[Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

guido
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 2:14
Locatie: zuiden
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door guido »

wellicht kan je er nog rekening mee houden dat er een koelvin aan de driepoot kan worden vastgemaakt. Met een beetje schuiven wordt die cap er achter wat minder warm. Maar wellicht onnodig, ken de schakeling verder niet.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ja, die moest er inderdaad nog bij. Et voila:
PCB2.JPG
de SK104-38 is wat ruim bemeten voor de 2Watt (piek) die de 7805 maximaal moet wegstoken maar je kunt hem op de PCB solderen zodat het gewicht niet door het IC gedragen hoeft te worden.

Nog een tijdje naar staren nu en nog wat detailpunten aanpassen.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Het traject met de frontplaten mensen van Schaefer liep niet heel gladjes. Eerder al schreef ik dat ik ze een tweede paneel heb moeten opsturen...maar niet lang daarna weer een telefoontje uit Berlijn: hun was weer iets mislukt en of ik..... Een week of 4 geleden een derde paneel gestuurd en ik verwacht een en ander binnenkort terug. Ik heb gevraagd de zaak opnieuw te anodiseren en dat vraagt wat meer tijd. De extra kosten zijn natuurlijk gecrediteerd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Vervelend voor je dat je zoveel tegenslag met Schaeffer hebt, ik hoop dat het uiteindelijk wel goed komt.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Ach, we zitten nog in het staartje van de zomer en de elektronica afbouwen is iets voor het najaar als het weer vroeg donker is. Dus geen man over boord dat het wat langer duurt.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Het alu is binnen :rock: en alles past, nergens te krap of te ruim :yeah:

Volgende stap: FabLab Maastricht (John ik ga je binnenkort eens PM'en) voor het laseren van teksten in het frontpaneel en het uitsnijden van het plexi voor het venster.

Een paar quick&dirty foto's:
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
foto 4.JPG
foto 5.JPG
foto 6.JPG
foto 7.JPG
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door CarloPJB »

=D> =D> =D>

Prachtig geworden zeg . Ikke stinkend jaloers 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Mooi is het zeker, dit soort bedrijven helpen echt om de hobby naar een hoger plan te tillen.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Gerrit »

hsmeets schreef:
Het alu is binnen :rock: en alles past, nergens te krap of te ruim :yeah:
Het blijft toch altijd erg spannend als je zoiets laat doen, ik controleer alles ook drie keer of meer om zeker te zijn dat ik geen fout gemaakt heb :lol:

Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de panelen voor mijn DLCP bakkie met poedercoating laat doen of toch geanodiseerd en dan laten na-anodiseren.
ray5150 schreef:
Mooi is het zeker, dit soort bedrijven helpen echt om de hobby naar een hoger plan te tillen.
Inderdaad. Het mooie bij Schaeffer vindt ik vooral de totaal oplossing inclusief software die je meteen verteld wat het gaat kosten, het zal elders vast wel goedkoper kunnen maar makkelijker zeker niet.

Gerrit
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Gerrit schreef:
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de panelen voor mijn DLCP bakkie met poedercoating laat doen of toch geanodiseerd en dan laten na-anodiseren.
Persoonlijk kies ik voor anodiseren.

Bij poedercoaten, afhankelijk van hoe je het frontpaneel opzet moet je ook rekening houden met maatvoering ivm met de laagdikte als bv de coating in de gaten komt te zitten.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Gerrit »

hsmeets schreef:
Gerrit schreef:
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik de panelen voor mijn DLCP bakkie met poedercoating laat doen of toch geanodiseerd en dan laten na-anodiseren.
Persoonlijk kies ik voor anodiseren.

Bij poedercoaten, afhankelijk van hoe je het frontpaneel opzet moet je ook rekening houden met maatvoering ivm met de laagdikte als bv de coating in de gaten komt te zitten.
Daar heb je wel een punt, had ik nog niet aan gedacht. Dank je wel.

Gerrit
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

Mooi hoor! Als het bij Schaeffer niet goed gaat heb je het zelf niet goed gedaan in Frontplatten Designer, als het hun fout is kan de zaak retour.

Ik kan het op de foto niet helemaal goed zien, maar zijn de randen nou ook geanodiseerd? Dit is mogelijk dus?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Barry2001 schreef:
Ik kan het op de foto niet helemaal goed zien, maar zijn de randen nou ook geanodiseerd? Dit is mogelijk dus?
Van de frontplaat zijn de bewerkte randen inderdaad opnieuw geanodiseerd. Die info over opnieuw anodiseren is een beetje lastig te vinden op de website, staat niet in de FAQ maar bij de Help.

CODE: Selecteer alles

Die durch die Bearbeitung zusätzlich entstandenen Flächen – beispielsweise die Zylinderfläche einer Bohrung – der von uns gefertigten Frontplatten sind „blank“, d.h. es fehlt die für die Vorder- und Rückseite (gegebenenfalls) vorhandene Eloxierung.

Für Fälle, in denen die nachträgliche Eloxierung der blanken Flächen erforderlich ist, bieten wir einen entsprechenden Service an. Bitte erfragen Sie den anfallenden Aufpreis, abgeänderte Lieferzeiten sowie mögliche Grenzen für die Ausführungsqualität für Ihr entsprechendes Projekt.

Anmerkung: Die nachträgliche Eloxierung farbloser bzw. schwarzer Platten führt in der Regel zu akzeptablen Ergebnissen. Bei anderen Farben kann es zu Qualitätseinbußen kommen, die wir Ihnen bei der Besprechung Ihres Projektes darlegen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door Barry2001 »

Ok, wist ik niet, dit bieden ze ook niet via het menu aan zoals je al aangeeft :D ga ik onthouden, bedankt voor de tip.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Sneak preview:
p6-56.jpg
Zal wel nog even duren eer hij af is, kamp met wat gezondheidsklachten die de animo om te hobbyen ontnemen.
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door mischa72 »

Dit ziet er heel erg gaaf uit Huib !!!

Baetersjap !!
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

Vraagje:

Weet iemand een plek waar kunstof standoff's van M2,5 te koop zijn?

In M3 zijn ze overal te krijgen en heb ik ze zelf ook. M2,5 bestaan ook maar nergens te krijgen, ja, Farnell/Mouser heeft ze wel maar dan wordt het wel een erg dure grap voor 4 stuks....

Huib
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Bedoel je nou afstandsbusjes, of iets anders ?
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

standoff.JPG
standoff.JPG (8.96 KiB) 426 keer bekeken
+ boutjes + moertjes
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

nooit zo verdiept in hoe een betaling precies verloopt maar ik slinger liever niet mijn creditcard gegevens naar verre oorden. Het bedrag is natuurlijk belachelijk voor waar het vandaan moet komen, daar val je je geen buil aan als het ook nooit zou arriveren.....
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Daar heb je PayPal voor, Huib.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PayPal

Niemand verplicht je om een creditcard te gebruiken, sterker nog, veel verkopers accepteren alleen PayPal.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28473
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ds23man »

Heb je geen PayPal?????
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door hsmeets »

ds23man schreef:
Heb je geen PayPal?????
Nee Pal. Ik handel wel af en toe CC betalingen via PayPal af maar heb er geen 'credits'.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: [Longterm] MiniSharc + AFDAC2 + UcD

Bericht door ray5150 »

Ik denk dat ik het afgelopen jaar zeker 50 zendingen uit Azie heb laten komen via Ebay.
Allemaal goedkoop spul als printconnectors, IC voetjes, diode's Led's en dat soort spul.
Tot nu toe 1 keer gebeurd dat de zending niet is aangekomen, maar ja, om nou een hoop drukte te gaan maken om 8 dubbeltjes. :lol:
Je moet er ook geen haast mee hebben, 1 tot 6 weken kan het duren, maar dat komt ook omdat ik altijd "free shipping" aanklik. :mrgreen:
Plaats reactie