Zou een scope willen aanschaffen

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door hannesie »

Pjotr schreef:
Zat er natuurlijk aan te komen: De tablet scoop :mrgreen:
De bijlage e-book_02.jpg is niet meer beschikbaar
http://www.micsig.com/en/product_detail.asp?id=24
https://www.rtelecom.net/product/226/to ... icsig.html

Wel mooi maar of ik dit nou handig ga vinden? Doe mij maar knopjes, regelt toch fijner dan zo'n touch screen :D
Ik zie wel wat knopjes. :mrgreen:
knopjes.JPG
knopjes.JPG (18.3 KiB) 312 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door Kappa7 »

Waar dan ik zie alleen 4 BNC aansluitingen.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op za 26 jul 2014, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door hannesie »

Oops.JPG
Oops. :hide: zoals gewoonlijk te snel geconcludeerd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door ray5150 »

Dat zijn toch BNC aansluitingen ?
Het lijkt me dat er hoe dan ook wel een interface tussen moet zitten om de meetsingalen galvanisch te scheiden van het meetsysteem.
ik denk dat niet veel tablets het prettig vinden als je er een Volt of 50 doorheen jaagt.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door hannesie »

op.JPG
:)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door Pjotr »

Bert61 schreef:
Nee, hier geen Owon! Bovendien, ik heb deze al: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 4#p1665724 en die bevalt mij erg goed.

Het is meer een trend die ik aangeef. Het is veel scoop voor relatief weinig geld. Het is een Andoid met ingebouwde "scopekaart" zeg maar. Net zoals de SB Touch in feite een Linux doosje is met ingebouwde audiokaart. Mijn Rigol is eigenlijk ook een Linux doos met scopekaart maar dan ook nog eens met de user-interface zoals je gewend bent van een scope. Draaiknopjes vind ik persoonlijk handiger, fijner en sneller werken voor het instellen van primaire en veelgebruikte instellingen dan door menu'tjes graven.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door OpaBert »

Ok Peter
Dat is nuttige info en motivatie van die bediening :dank:
Mr Tube
Berichten: 1473
Lid geworden op: ma 13 feb 2006, 21:27
Locatie: IJmuiden

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door Mr Tube »

Die owon is wel heel aantrekkelijk kwa prijs prestatie, nu zeggen die MHzen en Giga samples nog niet alles.
Op het werk hebben we diverse scopes kunnen uitproberen en daar wat tests op los gelaten, we hebben uiteindelijk gekozen voor Tektronics omdat deze de beste trigger eigenschappen had. Ook de weergave van bijvoorbeeld een videosignaal was bij de tek beter.

Triggering is in mijn beleving altijd een sterk punt geweest bij tektronics, daarom blijf ik voorlopig nog maar de 40 jaar oude 475 gebruiken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zou een scope willen aanschaffen

Bericht door Pjotr »

Ha Tubie. Er zijn twee belangrijke punten waarop een scope onberispelijk moet zijn: I.d.d. triggering EN overshoot.

Daarnaast is een intuïtieve user interface ook belangrijk. In de klasse "Low end schoenendoos" loopt Tek w.m.b. ver achter op de rest, de ontwikkelingen gaan hard. Die goedkope Tekjes komen ook uit China maar zijn wel 2x - 3x zo duur en presteren niet beter. Je betaalt voor de naam. Owon is ook niet slecht maar ik vind de user interface slecht doordacht. Die vind ik van Rigol een stuk beter doordacht en intuïtiever. Overigens triggert de Rigol die ik heb staan (DS2102 + hacks) ook rotsvast. Eigenlijk beter dan de 475 :D Er was wel iets met de HF blokweergave in het upper end. Dat lag niet aan de scoop zelf maar aan de goedkope bijgeleverde probes. Paar goede eraan waar ook de HF goed van is af te regelen en het is nagenoeg perfect! Is overigens voor de gemiddelde hobbyist niet zo van belang.
Plaats reactie