Phonodude brom probleem

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Kappa7 »

Jan Geert schreef:
Kappa7 schreef:
Jan Geert schreef:
Je gaat door voor de koelkat!

Ik heb die dingen al jaren in huis. In de laatste beschrijving van de PD duiken ze nu ook op. 8)
Ik zou stoppen Barry straks zit je met een koude kat in huis :think:
Dat krijg je ervan, berichtjes typen op een iPad :cry:
Komt bekend voor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef:
Jan Geert schreef:
Je gaat door voor de koelkat!

Ik heb die dingen al jaren in huis. In de laatste beschrijving van de PD duiken ze nu ook op. 8)
Ik zou stoppen Barry straks zit je met een koude kat in huis :think:
In de diepvries? prima :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Barry2001 »

Jan Geert schreef:
De binnenkant is inderdaad bekleed met alufolie (geaard!)
Of het uitmaakt weet ik van tevoren niet, maar het is natuurlijk geen werk om het er tijdens de bouw even op te plakken. Alle beetjes brombestrijding zijn meegenomen in een PD.
Voor het gevoel doet het niet veel, maar je bouw wel een kooi natuurlijk, misschien toch wel. Ik had zelf trouwens meer invloed van de trafo's verwacht, maar dat doet eigenlijk helemaal niet zoveel. Je moet de aarding direkt bij de ingang op orde hebben, dus direkt je massa aan de kathode van de (bij mij) 5755 hangen, dit scheelde een stuk. Het hele mV stuk is supergevoelig, ook niet gek natuurlijk. En voor de rest je aan de 'basic rules' van versterker bouwen mbt gnd, dan valt het best mee.
Heb je shields bij die voetjes? Heb een lot op eBay gekocht met voetjes en shields (bajonet sluiting) en heb daarvan over. Is geen pcb montage trouwens.. hoe zitten de shields bij jou op het voetje eigenlijk?
Sorry voor de topicvervuiling TS!
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Jan Geert »

Ik heb er eens een aantal bij Radio Twenthe meegenomen.
Er zit eerst nog een opstaand randje met 2 boutjes op de sokkel, daar gaat dan met een bajonetsluiting het hulsje met de aandrukveer op.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Barry2001 »

Ok duidelijk, dat randje bevat de sluiting. Dan is dat het zelfde als wat ik heb liggen, voegt dan niet veel meer toe. Heb trouwens voor de 6N6 buisjes (Classic Three) die direkt naast de PD staan bij ook shields besteld. Die zie je een stuk minder aangeboden, je hebt de types van 70mm hoog nodig. Maar ja, wat is er in China niet te koop he ... overigens meer uit estetisch punt dan dan het nodig is, je zit al aan een kleine Volt rms als je daar aan komt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door ray5150 »

Jan Geert schreef:
Ik heb er eens een aantal bij Radio Twenthe meegenomen.
Daar mag ik ook graag komen. :D
Da's alleen een beetje ver rijden voor Barry, maar ik denk dat hij daar errug blij zou worden. :lol:
Zie ik daar nou een stukje koperen waterleiding op jouw foto, Jan Geert ? :idea:
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Jan Geert »

ray5150 schreef:
Zie ik daar nou een stukje koperen waterleiding op jouw foto, Jan Geert ? :idea:
Yep! :hide:
Gebruikersavatar
Konings
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 10:39
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Konings »

De buizenvoeten met bajonet passen niet op de Fokko prints. Als ik een metalen pijpje vind die precies over de teflon buisvoet valt kan ik kijken of dat verschil gaat maken.

Ik merk wel dat de overgebleven brom nog zit in de inputbedrading. Wat voor afgeschermde bedrading zou ik hiervoor moeten gebruiken? Ik wilde gewoon getwist cat5 pakken namelijk.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Barry2001 »

Met-aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid pikt de ingang brom op zoals het nu is aangesloten. Je moet er een kabel met een afscherming voor nemen. Wat ik zelf prettig vind om te gebruiken is dunne 50 Ohm coaxkabel, zoals RG178. Mooi dun, PFTE binnenmantel dus daar soldeer je ook niet zo doorheen.
rg178.~png.jpg
rg178.~png.jpg (7.34 KiB) 196 keer bekeken
Maar een andere afgeschermde kabel kan ook natuurlijk, microfoonkabel, van elke willekeurige interlink, etc.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door ray5150 »

Eens met Barry, niet rommelen met Cat5.
Desnoods knip je een interlink door. :shock:
Gebruikersavatar
Konings
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 10:39
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: Phonodude brom probleem

Bericht door Konings »

Bedankt voor de tip! Dan pak ik een stuk coax- of microfoonkabel.
Plaats reactie