het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... on_and_LED
Er is ook een mogelijkheid tot het resetten naar de Factory defaults. :hide:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Henkjan schreef:
staat er in de handleiding niet wat die verschillende kleuren betekenen?
Jawel maar daar word ik niet zo veel wijzer van.
en doet wat het moet doen tot het fout gaat .
dus knop ingedrukt houden tot hij rood knippert dan word hij blauw en ziet hij het netwerk en de naam van mijn duet.
bij het afspelen is het lamje wit en ineens word het dan groen wat betekend,Verbonden met je netwerk, en klaar voor toewijzing van IP-adres door DHCP-server.

maar ik neem aan dat hij deze al heeft anders kan hij niet werken :think:
overigens brand het lampje nadat het groen heeft gebrand weer blauw ,echter kom ik niet meer op het netwerk
hannesie schreef:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... on_and_LED
Er is ook een mogelijkheid tot het resetten naar de Factory defaults. :hide:
Heb ik ook al een paar keer gedaan :(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

dan is het mss wat met je router. probeer de SB eens een vast IP te geven
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Henkjan schreef:
dan is het mss wat met je router. probeer de SB eens een vast IP te geven
Zo dus.
Hoe kan ik statische IP-adressen met de Squeezebox Duet gebruiken?
Als je netwerk is ingesteld om statische IP-adressen te gebruiken, verschijnt op je Squeezebox Controller het bericht Adresprobleem Er is een probleem met het verkrijgen van een DHCP-adres op je netwerk. Scrol omlaag naar Statisch adres gebruiken en druk op de middelste knop. Op de volgende schermen kun je de gegevens voor het IP-adres, subnetmasker, gateway-adres en het adres van de DNS-server voor je netwerk invoeren.

ik heb die melding overigens niet gehad maar ik zal het vanavond eens proberen
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Volgens mij is het opgelost :mrgreen:
Onder het RDFM .
Ik moest een snel knipperend rood lampje hebben op de ontvanger.
Had tot dusver blijkbaar alleen een langzaam knipperend lampje gehad .
Wist ook niet hoe snel snel was
Kwestie van het knopje op de ontvanger langer ingedrukt houden.

Vervolgens de controller terug gezet naar fabriekssettings en de gehele procedure voor hybriden opzet herhaald .
Nu is het goed ,blijkbaar bedraad draadloos conflict :bakkie:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Iemand ervaringen met de third party Spotyfy plug in voor de duet .
Ik heb hem geinstalleerd alles werkt zoekfunktie enz .
Kan de nr's afspelen je ziet de tijd ook lopen .
Echter geen geluid :think:
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Ronald_1 »

Ik gebruik ook de third party Spotify plgin in combinatie met een Duet, hier werkt het prima. Wat is het resultaat als je bij de instellingen van de plugin de Self Test uitvoert?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Vreemd, ik had dacht ik een antwoord gegeven en het is weg. :shock:

Kijk even naar het volume, het kan zijn dat dat niet ver open staat.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Hallo Hans.
Wellicht is het gelukt vinkjes die ik had geplaatst waren bij het opstarten weer terug geplaats .
ook de officiële versie van Logitech stond nog actief ,dat schijnt dan weer te botsen.
Dit lijkt nu allemaal goed te gaan.
squeezebox.jpg
Eens kijken of het ook nog speelt straks ,ik laat het nog even weten
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Het werkt als een trein :yeah:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

oh, te laat en overvol :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

De muziek via de SBT is altijd te laat!!!!.

Ik stap dan uit de auto, Radio 2, en dan naar binnen, via de SBT en Radio 2, kan ik het hele verhaal dan opnieuw horen, want via het internet is het altijd wel een minuut of 1,5 later. :lol: :lol: :sure:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door rikpost »

Ronald_1 schreef:
Ik gebruik ook de third party Spotify plgin in combinatie met een Duet, hier werkt het prima. Wat is het resultaat als je bij de instellingen van de plugin de Self Test uitvoert?
Hallo Ronald.
Sorry ik had over je bericht heen gelezen.
Maar zo als je al hebt gezien werkt het,heel erg goed zelfs :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

zo, ik ben bezig met een nw NAS in te richten, dus ook een nw LMS installeren.
De NAS is een QNAP TS119Pii.

De eerste vraag is natuurlijk welke versie te installeren: via qnap wordt het niet nieuwer dan 7.7.2, via mysqueezebox.com is de jongste 7.7.5, maar op http://downloads.slimdevices.com/ is dat 7.8.0 (en dan zijn er een verzameling "nightly" versies, beta's dus, maar laat ik die maar buiten beschouwing laten) keuzestressss.... het vreemde is dat de 7.7.5 een latere datum heeft dan de 7.8.0 :think: iemand ervaringen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Tja, ik kom nog niet veel verder als dit.

http://forums.slimdevices.com/showthrea ... nap-ts-119
mijkie
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 22 aug 2008, 18:51
Locatie: uithoorn

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door mijkie »

7.8.0 en 7.8.1 doen het prima op een Qnap 451 ....
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

7.7.5 is wegens een compatibiliteitsprobleem met de laatste OSX versie van Apple.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

mijkie schreef:
7.8.0 en 7.8.1 doen het prima op een Qnap 451 ....
wat biedt de nightly 7.8.1 tov 7.8.0?
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door FR_Aad »

Henkjan schreef:
mijkie schreef:
7.8.0 en 7.8.1 doen het prima op een Qnap 451 ....
wat biedt de nightly 7.8.1 tov 7.8.0?

Die 7.8.1 ist eine reine Bugfix-Beta. Was in der nicht geht, geht mit allergrößter Wahrscheinlichkeit in der 7.8.0 auch nicht.
Neue Entwicklungen gehen in die 7.9 Beta
johtem
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 dec 2014, 17:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door johtem »

Henkjan schreef:
zo, ik ben bezig met een nw NAS in te richten, dus ook een nw LMS installeren.
De NAS is een QNAP TS119Pii.

De eerste vraag is natuurlijk welke versie te installeren: via qnap wordt het niet nieuwer dan 7.7.2, via mysqueezebox.com is de jongste 7.7.5, maar op http://downloads.slimdevices.com/ is dat 7.8.0 (en dan zijn er een verzameling "nightly" versies, beta's dus, maar laat ik die maar buiten beschouwing laten) keuzestressss.... het vreemde is dat de 7.7.5 een latere datum heeft dan de 7.8.0 :think: iemand ervaringen?
Goedendag,
7.7.2 is inderdaad de laatst aangeboden versie via Qnap.
7.7.3, 7.7.4 en 7.7.5 zijn officiele updates vanuit Logitech. Maar deze zullen handmatig geinstalleerd moeten worden via SSOTS. Ipadres:9099

7.8.0 is een officieuze uitgave met diverse verbeteringen ontwikkeld vanuit de Squeezebox Community (Slimdevices forum, door Michael Herger). Dit is een stabiele bevroren versie.
7.8.1 is versie met bug fixes tov 7.8.0, en een nightly.

7.9.0 is de doorontwikkeling op 7.8.0 met weer diverse nieuwe dingen (oa multi library). Aangezien deze dagelijks in ontwikkeling is, is stabiliteit niet gegarandeerd.

Wil je het eenvoudig doen ga je voor 7.7.2, wil je het handmatig doen, dan kies je het beste voor 7.8.0

Succes.
Laatst gewijzigd door johtem op wo 24 dec 2014, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

johtem schreef:
.... handmatig geïnstalleerd moeten worden via SSOTS. Ipadres:9099
op die poort is niets te vinden...
johtem
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 dec 2014, 17:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door johtem »

Henkjan schreef:
johtem schreef:
.... handmatig geïnstalleerd moeten worden via SSOTS. Ipadres:9099
op die poort is niets te vinden...
Oke, dan dient volgens mij eerst 7.7.2 geinstalleerd te worden, daar zit SSOTS (Squeezebox Server On Turbo Station) in verwerkt.
Voorheen kon je het ook als losse QPKG installeren, maar deze kan ik niet meer vinden bij Qnap.

Op het Qnap forum staat een topic hoe het upgraden werkt. Alleen zichtbaar na login.
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=75086

Zelf heb ik nooit een update gedaan. 7.7.2 draait probleemloos op mijn 119P, ik wil geen eventuele problemen opzoeken.
Sommige mensen ondervinden ook wel eens problemen bij installatie van een update. Ik heb ook nul komma nul Linux ervaring.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

zucht. ik dacht makkelijk te doen door een NAS te kopen en niet een zuinig PC-tje met Linux er op te doen als muziekserver.. lijkt het eerder lastiger te worden... :cry:
johtem
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 dec 2014, 17:40

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door johtem »

Ja maar het is ook heel simpel, gewoon 7.7.2 via de Qnap QPKG installeren en klaar :wink:
Binnen een paar minuten gebeurd.
Vergeet alle andere versies.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door jeroen_d »

Inderdaad. Mijn simpele NAS staat de 7.7.1 toe en dat draait werkelijk probleemloos en super stabiel.

Ik heb er trouwens vandaag een mooie lineaire voeding op gezet i.p.v de standaard bijgeleverde SMPS-muuradapter. Maakt reuze verschil, terwijl ik toch alleen digitaal uit gebruik met de EDO plugin.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”