JRiver Media Center
Moderator: Beheerdersteam
Re: JRiver Media Center
Is een PicoPSU aan te raden voor een HTPC, of beter en gewone voeding gebruiken.
http://tweakers.net/pricewatch/273613/m ... r-kit.html
http://tweakers.net/pricewatch/266278/s ... 250su.html
http://tweakers.net/pricewatch/273613/m ... r-kit.html
http://tweakers.net/pricewatch/266278/s ... 250su.html
Re: JRiver Media Center
Met de Pico heb je in ieder geval een geruisloze voeding.
Het zal met niet al te veel schijven e.d. voldoende zijn.
Het zal met niet al te veel schijven e.d. voldoende zijn.
Re: JRiver Media Center
Dat zal een SSD en een HDD zijn, dus dat zal dan voldoende moeten zijn.hannesie schreef:Met de Pico heb je in ieder geval een geruisloze voeding.![]()
Het zal met niet al te veel schijven e.d. voldoende zijn.
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: JRiver Media Center
Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
Re: JRiver Media Center
Dan zit je natuurlijk wel weer met de beperking van 1TB bij een 2,5 Inch schijf.RumoH schreef:Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
Re: JRiver Media Center
Die 2TB schijf zou voldoende zijn, maar hoe zit dat met die 8MB cache en serial ATA-300? Een 3.5 Inch heeft veelal 64MB cache met serial ATA-600.
Re: JRiver Media Center
Waar wil je voor gebruiken, als netwerkserver met 50 man/PC's die er aan hangen, of een filmpje kijken/muziek spelen.
Het is voor muziek echt ruim zat, en voor films mogelijk die op een hoge resolutie hebben misschien dan een punt, maar de film applicatie zal ook wel naar het werkgeheugen bufferen.
Is naar mijn idee geen punt .
Het is voor muziek echt ruim zat, en voor films mogelijk die op een hoge resolutie hebben misschien dan een punt, maar de film applicatie zal ook wel naar het werkgeheugen bufferen.
Is naar mijn idee geen punt .
Re: JRiver Media Center
Ik zie dat ze er ook in serial ATA-600 zijn, is dat dan een betere optie, of maakt dat niet uit. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om een NAS te nemen met twee 2TB of 3TB schijven in raid.hannesie schreef:Waar wil je voor gebruiken, als netwerkserver met 50 man/PC's die er aan hangen, of een filmpje kijken/muziek spelen.![]()
Het is voor muziek echt ruim zat, en voor films mogelijk die op een hoge resolutie hebben misschien dan een punt, maar de film applicatie zal ook wel naar het werkgeheugen bufferen.
Is naar mijn idee geen punt .
http://tweakers.net/pricewatch/344426/w ... x-2tb.html
Re: JRiver Media Center
Dat is dus een beetje wat ik doe, nog niet in raid dan, maar wel de muziek op de server boven en het afspelen via een mapping naar de server.
Dat is bij mij een regel (met linux) in een bestand (fstab), en die verwijst naar de muziek op de server en word dan gezien als een lokale map/directory.
Als je dan voor een externe oplossing kiest kun je ook net zo makkelijk 3,5 inch kiezen.
Stukje goedkoper.
Dat is bij mij een regel (met linux) in een bestand (fstab), en die verwijst naar de muziek op de server en word dan gezien als een lokale map/directory.
Als je dan voor een externe oplossing kiest kun je ook net zo makkelijk 3,5 inch kiezen.
Stukje goedkoper.
Re: JRiver Media Center
Dat is dan ook de bedoeling. Ik zit dan te denken aan deze.hannesie schreef:Als je dan voor een externe oplossing kiest kun je ook net zo makkelijk 3,5 inch kiezen.
Stukje goedkoper.
http://tweakers.net/pricewatch/315892/i ... e-4tb.html
Of deze met twee keer een 3TB of 4TB
http://tweakers.net/pricewatch/315889/i ... kless.html
- RumoH
- ZA-sponsor: RumoH
- Berichten: 374
- Lid geworden op: za 14 feb 2009, 12:20
- Locatie: De Wilp (Gn)
- Contacteer:
Re: JRiver Media Center
Zweitse schreef:Dan zit je natuurlijk wel weer met de beperking van 1TB bij een 2,5 Inch schijf.RumoH schreef:Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
http://afuture.nl/productview.php?productID=398170
Hoezo 1TB beperking?
Re: JRiver Media Center
Klopt, heb hem ook reeds gevonden op tweakers.RumoH schreef:Zweitse schreef:Dan zit je natuurlijk wel weer met de beperking van 1TB bij een 2,5 Inch schijf.RumoH schreef:Neem dan voor de HDD dan wel een 2.5" dan is het voldoende, de 3.5" trekt behoorlijk van de voeding
http://afuture.nl/productview.php?productID=398170
Hoezo 1TB beperking?
Re: JRiver Media Center
De ix2 Network Storage Diskless was laatst in de aanbieding bij Coolblue voor €99. Lijkt mij wel een leuke prijs voor een NAS. Vandaar mijn keus op deze NAS.hannesie schreef:? http://tweakers.net/pricewatch/334158/s ... s213j.html
zou ook kunnen.
Re: JRiver Media Center
Zijn er forumleden die ervaring hebben met dit moederbord?
Ik zou deze wel willen gebruiken voor de bouw van mijn media center, maar vraag mij af of je bij een passief gekoeld bord ook nog gebruik moet maken van een case fan?
Ik zou deze wel willen gebruiken voor de bouw van mijn media center, maar vraag mij af of je bij een passief gekoeld bord ook nog gebruik moet maken van een case fan?
Re: JRiver Media Center
Wat ik zie is een minder voorkomend type geheugen voor dit type moederbord (Sodimm) is meestal voor laptops, dus geen probleem.
Gezien het feit dat het een standaard ATX aansluiting heeft ga je naar een of stille voeding of adapter die dan met een verloop werkt, het kan dus zonder ventilator.........!!
Wel leuk, hij heeft ook een MiniPCI voor MSata, kan je dus ook je software op installeren net als ik heb met de Piper.
Gaat er XBMC of JRiver op komen?
Gezien het feit dat het een standaard ATX aansluiting heeft ga je naar een of stille voeding of adapter die dan met een verloop werkt, het kan dus zonder ventilator.........!!
Wel leuk, hij heeft ook een MiniPCI voor MSata, kan je dus ook je software op installeren net als ik heb met de Piper.
Gaat er XBMC of JRiver op komen?
Re: JRiver Media Center
Insteek is om te draaien met JRiver, dat van die mSata moet ik even bekijken, daar zou namelijk een wifi kaart in moeten komen 
Re: JRiver Media Center
Dan is het denk ik wel oppassen met een volledig metalen kast, anders externe antenne.....
Re: JRiver Media Center
Even de opzet:
Moederbord
Intern geheugen
WIFI module of deze
SSD
Voeding
En dat alles in een Hifi2000 Galaxy kast
Moederbord
Intern geheugen
WIFI module of deze
SSD
Voeding
En dat alles in een Hifi2000 Galaxy kast
Re: JRiver Media Center
Nee, ik ben momenteel bezig met een Rpi met een Hifiberry DAC, maar het ontbreekt mij een beetje aan tijdrikpost schreef:Ik heb ook zoiets in gedachte ,ben je er al wat verder mee gekomen?
