[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
wellicht kan je er nog rekening mee houden dat er een koelvin aan de driepoot kan worden vastgemaakt. Met een beetje schuiven wordt die cap er achter wat minder warm. Maar wellicht onnodig, ken de schakeling verder niet.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
ja, die moest er inderdaad nog bij. Et voila:
de SK104-38 is wat ruim bemeten voor de 2Watt (piek) die de 7805 maximaal moet wegstoken maar je kunt hem op de PCB solderen zodat het gewicht niet door het IC gedragen hoeft te worden.
Nog een tijdje naar staren nu en nog wat detailpunten aanpassen.
de SK104-38 is wat ruim bemeten voor de 2Watt (piek) die de 7805 maximaal moet wegstoken maar je kunt hem op de PCB solderen zodat het gewicht niet door het IC gedragen hoeft te worden.
Nog een tijdje naar staren nu en nog wat detailpunten aanpassen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het traject met de frontplaten mensen van Schaefer liep niet heel gladjes. Eerder al schreef ik dat ik ze een tweede paneel heb moeten opsturen...maar niet lang daarna weer een telefoontje uit Berlijn: hun was weer iets mislukt en of ik..... Een week of 4 geleden een derde paneel gestuurd en ik verwacht een en ander binnenkort terug. Ik heb gevraagd de zaak opnieuw te anodiseren en dat vraagt wat meer tijd. De extra kosten zijn natuurlijk gecrediteerd.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Vervelend voor je dat je zoveel tegenslag met Schaeffer hebt, ik hoop dat het uiteindelijk wel goed komt.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ach, we zitten nog in het staartje van de zomer en de elektronica afbouwen is iets voor het najaar als het weer vroeg donker is. Dus geen man over boord dat het wat langer duurt.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het alu is binnen
en alles past, nergens te krap of te ruim
Volgende stap: FabLab Maastricht (John ik ga je binnenkort eens PM'en) voor het laseren van teksten in het frontpaneel en het uitsnijden van het plexi voor het venster.
Een paar quick&dirty foto's:
Volgende stap: FabLab Maastricht (John ik ga je binnenkort eens PM'en) voor het laseren van teksten in het frontpaneel en het uitsnijden van het plexi voor het venster.
Een paar quick&dirty foto's:
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Mooi is het zeker, dit soort bedrijven helpen echt om de hobby naar een hoger plan te tillen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Het blijft toch altijd erg spannend als je zoiets laat doen, ik controleer alles ook drie keer of meer om zeker te zijn dat ik geen fout gemaakt hebhsmeets schreef:Het alu is binnenen alles past, nergens te krap of te ruim
![]()
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de panelen voor mijn DLCP bakkie met poedercoating laat doen of toch geanodiseerd en dan laten na-anodiseren.
Inderdaad. Het mooie bij Schaeffer vindt ik vooral de totaal oplossing inclusief software die je meteen verteld wat het gaat kosten, het zal elders vast wel goedkoper kunnen maar makkelijker zeker niet.ray5150 schreef:Mooi is het zeker, dit soort bedrijven helpen echt om de hobby naar een hoger plan te tillen.
Gerrit
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Persoonlijk kies ik voor anodiseren.Gerrit schreef:Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de panelen voor mijn DLCP bakkie met poedercoating laat doen of toch geanodiseerd en dan laten na-anodiseren.
Bij poedercoaten, afhankelijk van hoe je het frontpaneel opzet moet je ook rekening houden met maatvoering ivm met de laagdikte als bv de coating in de gaten komt te zitten.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Daar heb je wel een punt, had ik nog niet aan gedacht. Dank je wel.hsmeets schreef:Persoonlijk kies ik voor anodiseren.Gerrit schreef:Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de panelen voor mijn DLCP bakkie met poedercoating laat doen of toch geanodiseerd en dan laten na-anodiseren.
Bij poedercoaten, afhankelijk van hoe je het frontpaneel opzet moet je ook rekening houden met maatvoering ivm met de laagdikte als bv de coating in de gaten komt te zitten.
Gerrit
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Mooi hoor! Als het bij Schaeffer niet goed gaat heb je het zelf niet goed gedaan in Frontplatten Designer, als het hun fout is kan de zaak retour.
Ik kan het op de foto niet helemaal goed zien, maar zijn de randen nou ook geanodiseerd? Dit is mogelijk dus?
Ik kan het op de foto niet helemaal goed zien, maar zijn de randen nou ook geanodiseerd? Dit is mogelijk dus?
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Van de frontplaat zijn de bewerkte randen inderdaad opnieuw geanodiseerd. Die info over opnieuw anodiseren is een beetje lastig te vinden op de website, staat niet in de FAQ maar bij de Help.Barry2001 schreef:Ik kan het op de foto niet helemaal goed zien, maar zijn de randen nou ook geanodiseerd? Dit is mogelijk dus?
CODE: Selecteer alles
Die durch die Bearbeitung zusätzlich entstandenen Flächen – beispielsweise die Zylinderfläche einer Bohrung – der von uns gefertigten Frontplatten sind „blank“, d.h. es fehlt die für die Vorder- und Rückseite (gegebenenfalls) vorhandene Eloxierung.
Für Fälle, in denen die nachträgliche Eloxierung der blanken Flächen erforderlich ist, bieten wir einen entsprechenden Service an. Bitte erfragen Sie den anfallenden Aufpreis, abgeänderte Lieferzeiten sowie mögliche Grenzen für die Ausführungsqualität für Ihr entsprechendes Projekt.
Anmerkung: Die nachträgliche Eloxierung farbloser bzw. schwarzer Platten führt in der Regel zu akzeptablen Ergebnissen. Bei anderen Farben kann es zu Qualitätseinbußen kommen, die wir Ihnen bei der Besprechung Ihres Projektes darlegen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ok, wist ik niet, dit bieden ze ook niet via het menu aan zoals je al aangeeft
ga ik onthouden, bedankt voor de tip.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Sneak preview:
Zal wel nog even duren eer hij af is, kamp met wat gezondheidsklachten die de animo om te hobbyen ontnemen.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Vraagje:
Weet iemand een plek waar kunstof standoff's van M2,5 te koop zijn?
In M3 zijn ze overal te krijgen en heb ik ze zelf ook. M2,5 bestaan ook maar nergens te krijgen, ja, Farnell/Mouser heeft ze wel maar dan wordt het wel een erg dure grap voor 4 stuks....
Huib
Weet iemand een plek waar kunstof standoff's van M2,5 te koop zijn?
In M3 zijn ze overal te krijgen en heb ik ze zelf ook. M2,5 bestaan ook maar nergens te krijgen, ja, Farnell/Mouser heeft ze wel maar dan wordt het wel een erg dure grap voor 4 stuks....
Huib
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
nooit zo verdiept in hoe een betaling precies verloopt maar ik slinger liever niet mijn creditcard gegevens naar verre oorden. Het bedrag is natuurlijk belachelijk voor waar het vandaan moet komen, daar val je je geen buil aan als het ook nooit zou arriveren.....
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Daar heb je PayPal voor, Huib.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PayPal
Niemand verplicht je om een creditcard te gebruiken, sterker nog, veel verkopers accepteren alleen PayPal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PayPal
Niemand verplicht je om een creditcard te gebruiken, sterker nog, veel verkopers accepteren alleen PayPal.
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Nee Pal. Ik handel wel af en toe CC betalingen via PayPal af maar heb er geen 'credits'.ds23man schreef:Heb je geen PayPal?????
Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD
Ik denk dat ik het afgelopen jaar zeker 50 zendingen uit Azie heb laten komen via Ebay.
Allemaal goedkoop spul als printconnectors, IC voetjes, diode's Led's en dat soort spul.
Tot nu toe 1 keer gebeurd dat de zending niet is aangekomen, maar ja, om nou een hoop drukte te gaan maken om 8 dubbeltjes.
Je moet er ook geen haast mee hebben, 1 tot 6 weken kan het duren, maar dat komt ook omdat ik altijd "free shipping" aanklik.
Allemaal goedkoop spul als printconnectors, IC voetjes, diode's Led's en dat soort spul.
Tot nu toe 1 keer gebeurd dat de zending niet is aangekomen, maar ja, om nou een hoop drukte te gaan maken om 8 dubbeltjes.
Je moet er ook geen haast mee hebben, 1 tot 6 weken kan het duren, maar dat komt ook omdat ik altijd "free shipping" aanklik.
