5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
v-bro
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 26 jan 2007, 1:43
Locatie: Universum (vlakbij Bussum)

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door v-bro »

Tommy schreef:

De nieuwe interlinks geven een schoner, breder en dieper geluidsbeeld. De "sssssss" is wel weer terug van weggeweest maar dat zal hopelijk nog wel wegtrekken.
Als je oren zijn ingespeeld... :lol:

Mooi project hoor! :shock:
TonioRoffo
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010, 11:54

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door TonioRoffo »

Hoi Tommy,

Leuk projectje. Ik heb net ook SMPS+HG modules binnen (draai nu met 400AD's op lineaire voeding, deze modules worden ooit de surround kanalen)

Op je vraag van de trigger van de amps - dit werkt inderdaad net andersom, de trigger voorziet 12V (max 50mA of dergelijk, meestal) als de voorversterker aan staat. Je hebt dus een "altijd aan" DC bron nodig en een circuitje om de boel om te keren. Eerst dacht ik een relay te gebruiken maar die trekken meer stroom.

Zit nu op m'n werk, maar heb thuis iets uitgetekend op LTspice via een optocoupler, maar ben niet 100% zeker dat dit voldoet. Ik zal het hier wel eens posten en iemand met meer verstand van elektronica dan mezelf mag er zijn gedacht eens over zeggen dan :p
TonioRoffo
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jul 2010, 11:54

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door TonioRoffo »

Jje gebruikt absoluut geen DC beveiliging op deze manier?
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door Tommy »

Het is misschien ook wel leuk om te laten zien wat er van de 5 kanaals Hypex is geworden. :D

In 2012 heb ik na een operatie enige tijd thuis gezeten en heb ik alle tijd gehad om de volgende aanpassingen te doen:
- Een grotere behuizing (3HE van Modushop)
- Iedere UcD z'n eigen voeding (SMPS400A180) gegeven.
- Via Schaeffer een backpanel gemaakt en een aantal onderdelen om de voedingen en de UcD's aan de binnenzijde vast te zetten.

Ik heb ruimte vrij gelaten om nog twee extra kanalen toe te voegen als ik dat ooit nog wil. De backpanel heb ik helaas te dun laten maken waardoor hij meebeweegt als ik de RCA stekkers eruit trek. Gelukkig komt dat maar zelden voor en is het eigenlijk geen punt.

Er zijn nog twee dingen te doen:
- Een aan/uitknop op de voorzijde.
- Een 12v trigger, als ik zo de verschillende topics lees die dit onderwerp aanhalen snap ik er niet veel van hoe ik dit moet doen. Ik heb nu Hypex gevraagd of zij een oplossing hebben.
Bijlagen
IMG_1239.jpg
IMG_1240.jpg
IMG_1241.jpg
IMG_1242.jpg
IMG_1243.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door ray5150 »

Mooi afgewerkt, en goed doordacht ingericht. :goedzo:
Maar je kan er donder op zeggen dat je commentaar gaat krijgen op die kleur van de schroeven aan de achterkant... :wink:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8113
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door Kappa7 »

Mooie eindbak zo :goedzo: =D>
Zelfs de schroefjes aan de achterzijde zien er netjes uit.
Gebruikersavatar
nl3prc
Berichten: 1305
Lid geworden op: di 08 nov 2011, 15:07
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door nl3prc »

ray5150 schreef:
Mooi afgewerkt, en goed doordacht ingericht. :goedzo:
Maar je kan er donder op zeggen dat je commentaar gaat krijgen op die kleur van de schroeven aan de achterkant... :wink:
ik moest helemaal kijken onder citaat om te lezen wat er staat
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door Tommy »

:dank:

Dat van die schroeven voel ik inderdaad aankomen.. O:)
Gebruikersavatar
4AC
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 jan 2015, 17:28
Locatie: Zwolle

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door 4AC »

Erg mooi gedaan, complimenten!

Maar kleine kanttekening: de witte powercon is een doorlus connector ('uit'), de blauwe is de 'in'.
Het is maar iets kleins, maar misschien voor een volgende keer...?

Mvg,

Teun
Tommy
Berichten: 296
Lid geworden op: do 15 feb 2007, 10:45
Locatie: Noordwijk

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door Tommy »

Dank! :goeie:

Op de kleur van de powercon was ik al gewezen, bij een volgende aanpassing van de versterker maak ik er een blauwe van.
Gebruikersavatar
Hans Nootdorp
Berichten: 2036
Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
Locatie: Nootdorp

Re: 5 kanaals UcD versterker - Hij speelt! (nieuwe foto's)

Bericht door Hans Nootdorp »

Mooi werk Tom. Ik ben nog niet zo ver.....
Plaats reactie