Project 09 een TBSpeaker.

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door ds23man »

Alles netjes onder verstek! =D> =D>
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Vanmorgen maar weer eens wat gedaan:
-loodbitumen en in.
-demping er in.
-baffles er op gelijmd.

Morgen maar eens een proef voetje maken,dan kan ik eens wat gaan meten.
Wat de afwerking betreft zit ik een beetje te twijfelen tussen fineer en lak......
SAM_1792.JPG
SAM_1947.JPG
SAM_1948.JPG
SAM_1949.JPG
SAM_1950.JPG
SAM_1951.JPG
SAM_1952.JPG
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door metabaron »

Ik zou gaan fineren want dan kan ik het eerst rustig bij jou afkijken hoe het moet :-" :oops: :mrgreen:

dennis
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Fineren met contactlijm is helemaal niet zo lastig. :wink:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

Ziet er netjes uit, Dre :goedzo:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Op zich niet verkeerd inderdaad.
Het houtpakket heb ik laten zagen,maar ze hebben strak 45 graden gezaagd.....
Zelf zaag ik altijd een half graadje verder:dan sluiten de kopkanten wat makkelijker op elkaar aan.

Maar het gaat inderdaad prima voor de rest.
Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
Hoe groot moet dat stukje fineer zijn?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door wouter »

dre schreef:
Vandaag maar eens nadenken hoe het voetje moet aan worden en eens zoeken naar een betaalbaar stukje fineer.
Ik zeg 3 dingen:

Ze bra no =P~
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

De grootste zijdes zijn ongeveer 300mmx1000mm.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
De grootste zijdes zijn ongeveer 300mmx1000mm.
Maximale lengte dat ik heb liggen zal ongeveer 800mm zijn, dat gaat hem dus niet worden. Gewoon even zoeken op MP.
Ziet er allemaal wel super uit.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Vanmorgen eens een voetje gemaakt en daarbij kwamen gelijk een aantal vragen naar boven......

Eerst plaatjes dan graag jullie mening/advies.......
SAM_2076.jpg
SAM_2077.jpg
SAM_2078.jpg
Bijlagen
SAM_2079.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

Is dat hoog genoeg voor je poort? Wordt die dan niet min of meer geblokkeerd, of virtueel verlengd met de afstand van de poort naar de zij/voor/achterkant van je kast?
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door wouter »

En wat ik me afvroeg, hoe is de overgang dan met je fineer? Wordt dit allemaal zwart?
Ik zie het nog niet helemaal als het design ei van columbus voor nu :hide:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
En wat ik me afvroeg, hoe is de overgang dan met je fineer? Wordt dit allemaal zwart?
Ik zie het nog niet helemaal als het design ei van columbus voor nu :hide:
Te fineren is dit wel,dat hoeft niet zwart gemaakt te worden. Ik zou denk ik de grondplaat met bouten en inslagmoeren in de pootjes vastzetten, dan kan de de bovenzijde van de grondplaat gewoon gefineerd worden.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door wouter »

jeg :-&
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door John P »

Persoonlijk vindt ik deze oplossing niet duidelijk. Naar mijn bescheiden doch correcte mening :sure: moet je kiezen tussen of:
- Grotere voetplaat met terug liggende pootjes en daarboven op de kist
- Kist die tot de grond gaat met vierkante gaten erin, dan moet je wel wat meer vlees onder het gat hebben.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door Henkjan »

pappaleo schreef:
Is dat hoog genoeg voor je poort? Wordt die dan niet min of meer geblokkeerd, of virtueel verlengd met de afstand van de poort naar de zij/voor/achterkant van je kast?
hier http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php?title=LBVS lezen we t volgende:
Omdat de poort aan de onderkant van de kast uitkomt, is het van belang dat de afstand tussen de kast en de vloer vrij exact de maat is zoals die in de tekening staat (30mm), dit omdat de ruimte daartussen optreedt als een deel van de poort: wordt deze ruimte anders, dan zal de afstemming veranderen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

Ok, duidelijk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

So,reacties tot zwart maken aan toe! :shock:

We gaan niets of niemand zwart maken! :lol:

Mijn idee was om de hele zijkant in een keer te fineren,dus incl. afstandsblokjes en voetplaat.......
Of zijkant incl. afstandsblokjes fineren en de voet een andere houtsoort als de kast.
wouter schreef:
jeg :-&
:lagge:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Hé dubbel post..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door pappaleo »

wouter schreef:
jeg :-&
Begrijp me goed, ik vind het ook niet mooi. Ik zou nooit een grondplaat onder mijn speakers zetten. Maar bij dit ontwerp maakt het deel uit van het ontwerp zelf.

Compromisje dus.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Gelukkig heb ik niet het idee dat het echt JEG is. :lol:

Die voet hoort inderdaad gewoon bij het ontwerp.

Als het een beetje mee zit kan ik komend weekend de eerste klanken uit het geheel gaan verwachten.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door FR_Aad »

Opnieuw beginnen en de kast rondom tot de vloer door laten lopen en dan iedere zijde 1 rond gat (of 2 a 3 kleinere ronde gaten?).

:hide:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door wouter »

Je moet er van houden [-(

Guru QM60 (vette speaker trouwens)
guru qm60.jpg
guru qm60.jpg (3.65 KiB) 440 keer bekeken
http://www.guruaudio.co.uk/qm60.html
Zei ik iets over zebrano? :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Project 09 een TBSpeaker.

Bericht door dre »

Zebrano is mooi,maar voor dit project mag het een onsje minder zijn. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”