Niet alleen omdat ik naast mijn typmachines ook een platenspeler wou hebben, maar ik heb vader en moeders platen toegeëigend.
Nu heb ik hier al wat topics bekeken over zelfbouw projecten en kwam ik erachter dat ik er verder 0 verstand van heb.
Het scheelt enorm dat ik akoestisch doof ben en weinig verschil hoor tussen goede en slechte kwaliteit geluid, dus voor die 60 euro schaam ik me niet.

Ik vind hem er mooi uitzien zonder plaat, mooi frontje, maar hetgene wat me stoort is dat een 30cm plaat overhangt aan 3 kanten, en 2mm onder de arm geplaatst moet worden.
Mijn idee was dus om zelf een kast te maken en alles 1 op 1 over te schroeven.
points of concern: 5 jaar garantie vervalt;
en de bovenplaat met arm lijkt 1 geheel, dus ik moet de arm laten zoals hij is, of zelf een bovenplaat maken met nieuwe schakelaars.
Ik probeer dan de afstand van de arm naar de plaat gelijk te houden, want de lengte van de arm schijnt belangrijk te zijn
Ik moet hem nog uit elkaar halen, kijken hoe ik het ga maken/monteren, om daarna te kijken of ik gewoon een kast maak van 5 plankjes, wat het makkelijkste is, of ik lijm hout met plexiglas tegen elkaar aan om zo een kast met uitsparingen te maken, wat weer een stuk mooier uit gaat zien lijkt me.
Iemand die mij goede redenen kan geven om dit wel of niet te doen?
en please go easy on me, ik heb verder0 verstand van radio's of versterkers e.d.