"oude look" geven aan je hout...
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
"oude look" geven aan je hout...
Soms is het wenselijk je mooie nieuwe hout een oude look te geven.
De hippe beitsen, en alle soorten "wash" zijn niet meer weg te denken.
Niet 1 2 3 voor speakerbouw te gebruiken, maar voor ander houtwerk kan het echt een leuk resultaat geven als je het bewerkt met ijzeracetaat.
Opgelost staalwol in azijn. (weekje trekken , filteren en klaar)
Paar vuren balkjes getest, en leuk effect.
Je kunt het 2-3 x herhalen voor extreme oude look.
leesvoer:
http://minispul.punt.nl/content/2012/08 ... ut-zwarten
De hippe beitsen, en alle soorten "wash" zijn niet meer weg te denken.
Niet 1 2 3 voor speakerbouw te gebruiken, maar voor ander houtwerk kan het echt een leuk resultaat geven als je het bewerkt met ijzeracetaat.
Opgelost staalwol in azijn. (weekje trekken , filteren en klaar)
Paar vuren balkjes getest, en leuk effect.
Je kunt het 2-3 x herhalen voor extreme oude look.
leesvoer:
http://minispul.punt.nl/content/2012/08 ... ut-zwarten
Re: "oude look" geven aan je hout...
Gaat dat niet roesten dan?
Logen (met gootsteenontstopper) is ook een bekende methode, wordt het wel grijs van.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: "oude look" geven aan je hout...
Heel handige tip! Ik heb toevallig afgelopen jaar met mijn vriendin een soort kratradio gemaakt met een oud munitiekistje, de gaten die er in zijn gefreest zien er zo vreselijk nieuw en maagdelijk uit, misschien dat dit een goede oplossing is om daarwat aan te doen.
Mvg Reinder
Mvg Reinder
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: "oude look" geven aan je hout...
Ik ga dat logen ook eens proberen!
Vandaag behangplaksel, en gootsteenontstopper gekocht....
Vandaag behangplaksel, en gootsteenontstopper gekocht....
Re: "oude look" geven aan je hout...
Logen is ook vooral bedoeld om oude verfresten en wasresten tot in de poriën te verwijderen. Pas wel op, gootsteenontstopper (caustic soda) is nogal een bijtend goedje. Goed naspoelen!
Jouw methode met azijn en staalwol is een stuk veiliger. Goeie tip!
Jouw methode met azijn en staalwol is een stuk veiliger. Goeie tip!
Re: "oude look" geven aan je hout...
Let in ieder geval goed op dat je geen "ijzer"vlekken maakt op bijvoorbeeld natuurstenen vloertegels, die krijg je er nooit meer uit.
Re: "oude look" geven aan je hout...
Gewoon een beetje met een vijl doorheen raggen. Een prima schoon kistje met geen krasje of roest ziet er inderdaad niet zo leuk uit voor die toepassing.meiborg schreef:kratradio gemaakt met een oud munitiekistje, de gaten die er in zijn gefreest zien er zo vreselijk nieuw en maagdelijk uit, misschien dat dit een goede oplossing is om daarwat aan te doen
Re: "oude look" geven aan je hout...
agressief goedje als je ziet wat het met de blokkwast doet.
Maar het hout wordt daar toch ook zuur van? Daar moet je dan met de afwerking en bevestigingsmaterialen wel rekening mee houden.
Maar het hout wordt daar toch ook zuur van? Daar moet je dan met de afwerking en bevestigingsmaterialen wel rekening mee houden.
