JRiver Media Center

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Is een PicoPSU aan te raden voor een HTPC, of beter en gewone voeding gebruiken.
http://tweakers.net/pricewatch/273613/m ... r-kit.html
http://tweakers.net/pricewatch/266278/s ... 250su.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Met de Pico heb je in ieder geval een geruisloze voeding. :mrgreen:
Het zal met niet al te veel schijven e.d. voldoende zijn.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Met de Pico heb je in ieder geval een geruisloze voeding. :mrgreen:
Het zal met niet al te veel schijven e.d. voldoende zijn.
Dat zal een SSD en een HDD zijn, dus dat zal dan voldoende moeten zijn.
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
Dan zit je natuurlijk wel weer met de beperking van 1TB bij een 2,5 Inch schijf.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

1t.PNG
Dat is er al wel.
en meer, dus ook 2,5 inch.....!!
2t.PNG
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Die 2TB schijf zou voldoende zijn, maar hoe zit dat met die 8MB cache en serial ATA-300? Een 3.5 Inch heeft veelal 64MB cache met serial ATA-600.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Waar wil je voor gebruiken, als netwerkserver met 50 man/PC's die er aan hangen, of een filmpje kijken/muziek spelen. :mrgreen:

Het is voor muziek echt ruim zat, en voor films mogelijk die op een hoge resolutie hebben misschien dan een punt, maar de film applicatie zal ook wel naar het werkgeheugen bufferen.
Is naar mijn idee geen punt . :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Waar wil je voor gebruiken, als netwerkserver met 50 man/PC's die er aan hangen, of een filmpje kijken/muziek spelen. :mrgreen:

Het is voor muziek echt ruim zat, en voor films mogelijk die op een hoge resolutie hebben misschien dan een punt, maar de film applicatie zal ook wel naar het werkgeheugen bufferen.
Is naar mijn idee geen punt . :mrgreen:
Ik zie dat ze er ook in serial ATA-600 zijn, is dat dan een betere optie, of maakt dat niet uit. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om een NAS te nemen met twee 2TB of 3TB schijven in raid.

http://tweakers.net/pricewatch/344426/w ... x-2tb.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Dat is dus een beetje wat ik doe, nog niet in raid dan, maar wel de muziek op de server boven en het afspelen via een mapping naar de server.

Dat is bij mij een regel (met linux) in een bestand (fstab), en die verwijst naar de muziek op de server en word dan gezien als een lokale map/directory.

Als je dan voor een externe oplossing kiest kun je ook net zo makkelijk 3,5 inch kiezen.
Stukje goedkoper.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

hannesie schreef:
Als je dan voor een externe oplossing kiest kun je ook net zo makkelijk 3,5 inch kiezen.
Stukje goedkoper.
Dat is dan ook de bedoeling. Ik zit dan te denken aan deze.
http://tweakers.net/pricewatch/315892/i ... e-4tb.html
Of deze met twee keer een 3TB of 4TB
http://tweakers.net/pricewatch/315889/i ... kless.html
Gebruikersavatar
RumoH
ZA-sponsor: RumoH
Berichten: 374
Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
Locatie: De Wilp (Gn)
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door RumoH »

Zweitse schreef:
RumoH schreef:
Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
Dan zit je natuurlijk wel weer met de beperking van 1TB bij een 2,5 Inch schijf.

http://afuture.nl/productview.php?productID=398170

Hoezo 1TB beperking?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

RumoH schreef:
Zweitse schreef:
RumoH schreef:
Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
Dan zit je natuurlijk wel weer met de beperking van 1TB bij een 2,5 Inch schijf.

http://afuture.nl/productview.php?productID=398170

Hoezo 1TB beperking?
Klopt, heb hem ook reeds gevonden op tweakers.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

De ix2 Network Storage Diskless was laatst in de aanbieding bij Coolblue voor €99. Lijkt mij wel een leuke prijs voor een NAS. Vandaar mijn keus op deze NAS. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Zijn er forumleden die ervaring hebben met dit moederbord?
Ik zou deze wel willen gebruiken voor de bouw van mijn media center, maar vraag mij af of je bij een passief gekoeld bord ook nog gebruik moet maken van een case fan?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Wat ik zie is een minder voorkomend type geheugen voor dit type moederbord (Sodimm) is meestal voor laptops, dus geen probleem.
Gezien het feit dat het een standaard ATX aansluiting heeft ga je naar een of stille voeding of adapter die dan met een verloop werkt, het kan dus zonder ventilator.........!!

Wel leuk, hij heeft ook een MiniPCI voor MSata, kan je dus ook je software op installeren net als ik heb met de Piper.
Gaat er XBMC of JRiver op komen?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Insteek is om te draaien met JRiver, dat van die mSata moet ik even bekijken, daar zou namelijk een wifi kaart in moeten komen :wink:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: JRiver Media Center

Bericht door hannesie »

Dan is het denk ik wel oppassen met een volledig metalen kast, anders externe antenne.....
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

Even de opzet:
Moederbord
Intern geheugen
WIFI module of deze
SSD
Voeding
En dat alles in een Hifi2000 Galaxy kast
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: JRiver Media Center

Bericht door rikpost »

Ik heb ook zoiets in gedachte ,ben je er al wat verder mee gekomen :D ?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: JRiver Media Center

Bericht door Zweitse »

rikpost schreef:
Ik heb ook zoiets in gedachte ,ben je er al wat verder mee gekomen :D ?
Nee, ik ben momenteel bezig met een Rpi met een Hifiberry DAC, maar het ontbreekt mij een beetje aan tijd :hide:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”