Er is ook een mogelijkheid tot het resetten naar de Factory defaults.
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... on_and_LED
Er is ook een mogelijkheid tot het resetten naar de Factory defaults.
Er is ook een mogelijkheid tot het resetten naar de Factory defaults.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Jawel maar daar word ik niet zo veel wijzer van.Henkjan schreef:staat er in de handleiding niet wat die verschillende kleuren betekenen?
en doet wat het moet doen tot het fout gaat .
dus knop ingedrukt houden tot hij rood knippert dan word hij blauw en ziet hij het netwerk en de naam van mijn duet.
bij het afspelen is het lamje wit en ineens word het dan groen wat betekend,Verbonden met je netwerk, en klaar voor toewijzing van IP-adres door DHCP-server.
maar ik neem aan dat hij deze al heeft anders kan hij niet werken
overigens brand het lampje nadat het groen heeft gebrand weer blauw ,echter kom ik niet meer op het netwerk
Heb ik ook al een paar keer gedaanhannesie schreef:http://wiki.slimdevices.com/index.php/S ... on_and_LED
Er is ook een mogelijkheid tot het resetten naar de Factory defaults.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
dan is het mss wat met je router. probeer de SB eens een vast IP te geven
Re: het grote squeezebox vragen topic
Zo dus.Henkjan schreef:dan is het mss wat met je router. probeer de SB eens een vast IP te geven
Hoe kan ik statische IP-adressen met de Squeezebox Duet gebruiken?
Als je netwerk is ingesteld om statische IP-adressen te gebruiken, verschijnt op je Squeezebox Controller het bericht Adresprobleem Er is een probleem met het verkrijgen van een DHCP-adres op je netwerk. Scrol omlaag naar Statisch adres gebruiken en druk op de middelste knop. Op de volgende schermen kun je de gegevens voor het IP-adres, subnetmasker, gateway-adres en het adres van de DNS-server voor je netwerk invoeren.
ik heb die melding overigens niet gehad maar ik zal het vanavond eens proberen
Re: het grote squeezebox vragen topic
Volgens mij is het opgelost
Onder het RDFM .
Ik moest een snel knipperend rood lampje hebben op de ontvanger.
Had tot dusver blijkbaar alleen een langzaam knipperend lampje gehad .
Wist ook niet hoe snel snel was
Kwestie van het knopje op de ontvanger langer ingedrukt houden.
Vervolgens de controller terug gezet naar fabriekssettings en de gehele procedure voor hybriden opzet herhaald .
Nu is het goed ,blijkbaar bedraad draadloos conflict
Onder het RDFM .
Ik moest een snel knipperend rood lampje hebben op de ontvanger.
Had tot dusver blijkbaar alleen een langzaam knipperend lampje gehad .
Wist ook niet hoe snel snel was
Kwestie van het knopje op de ontvanger langer ingedrukt houden.
Vervolgens de controller terug gezet naar fabriekssettings en de gehele procedure voor hybriden opzet herhaald .
Nu is het goed ,blijkbaar bedraad draadloos conflict
Re: het grote squeezebox vragen topic
Iemand ervaringen met de third party Spotyfy plug in voor de duet .
Ik heb hem geinstalleerd alles werkt zoekfunktie enz .
Kan de nr's afspelen je ziet de tijd ook lopen .
Echter geen geluid
Ik heb hem geinstalleerd alles werkt zoekfunktie enz .
Kan de nr's afspelen je ziet de tijd ook lopen .
Echter geen geluid
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik gebruik ook de third party Spotify plgin in combinatie met een Duet, hier werkt het prima. Wat is het resultaat als je bij de instellingen van de plugin de Self Test uitvoert?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vreemd, ik had dacht ik een antwoord gegeven en het is weg.
Kijk even naar het volume, het kan zijn dat dat niet ver open staat.
Kijk even naar het volume, het kan zijn dat dat niet ver open staat.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hallo Hans.
Wellicht is het gelukt vinkjes die ik had geplaatst waren bij het opstarten weer terug geplaats .
ook de officiële versie van Logitech stond nog actief ,dat schijnt dan weer te botsen.
Dit lijkt nu allemaal goed te gaan. Eens kijken of het ook nog speelt straks ,ik laat het nog even weten
Wellicht is het gelukt vinkjes die ik had geplaatst waren bij het opstarten weer terug geplaats .
ook de officiële versie van Logitech stond nog actief ,dat schijnt dan weer te botsen.
Dit lijkt nu allemaal goed te gaan. Eens kijken of het ook nog speelt straks ,ik laat het nog even weten
Re: het grote squeezebox vragen topic
De muziek via de SBT is altijd te laat!!!!.
Ik stap dan uit de auto, Radio 2, en dan naar binnen, via de SBT en Radio 2, kan ik het hele verhaal dan opnieuw horen, want via het internet is het altijd wel een minuut of 1,5 later.

Ik stap dan uit de auto, Radio 2, en dan naar binnen, via de SBT en Radio 2, kan ik het hele verhaal dan opnieuw horen, want via het internet is het altijd wel een minuut of 1,5 later.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hallo Ronald.Ronald_1 schreef:Ik gebruik ook de third party Spotify plgin in combinatie met een Duet, hier werkt het prima. Wat is het resultaat als je bij de instellingen van de plugin de Self Test uitvoert?
Sorry ik had over je bericht heen gelezen.
Maar zo als je al hebt gezien werkt het,heel erg goed zelfs
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zo, ik ben bezig met een nw NAS in te richten, dus ook een nw LMS installeren.
De NAS is een QNAP TS119Pii.
De eerste vraag is natuurlijk welke versie te installeren: via qnap wordt het niet nieuwer dan 7.7.2, via mysqueezebox.com is de jongste 7.7.5, maar op http://downloads.slimdevices.com/ is dat 7.8.0 (en dan zijn er een verzameling "nightly" versies, beta's dus, maar laat ik die maar buiten beschouwing laten) keuzestressss.... het vreemde is dat de 7.7.5 een latere datum heeft dan de 7.8.0
iemand ervaringen?
De NAS is een QNAP TS119Pii.
De eerste vraag is natuurlijk welke versie te installeren: via qnap wordt het niet nieuwer dan 7.7.2, via mysqueezebox.com is de jongste 7.7.5, maar op http://downloads.slimdevices.com/ is dat 7.8.0 (en dan zijn er een verzameling "nightly" versies, beta's dus, maar laat ik die maar buiten beschouwing laten) keuzestressss.... het vreemde is dat de 7.7.5 een latere datum heeft dan de 7.8.0
Re: het grote squeezebox vragen topic
7.7.5 is wegens een compatibiliteitsprobleem met de laatste OSX versie van Apple.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
wat biedt de nightly 7.8.1 tov 7.8.0?mijkie schreef:7.8.0 en 7.8.1 doen het prima op een Qnap 451 ....
Re: het grote squeezebox vragen topic
Henkjan schreef:wat biedt de nightly 7.8.1 tov 7.8.0?mijkie schreef:7.8.0 en 7.8.1 doen het prima op een Qnap 451 ....
Die 7.8.1 ist eine reine Bugfix-Beta. Was in der nicht geht, geht mit allergrößter Wahrscheinlichkeit in der 7.8.0 auch nicht.
Neue Entwicklungen gehen in die 7.9 Beta
Re: het grote squeezebox vragen topic
Goedendag,Henkjan schreef:zo, ik ben bezig met een nw NAS in te richten, dus ook een nw LMS installeren.
De NAS is een QNAP TS119Pii.
De eerste vraag is natuurlijk welke versie te installeren: via qnap wordt het niet nieuwer dan 7.7.2, via mysqueezebox.com is de jongste 7.7.5, maar op http://downloads.slimdevices.com/ is dat 7.8.0 (en dan zijn er een verzameling "nightly" versies, beta's dus, maar laat ik die maar buiten beschouwing laten) keuzestressss.... het vreemde is dat de 7.7.5 een latere datum heeft dan de 7.8.0iemand ervaringen?
7.7.2 is inderdaad de laatst aangeboden versie via Qnap.
7.7.3, 7.7.4 en 7.7.5 zijn officiele updates vanuit Logitech. Maar deze zullen handmatig geinstalleerd moeten worden via SSOTS. Ipadres:9099
7.8.0 is een officieuze uitgave met diverse verbeteringen ontwikkeld vanuit de Squeezebox Community (Slimdevices forum, door Michael Herger). Dit is een stabiele bevroren versie.
7.8.1 is versie met bug fixes tov 7.8.0, en een nightly.
7.9.0 is de doorontwikkeling op 7.8.0 met weer diverse nieuwe dingen (oa multi library). Aangezien deze dagelijks in ontwikkeling is, is stabiliteit niet gegarandeerd.
Wil je het eenvoudig doen ga je voor 7.7.2, wil je het handmatig doen, dan kies je het beste voor 7.8.0
Succes.
Laatst gewijzigd door johtem op wo 24 dec 2014, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
op die poort is niets te vinden...johtem schreef:.... handmatig geïnstalleerd moeten worden via SSOTS. Ipadres:9099
Re: het grote squeezebox vragen topic
Oke, dan dient volgens mij eerst 7.7.2 geinstalleerd te worden, daar zit SSOTS (Squeezebox Server On Turbo Station) in verwerkt.Henkjan schreef:op die poort is niets te vinden...johtem schreef:.... handmatig geïnstalleerd moeten worden via SSOTS. Ipadres:9099
Voorheen kon je het ook als losse QPKG installeren, maar deze kan ik niet meer vinden bij Qnap.
Op het Qnap forum staat een topic hoe het upgraden werkt. Alleen zichtbaar na login.
http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=123&t=75086
Zelf heb ik nooit een update gedaan. 7.7.2 draait probleemloos op mijn 119P, ik wil geen eventuele problemen opzoeken.
Sommige mensen ondervinden ook wel eens problemen bij installatie van een update. Ik heb ook nul komma nul Linux ervaring.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zucht. ik dacht makkelijk te doen door een NAS te kopen en niet een zuinig PC-tje met Linux er op te doen als muziekserver.. lijkt het eerder lastiger te worden... 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja maar het is ook heel simpel, gewoon 7.7.2 via de Qnap QPKG installeren en klaar
Binnen een paar minuten gebeurd.
Vergeet alle andere versies.
Binnen een paar minuten gebeurd.
Vergeet alle andere versies.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Inderdaad. Mijn simpele NAS staat de 7.7.1 toe en dat draait werkelijk probleemloos en super stabiel.
Ik heb er trouwens vandaag een mooie lineaire voeding op gezet i.p.v de standaard bijgeleverde SMPS-muuradapter. Maakt reuze verschil, terwijl ik toch alleen digitaal uit gebruik met de EDO plugin.
Ik heb er trouwens vandaag een mooie lineaire voeding op gezet i.p.v de standaard bijgeleverde SMPS-muuradapter. Maakt reuze verschil, terwijl ik toch alleen digitaal uit gebruik met de EDO plugin.
