De AFDAC wordt de solide en kwalitatieve basis van de Network Player die ik wil gaan bouwen (in volgende projecten ga ik AFDAC-waardige versterkers en speakers bouwen). Naast de AFDAC ga ik een Raspberry Pi (met Volumio o.i.d.) in dezelfde kast plaatsen en koppelen via I2S. Ik heb een aantal watertandend-mooie uitvoeringen van zelf-ontworpen kasten gezien op dit forum dus ook Sketchup is inmiddels geïnstalleerd maar ik zal nog wel moeten leren 3D-ontwerpen.
De AFDAC controller-print ga ik opnieuw ontwerpen om meer functionaliteit dan alleen die voor de originele DAC-sturing te kunnen gaan bieden. Daarom een 'zwaardere' ATMEL AVR (ATMEGA1284P) geselecteerd zodat er meer I/O en meer geheugen beschikbaar komt. De geheugenkaart van de Pi kan corrupt raken als je de Pi zomaar spanningsloos zet. Daarom zal 1 van de extra functionaliteiten van de Controller-print de nette shutdown van de Pi moeten gaan triggeren op het moment dat de Standby knop (of a.b.) wordt ingedrukt. Daarnaast ga ik er nog een radio-tranceiver (RFM69W) aan koppelen, dezelfde als die ik voor het draadloze huisautomatiserings-netwerk toepas zodat de AFDAC Network Player als 'node' herkend, bedient en gemonitord kan worden; gelijk als aan de overige 'nodes' (ramen, deuren, lampen, ventilatoren, bewegingsmelders etc.).
Heel concreet is het allemaal nog niet, maar het is een begin en het zal zich zeker verder gaan ontwikkelen in de loop van de tijd.
Volgende stappen:
V ontbrekende componenten bestellen (de zeldzame gaat Peter gelukkig met de printen meeleveren)
V ATMEGA1284P experimenteerprint bestellen (zie: http://lowpowerlab.com/moteino/#whatisitMEGA)
- DAC controller-firmware uitbreiden met Pi-shutdownfunctionaliteit en basiscommunicatie voor m'n huisautomatiseringsnetwerk
- USB Streamer bepalen (ik lees goede ervaringen met WaveIO en Amanero)
- Research naar een 'passende' hoofdtelefoonversterker KIT om in te bouwen (meningen/ervaringen?)
- Oefenen met Sketchup
- Met footprints gaan puzzelen om te kijken in welk type kast dit zou kunnen gaan passen
- Bedradingsnetwerk ontwerpen (hoop dat er ervaren mensen willen meekijken om geen grote audio-fouten te gaan maken)
- Eerste versies front- en backpannels ontwerpen en 'delen'
Vragen die ik nu al heb (jullie mening hoor ik heel graag):
- WaveIO of Amanero? Is het naief van mij om te denken dat als het bit-perfect is, het goed genoeg is (die waardigheid hebben ze beiden volgens mij wel)?
- Als ik de Raspberry PI aan de DAC koppel via I2S, dan kan ik de USB interface niet ook via I2S aan de AFDAC koppelen, vermoed ik. Klopt dit? Volstaat het om voor de Isolator de source te schakelen met een signaal-relais of moet dat anders als je dat met behoud van kwaliteit wilt doen?
- Is er ervaring onder jullie met het gebruik van een I2S FIFO schakeling voor een AFDAC? Op het diyaudio forum is er een immens populaire draad over dit onderwerp met indrukwekkende ontwerpen (zie: http://www.diyaudio.com/forums/digital- ... itter.html). Ik ben geen pico-purist (met alle respect voor wie dat wel zijn overigens) maar met mijn digitale achtergrond vat ik het verhaal van de FIFO-theorie wel.
Ik vind het heel leuk om mijn vorderingen met jullie te gaan delen en ook van jullie te horen. Ik vergeet waarschijnlijk een hoop, laat 't me gerust weten!