed zijn, Peter. is veels te goedkoop.knuisje schreef:Dit is prima geschikt dun en soepel snoer voor gebruik in de kast: http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=5613
