Project 09 een TBSpeaker.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Project 09 een TBSpeaker.
Vanmorgen maar weer eens wat gedaan:
-loodbitumen en in.
-demping er in.
-baffles er op gelijmd.
Morgen maar eens een proef voetje maken,dan kan ik eens wat gaan meten.
Wat de afwerking betreft zit ik een beetje te twijfelen tussen fineer en lak......
-loodbitumen en in.
-demping er in.
-baffles er op gelijmd.
Morgen maar eens een proef voetje maken,dan kan ik eens wat gaan meten.
Wat de afwerking betreft zit ik een beetje te twijfelen tussen fineer en lak......
Ik zou gaan fineren want dan kan ik het eerst rustig bij jou afkijken hoe het moet
dennis
dennis
Op zich niet verkeerd inderdaad.
Het houtpakket heb ik laten zagen,maar ze hebben strak 45 graden gezaagd.....
Zelf zaag ik altijd een half graadje verder:dan sluiten de kopkanten wat makkelijker op elkaar aan.
Maar het gaat inderdaad prima voor de rest.
Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
Het houtpakket heb ik laten zagen,maar ze hebben strak 45 graden gezaagd.....
Zelf zaag ik altijd een half graadje verder:dan sluiten de kopkanten wat makkelijker op elkaar aan.
Maar het gaat inderdaad prima voor de rest.
Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
Hoe groot moet dat stukje fineer zijn?dre schreef:Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
-
wouter
- Ook commercieel actief
Ik zeg 3 dingen:dre schreef:Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
Ze bra no
Maximale lengte dat ik heb liggen zal ongeveer 800mm zijn, dat gaat hem dus niet worden. Gewoon even zoeken op MP.dre schreef:De grootste zijdes zijn ongeveer 300mmx1000mm.
Ziet er allemaal wel super uit.
Vanmorgen eens een voetje gemaakt en daarbij kwamen gelijk een aantal vragen naar boven......
Eerst plaatjes dan graag jullie mening/advies.......
Eerst plaatjes dan graag jullie mening/advies.......
- pappaleo
- Contacteer:
Is dat hoog genoeg voor je poort? Wordt die dan niet min of meer geblokkeerd, of virtueel verlengd met de afstand van de poort naar de zij/voor/achterkant van je kast?
-
wouter
- Ook commercieel actief
En wat ik me afvroeg, hoe is de overgang dan met je fineer? Wordt dit allemaal zwart?
Ik zie het nog niet helemaal als het design ei van columbus voor nu
- pappaleo
- Contacteer:
Te fineren is dit wel,dat hoeft niet zwart gemaakt te worden. Ik zou denk ik de grondplaat met bouten en inslagmoeren in de pootjes vastzetten, dan kan de de bovenzijde van de grondplaat gewoon gefineerd worden.wouter schreef:En wat ik me afvroeg, hoe is de overgang dan met je fineer? Wordt dit allemaal zwart?
Persoonlijk vindt ik deze oplossing niet duidelijk. Naar mijn bescheiden doch correcte mening
moet je kiezen tussen of:
- Grotere voetplaat met terug liggende pootjes en daarboven op de kist
- Kist die tot de grond gaat met vierkante gaten erin, dan moet je wel wat meer vlees onder het gat hebben.
- Grotere voetplaat met terug liggende pootjes en daarboven op de kist
- Kist die tot de grond gaat met vierkante gaten erin, dan moet je wel wat meer vlees onder het gat hebben.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
hier http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php?title=LBVS lezen we t volgende:pappaleo schreef:Is dat hoog genoeg voor je poort? Wordt die dan niet min of meer geblokkeerd, of virtueel verlengd met de afstand van de poort naar de zij/voor/achterkant van je kast?
Omdat de poort aan de onderkant van de kast uitkomt, is het van belang dat de afstand tussen de kast en de vloer vrij exact de maat is zoals die in de tekening staat (30mm), dit omdat de ruimte daartussen optreedt als een deel van de poort: wordt deze ruimte anders, dan zal de afstemming veranderen.
So,reacties tot zwart maken aan toe!
We gaan niets of niemand zwart maken!
Mijn idee was om de hele zijkant in een keer te fineren,dus incl. afstandsblokjes en voetplaat.......
Of zijkant incl. afstandsblokjes fineren en de voet een andere houtsoort als de kast.

We gaan niets of niemand zwart maken!
Mijn idee was om de hele zijkant in een keer te fineren,dus incl. afstandsblokjes en voetplaat.......
Of zijkant incl. afstandsblokjes fineren en de voet een andere houtsoort als de kast.
wouter schreef:jeg
- pappaleo
- Contacteer:
Begrijp me goed, ik vind het ook niet mooi. Ik zou nooit een grondplaat onder mijn speakers zetten. Maar bij dit ontwerp maakt het deel uit van het ontwerp zelf.wouter schreef:jeg
Compromisje dus.
Gelukkig heb ik niet het idee dat het echt JEG is.
Die voet hoort inderdaad gewoon bij het ontwerp.
Als het een beetje mee zit kan ik komend weekend de eerste klanken uit het geheel gaan verwachten.
Die voet hoort inderdaad gewoon bij het ontwerp.
Als het een beetje mee zit kan ik komend weekend de eerste klanken uit het geheel gaan verwachten.
Opnieuw beginnen en de kast rondom tot de vloer door laten lopen en dan iedere zijde 1 rond gat (of 2 a 3 kleinere ronde gaten?).

-
wouter
- Ook commercieel actief
Je moet er van houden
Guru QM60 (vette speaker trouwens) http://www.guruaudio.co.uk/qm60.html
Zei ik iets over zebrano?
Guru QM60 (vette speaker trouwens) http://www.guruaudio.co.uk/qm60.html
Zei ik iets over zebrano?
Zebrano is mooi,maar voor dit project mag het een onsje minder zijn.