Komt bekend voorJan Geert schreef:Dat krijg je ervan, berichtjes typen op een iPadKappa7 schreef:Ik zou stoppen Barry straks zit je met een koude kat in huisJan Geert schreef:Je gaat door voor de koelkat!
Ik heb die dingen al jaren in huis. In de laatste beschrijving van de PD duiken ze nu ook op.
Phonodude brom probleem
Moderator: Beheerdersteam
Re: Phonodude brom probleem
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phonodude brom probleem
In de diepvries? primaKappa7 schreef:Ik zou stoppen Barry straks zit je met een koude kat in huisJan Geert schreef:Je gaat door voor de koelkat!
Ik heb die dingen al jaren in huis. In de laatste beschrijving van de PD duiken ze nu ook op.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phonodude brom probleem
Voor het gevoel doet het niet veel, maar je bouw wel een kooi natuurlijk, misschien toch wel. Ik had zelf trouwens meer invloed van de trafo's verwacht, maar dat doet eigenlijk helemaal niet zoveel. Je moet de aarding direkt bij de ingang op orde hebben, dus direkt je massa aan de kathode van de (bij mij) 5755 hangen, dit scheelde een stuk. Het hele mV stuk is supergevoelig, ook niet gek natuurlijk. En voor de rest je aan de 'basic rules' van versterker bouwen mbt gnd, dan valt het best mee.Jan Geert schreef:De binnenkant is inderdaad bekleed met alufolie (geaard!)
Of het uitmaakt weet ik van tevoren niet, maar het is natuurlijk geen werk om het er tijdens de bouw even op te plakken. Alle beetjes brombestrijding zijn meegenomen in een PD.
Heb je shields bij die voetjes? Heb een lot op eBay gekocht met voetjes en shields (bajonet sluiting) en heb daarvan over. Is geen pcb montage trouwens.. hoe zitten de shields bij jou op het voetje eigenlijk?
Sorry voor de topicvervuiling TS!
Re: Phonodude brom probleem
Ik heb er eens een aantal bij Radio Twenthe meegenomen.
Er zit eerst nog een opstaand randje met 2 boutjes op de sokkel, daar gaat dan met een bajonetsluiting het hulsje met de aandrukveer op.
Er zit eerst nog een opstaand randje met 2 boutjes op de sokkel, daar gaat dan met een bajonetsluiting het hulsje met de aandrukveer op.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phonodude brom probleem
Ok duidelijk, dat randje bevat de sluiting. Dan is dat het zelfde als wat ik heb liggen, voegt dan niet veel meer toe. Heb trouwens voor de 6N6 buisjes (Classic Three) die direkt naast de PD staan bij ook shields besteld. Die zie je een stuk minder aangeboden, je hebt de types van 70mm hoog nodig. Maar ja, wat is er in China niet te koop he ... overigens meer uit estetisch punt dan dan het nodig is, je zit al aan een kleine Volt rms als je daar aan komt.
Re: Phonodude brom probleem
Daar mag ik ook graag komen.Jan Geert schreef:Ik heb er eens een aantal bij Radio Twenthe meegenomen.
Da's alleen een beetje ver rijden voor Barry, maar ik denk dat hij daar errug blij zou worden.
Zie ik daar nou een stukje koperen waterleiding op jouw foto, Jan Geert ?
Re: Phonodude brom probleem
Yep!ray5150 schreef:Zie ik daar nou een stukje koperen waterleiding op jouw foto, Jan Geert ?
Re: Phonodude brom probleem
De buizenvoeten met bajonet passen niet op de Fokko prints. Als ik een metalen pijpje vind die precies over de teflon buisvoet valt kan ik kijken of dat verschil gaat maken.
Ik merk wel dat de overgebleven brom nog zit in de inputbedrading. Wat voor afgeschermde bedrading zou ik hiervoor moeten gebruiken? Ik wilde gewoon getwist cat5 pakken namelijk.
Ik merk wel dat de overgebleven brom nog zit in de inputbedrading. Wat voor afgeschermde bedrading zou ik hiervoor moeten gebruiken? Ik wilde gewoon getwist cat5 pakken namelijk.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Phonodude brom probleem
Met-aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid pikt de ingang brom op zoals het nu is aangesloten. Je moet er een kabel met een afscherming voor nemen. Wat ik zelf prettig vind om te gebruiken is dunne 50 Ohm coaxkabel, zoals RG178. Mooi dun, PFTE binnenmantel dus daar soldeer je ook niet zo doorheen.
Maar een andere afgeschermde kabel kan ook natuurlijk, microfoonkabel, van elke willekeurige interlink, etc.
Re: Phonodude brom probleem
Eens met Barry, niet rommelen met Cat5.
Desnoods knip je een interlink door.
Desnoods knip je een interlink door.
Re: Phonodude brom probleem
Bedankt voor de tip! Dan pak ik een stuk coax- of microfoonkabel.
