aktief subwoofer filter
Moderator: Beheerdersteam
Re: aktief subwoofer filter
Printjes zijn binnen uit china, natuurlijk net na het weekend als je weer op het werk zit. Maar ja, dan heb ik vanavond wel mooi wat te knutselen 
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Als het allemaal werkt zijn ze idd ook beschikbaar:)ronnydepony schreef:En, komt dit ook beschikbaar voor de gewone mens ?
Re: aktief subwoofer filter
DC protection board werkt ook. Werkt uitstekend en heeft ook mooi een korte inschakelvertraging van ongeveer een halve seconde. Helaas een klein foutje gemaakt, gaatjes zijn net te klein bij de 3 transistoren. Heb ze nu maar bovenop de eilandjes gesoldeerd.
Laatst gewijzigd door sevenup op di 09 dec 2014, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Jammer van de te kleine gaatjes, maar wat heeft bovenop solderen met inschakelvetraging te maken 
Re: aktief subwoofer filter
Niets, heb de post van mij aangepast, drukte mij niet helemaal goed uit elkaar zal ik maar zeggenBarry2001 schreef:Jammer van de te kleine gaatjes, maar wat heeft bovenop solderen met inschakelvetraging te maken
- ronnydepony
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
- Locatie: Lichtervelde (B)
Re: aktief subwoofer filter
Deze had ik maandag al gedaanronnydepony schreef:zo, dat gaat snel
Re: aktief subwoofer filter
Probleem met de te kleine gaatjes is opgelost. Op het werk hebben ze printboortjes. Hiermee de gaatjes iets opgeboord. De meeste pads zijn alleen aan de onderkant aangesloten, maar 2 zijn aan de bovenkant aangesloten. Deze aan beide kanten solderen (kan makkelijk aangezien de transistoren toch wat hoger op de pootjes staan) en het werkt perfect.sevenup schreef:DC protection board werkt ook. Werkt uitstekend en heeft ook mooi een korte inschakelvertraging van ongeveer een halve seconde. Helaas een klein foutje gemaakt, gaatjes zijn net te klein bij de 3 transistoren. Heb ze nu maar bovenop de eilandjes gesoldeerd.
Re: aktief subwoofer filter
Filterboard werkt ook. Wel een kleine modificatie nodig. Om een of andere reden heb ik een opamp omgedraaid in de layout. De opamp is wel andersom te solderen, maar dan zitten de voedingsspanningen verkeerd om. Modificatie is te zien op de foto's. Aan de bovenzijde de 2 voedingslijnen doorkrassen en aan de onderkant aan de juiste voedingslijnen solderen.
Verder werkt hij uitstekend. Geen brom/ruis en alle regelingen werken zoals bedacht.
Verder werkt hij uitstekend. Geen brom/ruis en alle regelingen werken zoals bedacht.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Aj, jammer, maar oplossen in versie 1.1. Ingangen opamp omgedraaid?sevenup schreef:Filterboard werkt ook. Wel een kleine modificatie nodig. Om een of andere reden heb ik een opamp omgedraaid in de layout. De opamp is wel andersom te solderen, maar dan zitten de voedingsspanningen verkeerd om. Modificatie is te zien op de foto's. Aan de bovenzijde de 2 voedingslijnen doorkrassen en aan de onderkant aan de juiste voedingslijnen solderen.
Verder werkt hij uitstekend. Geen brom/ruis en alle regelingen werken zoals bedacht.
Re: aktief subwoofer filter
Dat zijn van die fouten die je meestal maar 1 keer maakt.
Goed dat het in ieder geval makkelijk oplosbaar en te corrigeren is.
Goed dat het in ieder geval makkelijk oplosbaar en te corrigeren is.
Re: aktief subwoofer filter
Haha inderdaad.hannesie schreef:Dat zijn van die fouten die je meestal maar 1 keer maakt.![]()
Goed dat het in ieder geval makkelijk oplosbaar en te corrigeren is.
Ach zo leer ik telkens wat bij
Re: aktief subwoofer filter
Bijbehorende voedingsprint met brugcel en 2x10000uF elco's
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Gaatjes vd TO-92 groter gemaakt? Of heb je niet dezelfde footprint gebruikt als bij die andere, waar ze te klein waren?sevenup schreef:Versterker print klaar om te bestellen
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Is de uitsparing voor de kop van een eventueel boutje in de gaten groot genoeg? 8mm voor een 3mm boutje. Dat je geen ongewild verbinding maakt tussen kopervlak en massa kast.sevenup schreef:Bijbehorende voedingsprint met brugcel en 2x10000uF elco's
Edit: klopt de pitch (steek) van de elco's? Ze lijken me wat klein. Misschien nog een plated through hole tovoegen zodat je ook een grotere pitch kunt gebruiken.
Re: aktief subwoofer filter
Uitsparing was 6mm, nu groter gemaakt.
TO-92 was de vorige keer 4mm, nu 6mm. Ik heb de vorige printjes opgeboord naar 6mm en dat past goed.
Steek van elco's is 10mm volgens mij standaard voor 35mm snap-in zoals bijvoorbeeld deze: http://nl.rs-online.com/web/p/aluminium ... s/0127543/
TO-92 was de vorige keer 4mm, nu 6mm. Ik heb de vorige printjes opgeboord naar 6mm en dat past goed.
Steek van elco's is 10mm volgens mij standaard voor 35mm snap-in zoals bijvoorbeeld deze: http://nl.rs-online.com/web/p/aluminium ... s/0127543/
Laatst gewijzigd door sevenup op za 13 dec 2014, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: aktief subwoofer filter
Die snap-in's zijn kleiner dan de 'gewone' leaded types, heb je gelijk in. Naja, als het klopt dan klopt het, toch? 
Re: aktief subwoofer filter
Versterker print en voedingsprint vorig weekend besteld bij itead en deze keer met DHL laten versturen. Wel wat duurder, maar een stuk sneller. Printen zullen volgens de track&trace vandaag al in amsterdam zijn 
Volgende week nog 2 dagen werken daarna vrij en mooi de tijd om de versterker te bouwen en te testen.
Heb ook nog 2 andere printjes meebesteld, een source select met relais en een mm phono trapje.
Volgende week nog 2 dagen werken daarna vrij en mooi de tijd om de versterker te bouwen en te testen.
Heb ook nog 2 andere printjes meebesteld, een source select met relais en een mm phono trapje.
