10cm voor een MB 190E W201

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

10cm voor een MB 190E W201

Bericht door Lnsadnoh »

Heeft er iemand goede ervaringen met standaard 10cm speakers voor in een auto?
M'n MB 190E W201 is uitgerust met een standaard Becker radio die ik ga vervangen door een wat moderne radio met minimaal een cd-speler max. 40W.
Ik ben opzoek naar goede 10cm luidsprekertjes die standaard in de handel zijn en te vervangen door de huidige oude.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik filterde de kleine speakers meestal aan de onderkant af om de belastbaarheid nog enigsinds normaal te maken :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

hoe zitten die gemonteerd? en zit dat een beetje uitgericht op de bestuurder?

een optie is een nette 10cm breedbander zoals de titanium tangband, een andere optie is een caraudio coax, bv een nette focal
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

dre schreef:
ik filterde de kleine speakers meestal aan de onderkant af om de belastbaarheid nog enigsinds normaal te maken :wink:
Hoi Andre, ik begrijp wat je bedoeld maar dit zijn/worden de hoofdspeakers.
Weet dondersgoed dat er niet veel uit 10-centimenters te halen valt.
Ben opzoek naar goede full-range 10cm speakertjes die zich voorin in het dashboard bevinden en nog een redelijk geluid geven, in iedergeval beter dan de huidige.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Henkjan schreef:
hoe zitten die gemonteerd? en zit dat een beetje uitgericht op de bestuurder?

een optie is een nette 10cm breedbander zoals de titanium tangband, een andere optie is een caraudio coax, bv een nette focal
Hoi Henkjan, ik heb een stel mooie Focals op M.P. gezien, 80 euries worden ervoor gevraagd.
Ze stralen omhoog, ze zitten ingeklemd, ik kan wel een foto maken van de huidige situatie.

http://link.marktplaats.nl/240394718
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

die focals kosten nieuw €89 bij ron de vries.....
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

dre schreef:
die focals kosten nieuw €89 bij ron de vries.....
Okee bedankt Andre, kan ik beter nieuwe kopen als ik voor die ga :wink: .
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

subje achterin...
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Hier wat foto's van de situatie.
De bestaande speaker en speakers die ik hier heb liggen.
Ik ben niet te spreken over de Pioneers en vraag me dan ook af of er betere zijn.....

Ik verwacht geen wonderen maar ik ben opzoek naar een stel qualiteits 10-centimenters.
Bijlagen
Joined.jpg
Laatst gewijzigd door Lnsadnoh op zo 14 jun 2009, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

dre schreef:
subje achterin...
Nee Andre, ik wil geen toeters en bellen :D , gewoon standaard speakers vervangen door goede kwaliteits units.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

dan is focal zeker een aanrader 8)
als je even goed zoekt kun je ze zeker beluisteren :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

monteren van een klein tweetertje bovenop kan toch wel? dan kan je een leuk composetje doen tenminste.. die focals ken ik, zitten ook in m'n oude coupé en klinken alleszins fijn, maar komt niet in de buurt van een fatsoenlijke compo.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
dan is focal zeker een aanrader 8)
als je even goed zoekt kun je ze zeker beluisteren :wink:
je bent welkom zou ik zeggen 8) kan je ook het verschil met een compo horen (in de S2 heb ik een budget compo met standaard filter zitten, gekocht bij S&Co btw)

edit: welkom ben je, maar k bedacht me net dat ik de radio uit de coupe heb... maar voor tijdelijk kan ik 'm vast wel ff voor je terugzetten
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Kan ik je geheel in vinden HJ.
Echter wil ik de MB zo min mogelijk aanpassen of voorzien van extra gaatjes.
Ik ga die Focals eens bewonderen denk ik.....
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

wie heeft het over gaatjes? gewoon met dubbelzijdig tape.. ik maak zo wel ff een foto van hoe t in de S2 zit.
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Henkjan schreef:
wie heeft het over gaatjes? gewoon met dubbelzijdig tape.. ik maak zo wel ff een foto van hoe t in de S2 zit.
Okee H.J. ben wel geintresseerd in een compo!
In het verleden had ik daar ook goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Eentje die je zo over kan prikken is de magnat carfit 102.
Is een coaxje, en het voordeel is dat de tweeter niet zo hoog uitsteekt.

Btw, die becker die eruit gaat, welke is dat, en doe je hem weg?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

teacher schreef:
Eentje die je zo over kan prikken is de magnat carfit 102.
Is een coaxje, en het voordeel is dat de tweeter niet zo hoog uitsteekt.

Btw, die becker die eruit gaat, welke is dat, en doe je hem weg?
Hoi Teacher, ik ga eens kijken naar die Magnat.
De Becker Radio doe ik helaas niet weg.
Bijlagen
14-06-2009 014.jpg
Magnat-carfit102.jpg
100CA1l-01-01.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Hondasnl, ben je al bij Correct op de Ceintuurbaan wezen kijken?
Heeft een flinke collectie car-audio waaronder Magnat.

Off-topic: hoe monteer jij die foto's aan elkaar tot een geheel?
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

ray5150 schreef:
Hondasnl, ben je al bij Correct op de Ceintuurbaan wezen kijken?
Heeft een flinke collectie car-audio waaronder Magnat.

Off-topic: hoe monteer jij die foto's aan elkaar tot een geheel?
Heej das een goed idee, vroeger ging ik ook altijd naar de Ceintuurbaan.
Ik gebruik een klein programmaatje, geen idee meer hoe ik er aan ben gekomen, genaamd: imagejoiner.exe icm Fast Image Resizer.
Werkt prima als de plaatjes niet al te groot zijn, kun je dan verkleinen met Fast Image Resizer.

http://pic.puretna.com/util/imagejoiner.exe

http://adionsoft.net/fastimageresize/Fa ... esizer.exe
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Moet wel zeggen dat ik in geen jaren bij correct ben geweest. tegenwoordig zijn hier twee media-markt zaken in de buurt.
vroeger kwam ik er bijna maandelijks. heb er heel wat guldens achtergelaten.

In Schiedam, aan de Gustoweg was er toen ook een leuke car-audio zaak, maar ik weet de naam niet meer. :roll:

Bedankt voor het programmatje, ik ga er eens mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zo heb ik het dus zitten, onder dat grotere rooster zit dus een 10cm woofertje, snoer van tweet gaat gewoon langs t roostertje, tweet zit met plakband vast (al 7 jaar, en dit is in de S2, m'n rode coupé met 270 paarden en minder veercomfort dan je CRX had, en t zit nog steeds prima op z'n plek)

die car hifi toko vlak bij station alexanderpolder vond ik wel een erg goede.
Bijlagen
composetje voorin.jpg
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Ziet er goed uit HJ.
Hoe groot is het filter en waar heb je die gelaten?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

het filter :oops: is zo'n standaard kabelfiltertje van IT :oops: en zit gewoon ergens onder t dash bij de kabel...

Afbeelding
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Daar is toch nix mis mee?
Lekker compact!
Plaats reactie