Ik zie wel wat knopjes.Pjotr schreef:Zat er natuurlijk aan te komen: De tablet scoophttp://www.micsig.com/en/product_detail.asp?id=24
https://www.rtelecom.net/product/226/to ... icsig.html
Wel mooi maar of ik dit nou handig ga vinden? Doe mij maar knopjes, regelt toch fijner dan zo'n touch screen
Zou een scope willen aanschaffen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Waar dan ik zie alleen 4 BNC aansluitingen.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op za 26 jul 2014, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Dat zijn toch BNC aansluitingen ?
Het lijkt me dat er hoe dan ook wel een interface tussen moet zitten om de meetsingalen galvanisch te scheiden van het meetsysteem.
ik denk dat niet veel tablets het prettig vinden als je er een Volt of 50 doorheen jaagt.
Het lijkt me dat er hoe dan ook wel een interface tussen moet zitten om de meetsingalen galvanisch te scheiden van het meetsysteem.
ik denk dat niet veel tablets het prettig vinden als je er een Volt of 50 doorheen jaagt.
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Nee, hier geen Owon! Bovendien, ik heb deze al: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 4#p1665724 en die bevalt mij erg goed.Bert61 schreef:Is dit misschien iets voor je
http://www.eleshop.nl/owon-sds-oscilloscope.html
Het is meer een trend die ik aangeef. Het is veel scoop voor relatief weinig geld. Het is een Andoid met ingebouwde "scopekaart" zeg maar. Net zoals de SB Touch in feite een Linux doosje is met ingebouwde audiokaart. Mijn Rigol is eigenlijk ook een Linux doos met scopekaart maar dan ook nog eens met de user-interface zoals je gewend bent van een scope. Draaiknopjes vind ik persoonlijk handiger, fijner en sneller werken voor het instellen van primaire en veelgebruikte instellingen dan door menu'tjes graven.
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Ok Peter
Dat is nuttige info en motivatie van die bediening
Dat is nuttige info en motivatie van die bediening
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Die owon is wel heel aantrekkelijk kwa prijs prestatie, nu zeggen die MHzen en Giga samples nog niet alles.
Op het werk hebben we diverse scopes kunnen uitproberen en daar wat tests op los gelaten, we hebben uiteindelijk gekozen voor Tektronics omdat deze de beste trigger eigenschappen had. Ook de weergave van bijvoorbeeld een videosignaal was bij de tek beter.
Triggering is in mijn beleving altijd een sterk punt geweest bij tektronics, daarom blijf ik voorlopig nog maar de 40 jaar oude 475 gebruiken.
Op het werk hebben we diverse scopes kunnen uitproberen en daar wat tests op los gelaten, we hebben uiteindelijk gekozen voor Tektronics omdat deze de beste trigger eigenschappen had. Ook de weergave van bijvoorbeeld een videosignaal was bij de tek beter.
Triggering is in mijn beleving altijd een sterk punt geweest bij tektronics, daarom blijf ik voorlopig nog maar de 40 jaar oude 475 gebruiken.
Re: Zou een scope willen aanschaffen
Ha Tubie. Er zijn twee belangrijke punten waarop een scope onberispelijk moet zijn: I.d.d. triggering EN overshoot.
Daarnaast is een intuïtieve user interface ook belangrijk. In de klasse "Low end schoenendoos" loopt Tek w.m.b. ver achter op de rest, de ontwikkelingen gaan hard. Die goedkope Tekjes komen ook uit China maar zijn wel 2x - 3x zo duur en presteren niet beter. Je betaalt voor de naam. Owon is ook niet slecht maar ik vind de user interface slecht doordacht. Die vind ik van Rigol een stuk beter doordacht en intuïtiever. Overigens triggert de Rigol die ik heb staan (DS2102 + hacks) ook rotsvast. Eigenlijk beter dan de 475
Er was wel iets met de HF blokweergave in het upper end. Dat lag niet aan de scoop zelf maar aan de goedkope bijgeleverde probes. Paar goede eraan waar ook de HF goed van is af te regelen en het is nagenoeg perfect! Is overigens voor de gemiddelde hobbyist niet zo van belang.
Daarnaast is een intuïtieve user interface ook belangrijk. In de klasse "Low end schoenendoos" loopt Tek w.m.b. ver achter op de rest, de ontwikkelingen gaan hard. Die goedkope Tekjes komen ook uit China maar zijn wel 2x - 3x zo duur en presteren niet beter. Je betaalt voor de naam. Owon is ook niet slecht maar ik vind de user interface slecht doordacht. Die vind ik van Rigol een stuk beter doordacht en intuïtiever. Overigens triggert de Rigol die ik heb staan (DS2102 + hacks) ook rotsvast. Eigenlijk beter dan de 475
