Ik val van verbazing achterover.................!! Nu breekt mijn klomp, voor zover aanwezig.
De nieuwe versie van Logitech Media Server 7.8.0 speelt ( waarschijnlijk door de combi met Vortexbox)
DSD af.
Het vreemde is dan dat hij het dan zelf ziet als een 176, en nu een de containerversie (dff.flac) DSD64 ik snap er niets meer van.
Nu net via de Muziekmap de bestanden opgezocht, dan kan ik doordat ik de de verschillende versies in aparte mappen gezet, om verwarring te voorkomen.
/mp3, /flac , en /dff
Ik heb 2 SACD demoversies gedownload van Channel Classic, en daar krijg je dan als standaard een kopie van met de MP3 extensie en dan uiteraard 16 /44.1 320 kbps.
Met het bewerken naar de Dop versie is er een nieuw formaat ontstaan, de container met .flac, en heb ik ook maar even in een submap gezet om een duidelijke scheiding te krijgen.
En nu tot mijn verbazing, ziet de versie 7.8.0. met behulp van Squeezecommander de .DFF files( =DSD) nu gewoon staan en de DAC geeft dan 176 kHz.
Ik snap even niet hoe dit nu kan.
Squeezecommander ziet hem ook staan, maar als ik dan naar de Squeezebox Touch ga ( is versie 7.7.3), dan zijn die .DFF files niet te zien..
Het kan dus zijn dat als je de Touch op versie 7.8.0 kunt krijgen dat je dan ook DSD kunt afspelen??!!??!!