RNacoustics schreef:Weer zo'n typisch een hollandse uitspraakhannesie schreef:Je wilt natuurlijk ook wel geloven dat de investering die je gedaan hebt, ook een resultaat geeft.RNacoustics schreef:Ik heb nu een echte 3D plaatje. Alles klinkt nu los van de luidsprekers. Een echte verklaring heb ik hier nier voor. Of kan iemand dit fenomeen wel verklaren?
![]()
Denk je nou echt. dat ik voor een extra investering van 150 euro wakker lig? Nee,
ik wil alleen mijn ervaring delen op deze forum.
Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
RNacoustics schreef:. Of kan iemand dit fenomeen wel verklaren?
Je vraagt of iemand het fenomeen kan verklaren.RNacoustics schreef:Typisch een hollandse uitspraak![]()
Denk je nou echt. dat ik van een extra investering van 150 euro wakker lig? Nee,
ik wil alleen mijn ervaring delen op deze forum.
Ik heb het over een investering, die is dan voor mij net zoveel in "tijd" en "ideeën" als "geld".
Voor mij is dan het fenomeen afgelopen donderdag bij een avond van de AVMN duidelijk geworden dat er een heleboel mensen zitten te luisteren naar de verschillen in kabels, en dan blijkt dat er in het laatste stuk er niet is geschakeld op de manier waarop men dat wel zegt.
Het blijkt dan dat er verschillen worden gehoord die er niet waren, en voor sommige mensen hilarisch en anderen ontnuchterend.
Dus ik bedoel, dit is geen aanval, laat het duidelijk zijn, maar een constatering dat je soms denkt te horen, en dat je dat soms met meerdere mensen moet doen om jezelf te beschermen of je wel zeker weet wat je hoort, en dan nog.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik kan er anders niet om lachen, stelletje prutsers. dat apparaat had er volledig tussenuit gemoeten maar daar wil men niet aan.hannesie schreef:RNacoustics schreef:. Of kan iemand dit fenomeen wel verklaren?Je vraagt of iemand het fenomeen kan verklaren.RNacoustics schreef:Typisch een hollandse uitspraak![]()
Denk je nou echt. dat ik van een extra investering van 150 euro wakker lig? Nee,
ik wil alleen mijn ervaring delen op deze forum.
Ik heb het over een investering, die is dan voor mij net zoveel in "tijd" en "ideeën" als "geld".
Voor mij is dan het fenomeen afgelopen donderdag bij een avond van de AVMN duidelijk geworden dat er een heleboel mensen zitten te luisteren naar de verschillen in kabels, en dan blijkt dat er in het laatste stuk er niet is geschakeld op de manier waarop men dat wel zegt.
Het blijkt dan dat er verschillen worden gehoord die er niet waren, en voor sommige mensen hilarisch en anderen ontnuchterend.![]()
Dus ik bedoel, dit is geen aanval, laat het duidelijk zijn, maar een constatering dat je soms denkt te horen, en dat je dat soms met meerdere mensen moet doen om jezelf te beschermen of je wel zeker weet wat je hoort, en dan nog.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Men wilde blijkbaar aantonen dat het goed is een apparaat te gebruiken, maar de manier van beoordelen van kabels met een apparaat wat al kraakt bij de eerste omschakeling, geeft aan dat het niet de juiste manier is.
Maar om dan even terug te komen op de situatie hier, het goed beoordelen van veranderingen is wel een best moeilijk geheel, en er zou iemand moeten zijn die het blind voor je schakelt, maar daar is hier al genoeg over op het forum over gezegd.
Maar zo gaan we alweer teveel off topic.
Maar om dan even terug te komen op de situatie hier, het goed beoordelen van veranderingen is wel een best moeilijk geheel, en er zou iemand moeten zijn die het blind voor je schakelt, maar daar is hier al genoeg over op het forum over gezegd.
Maar zo gaan we alweer teveel off topic.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Nu, hier dan het resultaat van mijn afgebouwde DAC.
Het freeswerk is gedaan door forumgenoot Audiomaniacs, en ik moet zeggen dat Cees dat echt heel netjes gedaan heeft. Ook heeft hij ideeën aangedragen o.a. over het laseren van het frontglas wat er al evenmooi uitziet.
De knop is ingefreesd om mooi gelijk met het oppervlak van het front uit te komen. Het frontglas is 4 mm glas, aan de achterkant zwart gespoten en de tekst en omlijning zijn er laser in de verf gezet. Dat glas ligt 2 mm verzonken in de frontplaat. Ik kon geen aan/uit knop vinden die ik mooi genoeg vond dus die is, samen met een echte aan/uit knop naar de zijkant verhuisd. Ook zit daar de aan/uit knop van de hoofdtelefoonversterker die ik er bij ingebouwd heb.
Het is al met al best een flinke klus voor me geweest maar het resultaat is er naar. Alle krimpconnectoren heb ik gesoldeerd. Het belangrijkste is dat het gewoon eg goed klinkt en Peter moet wel met iets héél moois komen wil ik nog gaan upgraden
Knuisje bedankt voor alle tijd die je in dit project hebt gestoken!
Het freeswerk is gedaan door forumgenoot Audiomaniacs, en ik moet zeggen dat Cees dat echt heel netjes gedaan heeft. Ook heeft hij ideeën aangedragen o.a. over het laseren van het frontglas wat er al evenmooi uitziet.
De knop is ingefreesd om mooi gelijk met het oppervlak van het front uit te komen. Het frontglas is 4 mm glas, aan de achterkant zwart gespoten en de tekst en omlijning zijn er laser in de verf gezet. Dat glas ligt 2 mm verzonken in de frontplaat. Ik kon geen aan/uit knop vinden die ik mooi genoeg vond dus die is, samen met een echte aan/uit knop naar de zijkant verhuisd. Ook zit daar de aan/uit knop van de hoofdtelefoonversterker die ik er bij ingebouwd heb.
Het is al met al best een flinke klus voor me geweest maar het resultaat is er naar. Alle krimpconnectoren heb ik gesoldeerd. Het belangrijkste is dat het gewoon eg goed klinkt en Peter moet wel met iets héél moois komen wil ik nog gaan upgraden
Knuisje bedankt voor alle tijd die je in dit project hebt gestoken!
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
bert003 schreef:Nu, hier dan het resultaat van mijn afgebouwde DAC.
Het freeswerk is gedaan door forumgenoot Audiomaniacs, en ik moet zeggen dat Cees dat echt heel netjes gedaan heeft. Ook heeft hij ideeën aangedragen o.a. over het laseren van het frontglas wat er al evenmooi uitziet.
De knop is ingefreesd om mooi gelijk met het oppervlak van het front uit te komen. Het frontglas is 4 mm glas, aan de achterkant zwart gespoten en de tekst en omlijning zijn er laser in de verf gezet. Dat glas ligt 2 mm verzonken in de frontplaat. Ik kon geen aan/uit knop vinden die ik mooi genoeg vond dus die is, samen met een echte aan/uit knop naar de zijkant verhuisd. Ook zit daar de aan/uit knop van de hoofdtelefoonversterker die ik er bij ingebouwd heb.
Het is al met al best een flinke klus voor me geweest maar het resultaat is er naar. Alle krimpconnectoren heb ik gesoldeerd. Het belangrijkste is dat het gewoon eg goed klinkt en Peter moet wel met iets héél moois komen wil ik nog gaan upgraden
Knuisje bedankt voor alle tijd die je in dit project hebt gestoken!
Wow! hele mooie creatie
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
En dan niet alleen beoordelen op mooie kastjesFR_Aad schreef:MOOI!!!
Nog 3 maanden, dan kunnen we stemmen.
Uiteindelijk gaat het om geluidsresultaat.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Werkelijk prachtig afgewerkt !
Past ook erg goed bij die Classé.
Past ook erg goed bij die Classé.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Erg mooi!
Wil er nog steeds graag een hebben, maar ik vrees dat ik er niet genoeg kennis voor in huis heb.
Wil er nog steeds graag een hebben, maar ik vrees dat ik er niet genoeg kennis voor in huis heb.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Volgens mij kun je ook complete en opgebouwde modules bij Knuisje verkrijgen.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Als je de AFDAC gehoord hebt, ben je verkochtMotorfret schreef:Erg mooi!
Wil er nog steeds graag een hebben, maar ik vrees dat ik er niet genoeg kennis voor in huis heb.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Dat dacht ik ook, maar met hulp van hier is het me toch gelukt.Motorfret schreef:Erg mooi!
Wil er nog steeds graag een hebben, maar ik vrees dat ik er niet genoeg kennis voor in huis heb.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
RNacoustics schreef:En dan niet alleen beoordelen op mooie kastjesFR_Aad schreef:MOOI!!!
Nog 3 maanden, dan kunnen we stemmen.![]()
Uiteindelijk gaat het om geluidsresultaat.
Die van mij zal als alle andere klinken want het ontwerp is niet aangepast.
Ik heb alleen alle molex stekkers gesoldeerd i.p.v. gekrompen, er zijn vast mensen die daar verschil horen
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ja dat was het uitgangspuntray5150 schreef:Werkelijk prachtig afgewerkt !![]()
![]()
Past ook erg goed bij die Classé.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Van mij ook complimenten. Erg mooi gedaan, veel luister (en kijk) plezier.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Hoi Knuisje,
Heb jij het probleem met m'n controllerkaart al gevonden?
Ik had je ook een PB gestuurd.
Heb jij het probleem met m'n controllerkaart al gevonden?
Ik had je ook een PB gestuurd.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Ik zie allemaal prachtige DAC's voorbij komen. Over de bouw ervan heb ik een vraag...
Is het handig/zinvol/nadelig etc. om de voeding van de AFDac-2 in een aparte behuizing te plaatsen en deze door middel van een multikabel aan de DAC in de andere behuizing te koppelen.
Waarom zou je kunnen vragen?...nou ik vind het mooi staan en voor mijn versterkers bouw ik de voeding meestal ook apart.
Raymond
Is het handig/zinvol/nadelig etc. om de voeding van de AFDac-2 in een aparte behuizing te plaatsen en deze door middel van een multikabel aan de DAC in de andere behuizing te koppelen.
Waarom zou je kunnen vragen?...nou ik vind het mooi staan en voor mijn versterkers bouw ik de voeding meestal ook apart.
Raymond
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
De connector met enkele belangrijke spanningen voor de DAC zit fysiek ook heel dichtbij de chip zelf. Dat is niet zonder reden zo gedaan.
Je zou de trafo's en een soort eerste voorregeling/afvlakking in een aparte kast kunnen onderbrengen zodat je in de DAC kast geen 230v/50hz wisselstromen meer hebt maar de voedingsbron die de kritische spanning voor de DAC chip levert zou ik zo dicht bij de dac print zetten als mogelijk.
Je zou de trafo's en een soort eerste voorregeling/afvlakking in een aparte kast kunnen onderbrengen zodat je in de DAC kast geen 230v/50hz wisselstromen meer hebt maar de voedingsbron die de kritische spanning voor de DAC chip levert zou ik zo dicht bij de dac print zetten als mogelijk.
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Wat is dit mooi geworden...ik word er stil van 
Nu wil ik er ook 1
Nu wil ik er ook 1
Re: Bouwtopic AFDAC 2 - ESS Sabre ES9016
Top! bedankt, ik weet genoeg..hsmeets schreef:De connector met enkele belangrijke spanningen voor de DAC zit fysiek ook heel dichtbij de chip zelf. Dat is niet zonder reden zo gedaan.
Je zou de trafo's en een soort eerste voorregeling/afvlakking in een aparte kast kunnen onderbrengen zodat je in de DAC kast geen 230v/50hz wisselstromen meer hebt maar de voedingsbron die de kritische spanning voor de DAC chip levert zou ik zo dicht bij de dac print zetten als mogelijk.
Raymond
