RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

Bericht door Henkjan »

tbv mn projector zoek ik een lange (min 7m, liever 10m) RGB kabel, omdat ik de huidige ervan verdenk de oorzaak te zijn van de beeldproblemen die ik heb.


in breda had iemand zoiets te koop, maar die zal ondertussen wel weg zijn denk ik
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door meanman64 »

Henkjan schreef:
tbv mn projector zoek ik een lange (min 7m, liever 10m) RGB kabel, omdat ik de huidige ervan verdenk de oorzaak te zijn van de beeldproblemen die ik heb.


in breda had iemand zoiets te koop, maar die zal ondertussen wel weg zijn denk ik
Motorfret was dat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door ray5150 »

Rgb is toch gewoon met tulpstekkers ?
Zelf maken ?


Oh nee, tis HJ. Dan is het weer anders, solderen en dat soort enge dingen... :shock: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Henkjan »

ja, da's gewoon met tulp.

nog los van hoe leuk dat verbrandensolderen van kabels is, heb ik daar nu ff geen tijd voor
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door hannesie »

Voor € 5,-- ben je aardig onderweg, kun je de soldeerbout niet voor aanzetten.
http://www.allekabels.nl/a-v-kabel/73/1 ... kabel.html
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Voor € 5,-- ben je aardig onderweg, kun je de soldeerbout niet voor aanzetten.
http://www.allekabels.nl/a-v-kabel/73/1 ... kabel.html
Da's wel waaibomenkabel Hans :mrgreen: Levert ook een waaibomen beeld op :lol:

Wil je het goed doen over 10m heb je minstens RG59 kabel nodig.
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 19 aug 2014, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door hannesie »

Ik zou er denk ik een hoge kwaliteit HDMI in zou leggen, en dan aan het begin/einde een omvorm kastje naar verschillende formaten uit.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door ray5150 »

Bij 7 tot 10 meter spreekt de kwaliteit / afscherming van de kabel ook een woordje mee.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Pjotr »

Volgens mij kan HJ beter kaartjes voor de film gaan kopen. Is makkelijker, goedkoper en neemt minder tijd in beslag :lol:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Wowly »

Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door meanman64 »

Wowly schreef:
Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Heb je die niet meegeven met mij Jan?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Voor € 5,-- ben je aardig onderweg, kun je de soldeerbout niet voor aanzetten.
http://www.allekabels.nl/a-v-kabel/73/1 ... kabel.html
Da's wel waaibomenkabel Hans :mrgreen: Levert ook een waaibomen beeld op :lol:

Wil je het goed doen over 10m heb je minstens RG59 kabel nodig.
zoiets?
http://www.bax-shop.nl/rca-audio-/-vide ... tails.html
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Pjotr »

Dat komt meer in de richting i.d.d. Gewoon proberen, lijkt mij geen slechte kabel.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Wowly »

meanman64 schreef:
Wowly schreef:
Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Heb je die niet meegeven met mij Jan?
Inderdaad, ze zijn allemaal meegegaan met Patrick. Ik weet dat er 2 sets bijzaten, een héle lang en een lange. Ik weet niet welke je broer gebruikt, misschien kan ie er een afstaan aan HJ?

Maar helaas dus HJ, ik heb ze niet meer.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door meanman64 »

Wowly schreef:
meanman64 schreef:
Wowly schreef:
Ik had bij mijn oude beamer erg veel kabels, waaronder ook een rgb volgens mij, maar wel met een rj-aansluiting . Zal dadelijk ff kijken of ie er nog is een of het lang genoeg is. Als ik hem nog heb mag je hem gratis hebben
Heb je die niet meegeven met mij Jan?
Inderdaad, ze zijn allemaal meegegaan met Patrick. Ik weet dat er 2 sets bijzaten, een héle lang en een lange. Ik weet niet welke je broer gebruikt, misschien kan ie er een afstaan aan HJ?

Maar helaas dus HJ, ik heb ze niet meer.
Ik ga er achter kijken keep tuned
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Henkjan »

het was waarschijnlijk niet de kabel, maar de RGB - VGA converter (beamer heeft vga aansluiting) die gaar was. ik had wat car-hifi kabels gevonden die lang genoeg waren om mee te testen, dus ik de oude loshalen en toen ging de rca uit dat ding mee...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door ray5150 »

Je bedoelt het chassisdeel, Henkjan ? :shock:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Wowly »

Ik heb wel een hele lange VGA kabel voor je als je wil. Denk dat ie makkelijk 10 meter of langer is. IN mijn oude tussenwoning had ik de pc boven staan. Vervolgens ging de vga kabel met 2 stereokabels naar beneden, onder de kruipruimte in onder het huis door naar de plaats waar de beamer hing :oops: Werkte prima. een nadeel: hij is doormidden geknipt. Een VGA aansluiting past nml niet door een klein gaat heel en om nou van de grote gaten in betonvloeren van onze huurwoning te boren leek me niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Henkjan »

ray5150 schreef:
Je bedoelt het chassisdeel, Henkjan ? :shock:
op de beamer zit dus een VGA aansluiting, om de DVD speler aan te sluiten met RGB zit er een verloopblokje bij met aan de ene kant een male VGA en de andere kant female RCA; die laatste is dus gaar. en bij bax-shop hebben ze zoiets dus helaas niet :( ik zoek verder
wowly schreef:
Ik heb wel een hele lange VGA kabel voor je
daar heb ik dus niet veel aan, zie boven
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: gz: lange RGB kabel

Bericht door Henkjan »

mmmm, misschien zo'n ding doen:
http://www.informatique.nl/653173/konig ... ormer.html
HDMI kabel ligt er al, DVD heeft HDMI uit en VGA kabel heb ik nog wel liggen
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

Bericht door Wowly »

een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

Bericht door hannesie »

solderen
:oops: HJ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

Bericht door Kappa7 »

Wowly schreef:
een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
Zo dus al zou ik daar geen cat5 voor gebruiken maar een 75oms kabel of de doorgeknipte VGA kabel van Jan.
vga-component.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef:
Wowly schreef:
een VGA aansluiting heeft gewoon rgb kanalen hoor, je hebt zo'n verloopje niet nodig: gewoon de rgb en aarde in een VGAstekker solderen en hopsakee. Werkt prima!
Zo dus al zou ik daar geen cat5 voor gebruiken maar een 75oms kabel of de doorgeknipte VGA kabel van Jan.
Afbeelding
ik ga eens zien of ik dat veloopblokje kan slopen en die stekker dan direct op de RGB kabels vastmaken
hannesie schreef:
solderen
:oops: HJ? :mrgreen:
:relax:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: RGB -> VGA verloop. (of toch anders)

Bericht door ray5150 »

:rofl: :rofl: :mrgreen:
Plaats reactie