ray5150 schreef:Als ik bij mijn vrouw haar conussen 1 cm naar achteren duw....![]()
![]()
Jij bedoelt de domes?
Moderator: Beheerdersteam
ray5150 schreef:Als ik bij mijn vrouw haar conussen 1 cm naar achteren duw....![]()
![]()
pappaleo schreef:ray5150 schreef:Als ik bij mijn vrouw haar conussen 1 cm naar achteren duw....![]()
![]()
![]()
![]()
Jij bedoelt de domes?
![]()
nah...pappaleo schreef:ray5150 schreef:Als ik bij mijn vrouw haar conussen 1 cm naar achteren duw....![]()
![]()
![]()
![]()
Jij bedoelt de domes?
Echt geen idee dus... vrij essentieel voor subwoofers.wouter schreef:Werkelijk geen idee wat Xmax is en wat het betekent voor een woofer.
Over on-topic gesproken :Theduboracle schreef:Om maar weer even on-topic te komen.
Je kunt wel boven Xmax gaan door meer vermogen , maar reken dan krijg je een bak vervorming erbij.Theduboracle schreef:
X-max is dus geen beperking om wel dat vermogen weer te geven wat ik wil.
Om maar weer even on-topic te komen.
Op die toer zou je een woofer van 40cm nodig hebben als x-max maar 3mm is.
Maar als je aan het continu vermogen zit is er niks aan de hand dus.wouter schreef:Echt geen idee dus... vrij essentieel voor subwoofers.wouter schreef:Werkelijk geen idee wat Xmax is en wat het betekent voor een woofer.
Het is de maximale lineaire slag.
Ken je dat, van die kleine pc speakers met 350Watt P.M.P.O ? Nietszeggende specificaties want de vervorming is te hoog.
Xmax is de maximale slag waarbij de spreekspoel het versterkersignaal nog een beetje onvervormd kan weergeven. Het wordt opgegeven in one way, tenzij er staat Xmax peak-peak. Jij denkt aan Xmech... of Xdamage. Heel wat anders
Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwt hoe jij denk hoe ik hier zit te luisteren, wat voor spul heb ik ?wouter schreef:als je van nota bene Tangband de midwoofers niet van de subwoofers kunt onderscheiden
Theduboracle schreef:Dat ding is een subwoofer en zo wordt hij verkocht.
wouter schreef:Dan hebben we het niet over de W5-704D want dat is een midwoofer, zeker geen subwoofer.
Theduboracle schreef:Bij deze shop had ik hem gevonden en ze verkopen hem als subwoofer of woofer.
http://www.plus-elektronik.de
Theduboracle schreef:Dus.
wouter schreef:Onder de 40 Hz kun je hem helemaal niet inzetten, zo laag komt die woofer normaal afgestemd niet eens.
Tja, de verbeelding, Er zijn geen andere topics die ik met zo veel fascinatie lees dan degene die jij aanmaakt, soms zit ik zelfs met open mond te lezen. weet je wat het is, onkunde is totaal geen schande, ik ben ook zo'n iemand die nog lang niet alles weet en ik kan me ook verbazen over het feit hoe kundig sommige mensen op dit forum zijn.Theduboracle schreef:Ik ben eigenlijk wel zeer benieuwt hoe jij denk hoe ik hier zit te luisteren, wat voor spul heb ik ?wouter schreef:als je van nota bene Tangband de midwoofers niet van de subwoofers kunt onderscheiden
Op wat voor een soort nivo ?
Wat zal mijn opleiding zijn ? welke cijfers ed.
Laat je verbeelding eens de vrije loop.
Maar niet te beroerd om wel echt wat in elkaar te zetten, je vergat nog wat topics met dito communicatie:Olaf Markus schreef:[quo De dingen die je schrijft zijn namelijk zo bizar en zo spectaculair om te lezen dat ik er zelfs steeds meer rekening mee ga houden dat je helemaal niet eens met audio bezig bent.
Dat denk ik al een tijdje.....Olaf Markus schreef:Tijdens het lezen van jou topics komt er echter ook steeds vaker een heel ander scenario in mijn hoofd op, dat de dingen die je schrijft gewoon bedoeld zijn om de mensen hier tot wanhoop te drijven en zelf helemaal blauw ligt achter de pc wanneer je de reacties leest, gewoon een manier van zelf vermaak dus.
Een waarheid als een koe (die soms best spruitjes lust).Theduboracle schreef:Op die toer zou je een woofer van 40cm nodig hebben als x-max maar 3mm is.
Maar dat is de discussie hier niet.Theduboracle schreef:Er is gewoon een vaste club mensen die niet geloofd in goede kabels, weerstanden enz, en dat zal ook zo blijven totdat ze het tegendeel ervaren.
En zo blijft dit haken op de werklijkheid, op de persoonlijke ervaring.
Op deze manier wordt dit een kansloze discussie keer op keer.
Mij of anderen aanvallen omdat ze ervaren hebben dat de eene kabel slecht klinkt en de andere heel goed, of een weerstand enz.
Ja, dom gedacht die spannings verdubbeling, foutje dus.pappaleo schreef:Maar dat is de discussie hier niet.Theduboracle schreef:Er is gewoon een vaste club mensen die niet geloofd in goede kabels, weerstanden enz, en dat zal ook zo blijven totdat ze het tegendeel ervaren.
En zo blijft dit haken op de werklijkheid, op de persoonlijke ervaring.
Op deze manier wordt dit een kansloze discussie keer op keer.
Mij of anderen aanvallen omdat ze ervaren hebben dat de eene kabel slecht klinkt en de andere heel goed, of een weerstand enz.
Jij wil de mechanische beperkingen van een 5" midwoofer ernstig overschrijden.
Jij bedenkt een spanningsverdubbeling waar gewoon een kortsluiting in zit.
En jij denkt dat een spanningsregelaar met een maximale stroom van 1 A geen invloed heeft op je eindversterker zodra deze meer stroom vraagt.
nu word een vermoeden weer als een stelling gepresenteerd...Theduboracle schreef:Die spannings regelaar kun je ook 2 keer parallel schakelen, dan is hij toch 2 A, of 6,8 enz.
Olaf Markus schreef:koper bevat sowieso geen kristallen dus de kabels die je had voordat je de kristalvrije kabels kocht waren ook kristal vrij..