RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Gaat het nou over Component of over RGB? Dat is toch niet hetzelfde?
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Dacht het niet. RGB is red, green, blue, met aarde en component is zwart/wit, blauw, rood geloof ik.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
RGB is denk ik niet de juiste term, maar dat zijn wel de kleuren van de 3 pluggen. component is wel een juiste term afaik.
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Zit er op een VGA aansluiting ook composiet signaal?
Aad
Aad
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
volgens wikipedia nietAaad schreef:Zit er op een VGA aansluiting ook composiet signaal?
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
http://www.homecinemamagazine.nl/2013/0 ... ent-ypbpr/Wowly schreef:Dacht het niet. RGB is red, green, blue, met aarde en component is zwart/wit, blauw, rood geloof ik.
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
http://www.avblog.nl/composiet-s-video- ... -dvi-hdmi/
Oftwel, comp is RGB maar dan met een berekening ertussen...
Oftwel, comp is RGB maar dan met een berekening ertussen...
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Nee, RGB is de drie kleuren afzonderlijk met ieder hetzelfde gewicht. Component is het ZW (helderheid) signaal met gewogen verschil signalen tussen het helderheid signaal en rood en blauw.ray5150 schreef:Bij mijn weten is het beiden hetzelfde, Robert.
Bij RGB hebben alle drie de kanalen een hoge resolutie. Bij component heeft alleen het helderheidssignaal een hoge resolutie en de verschilsignalen een veel lagere. Alhoewel bij moderne spullen die verschil signalen ook de hoge resolutie kunnen hebben.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)
Henkjan schreef:Kappa7 schreef:Zo dus al zou ik daar geen cat5 voor gebruiken maar een 75oms kabel of de doorgeknipte VGA kabel van Jan.Wowly schreef:een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
hannesie schreef:solderenHJ?
![]()
![]()
