Misschien heeft de Mundorf AMT het wel verpest voor de rest.
een kleine monitor met tbc.
Moderator: Beheerdersteam
Re: een kleine monitor met tbc.
Weing resolutie,geen verfijning....
Misschien heeft de Mundorf AMT het wel verpest voor de rest.
Misschien heeft de Mundorf AMT het wel verpest voor de rest.
Re: een kleine monitor met tbc.
Vette kans dat jouw perceptie flink verpest is ja. Heeft ie al een tijdje ingespeeld?
Hoe is het beeld wat ie neerzet. Als dat mooi is kun je voor dit bedrag erg goed leven met een tweet die niet de reso heeft van jou AMT....
Hoe is het beeld wat ie neerzet. Als dat mooi is kun je voor dit bedrag erg goed leven met een tweet die niet de reso heeft van jou AMT....
Re: een kleine monitor met tbc.
Het beeld is wel goed,maar het klinkt niet coherent.
Ik vind vooral de woofer kwa kwaliteit echt een heel stuk mooier,de tweeter blijft gewoon te ver achter naar mijn gevoel.
Hoe lager ik de tweeter ga inzetten hoe minder fraai ik het ga vinden.
De Seas ca12rcy is echt ongelooflijk fraai.
Gelukkig heb ik vorige keer al mijn tweeters verkocht.......
Vooral de Scan-speak 9700's hadden nu perfect geweest.
Ik vind vooral de woofer kwa kwaliteit echt een heel stuk mooier,de tweeter blijft gewoon te ver achter naar mijn gevoel.
Hoe lager ik de tweeter ga inzetten hoe minder fraai ik het ga vinden.
De Seas ca12rcy is echt ongelooflijk fraai.
Gelukkig heb ik vorige keer al mijn tweeters verkocht.......
Vooral de Scan-speak 9700's hadden nu perfect geweest.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: een kleine monitor met tbc.
dat laatste zekerdre schreef:Weing resolutie,geen verfijning....
Misschien heeft de Mundorf AMT het wel verpest voor de rest.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: een kleine monitor met tbc.
heb nog wel een setje Morel MDT33 voor je 
Misschien kijken naar iets zonder ferrofluid?
Misschien kijken naar iets zonder ferrofluid?
Re: een kleine monitor met tbc.
Ik zou zeggen: Dre denkt de tweeter te horen, maar luistert naar de troep die de woofer produceert boven de 5-6 kHz.Martijn M schreef:Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: een kleine monitor met tbc.
En ik zou zeggen: Vandaag hebben we gehoord, geleerd en gezien wat een tweeter nog kan uitmaken, maar ook hoe je met de beschikbare middelen een optimaal resultaat kan bereiken.markbakk schreef:Ik zou zeggen: Dre denkt de tweeter te horen, maar luistert naar de troep die de woofer produceert boven de 5-6 kHz.Martijn M schreef:Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter.
Re: een kleine monitor met tbc.
Fijn dat de workshop een succes is! En natuurlijk maakt het wel wat uit met die tweeters. Maar als je een midwoofer niet correct affiltert zit je naar een hoop storing te luisteren, daar kan geen supertweeter wat aan veranderen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: een kleine monitor met tbc.
Vertel, vertel... graag in het daarvoor bestemde topic natuurlijk maar ik zag vooral foto's maar geen metingen, stappen plan o.i.d.pappaleo schreef:En ik zou zeggen: Vandaag hebben we gehoord, geleerd en gezien wat een tweeter nog kan uitmaken, maar ook hoe je met de beschikbare middelen een optimaal resultaat kan bereiken.markbakk schreef:Ik zou zeggen: Dre denkt de tweeter te horen, maar luistert naar de troep die de woofer produceert boven de 5-6 kHz.Martijn M schreef:Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter.
@ Dre: hoe kijk jij verder rond naar een tweeter dan? En wat dacht je van een kleine Fountek ofzo?
Of deze als je hem hoog inzet
En als je liever zelf een faceplate maakt: http://www.rumoh.eu/nl/dayton-audio/447 ... ini-8.html
zo ongeveer: http://www.legacyaudio.com/backstage/pe ... r-perfect/
Re: een kleine monitor met tbc.
De mini AMT heb ik ook liggen.
Na gisteren zal ik nog eens een poging wagen,al heb ik er niet echt veel hoop op.....
Ondertussen kan ik nog verder met de TB speaker.
Na gisteren zal ik nog eens een poging wagen,al heb ik er niet echt veel hoop op.....
Ondertussen kan ik nog verder met de TB speaker.
Re: een kleine monitor met tbc.
Dag Dre,
Lijkt qua bezetting sterk op mijn vorige speakertjes, goeie keuze
!
In een goed gefilterd systeem zouden die tweeters zeker niet moeten 'achterblijven' op de woefjes, zijn meer dan prima dingen.
Eerder andersom, als de woofjes het volle laag voor de kiezen krijgen...
Vind je dit niet erg dunnetjes klinken in het midlaag ? Dat kan eigenlijk niet anders....?
Zoals anderen ook al suggereerden : meer bafflestep wegpoetsen en steiler filteren zijn erg wenselijk...iig in mijn ervaring met dit setje.
Je zou eens kunnen spieken bij mijn dwergjes (zie onderschrift). Zou me niks verbazen als dat redelijk goedkomt, als de je filters 1-op-1 overneemt als startpunt. Tweeters lijken heel behoorlijk op elkaar. Simuleer (en vooral beluister) ze gerust als je wilt
. Neem in dat geval wel degene van 15 of 16 okt 2011. De eerdere versies kan ik je niet aanbevelen
.
Lijkt qua bezetting sterk op mijn vorige speakertjes, goeie keuze
In een goed gefilterd systeem zouden die tweeters zeker niet moeten 'achterblijven' op de woefjes, zijn meer dan prima dingen.
Eerder andersom, als de woofjes het volle laag voor de kiezen krijgen...
Vind je dit niet erg dunnetjes klinken in het midlaag ? Dat kan eigenlijk niet anders....?
Zoals anderen ook al suggereerden : meer bafflestep wegpoetsen en steiler filteren zijn erg wenselijk...iig in mijn ervaring met dit setje.
Je zou eens kunnen spieken bij mijn dwergjes (zie onderschrift). Zou me niks verbazen als dat redelijk goedkomt, als de je filters 1-op-1 overneemt als startpunt. Tweeters lijken heel behoorlijk op elkaar. Simuleer (en vooral beluister) ze gerust als je wilt
Re: een kleine monitor met tbc.
Vandaag maar weer eens verder gegaan.....
Om de piek van de tweeter bij 3k een beetje de kop in te drukken ben ik met een 3e orde filter aan de gang gegaan....
Het ziet er prima uit,dus nu even het 2e filter in elkaar zetten en eens luisteren.
Om de piek van de tweeter bij 3k een beetje de kop in te drukken ben ik met een 3e orde filter aan de gang gegaan....
Het ziet er prima uit,dus nu even het 2e filter in elkaar zetten en eens luisteren.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: een kleine monitor met tbc.
Natuurlijk leuk dat je dit deelt, maar heb je ook iets met een leesbare schaal?
En individuele driver-, som- en nullcurves zijn ook leuk om naar te kijken bijvoorbeeld
Hopelijk klinkt het naar tevredenheid. Zelf vond ik de voorganger een lastig dingetje, zat o.a. in de BNS200
En individuele driver-, som- en nullcurves zijn ook leuk om naar te kijken bijvoorbeeld
Hopelijk klinkt het naar tevredenheid. Zelf vond ik de voorganger een lastig dingetje, zat o.a. in de BNS200
Re: een kleine monitor met tbc.
Holmimpulse geeft niet zoveel meer.
Het onderste venster kan dan nog wat mer info geven, als gating.
Het onderste venster kan dan nog wat mer info geven, als gating.
Re: een kleine monitor met tbc.
Komen er aan,maar ik moest helaas weg.wouter schreef:Natuurlijk leuk dat je dit deelt, maar heb je ook iets met een leesbare schaal?
En individuele driver-, som- en nullcurves zijn ook leuk om naar te kijken bijvoorbeeld
Hopelijk klinkt het naar tevredenheid. Zelf vond ik de voorganger een lastig dingetje, zat o.a. in de BNS200
Re: een kleine monitor met tbc.
Zo is de situatie op de luisterplek.
Ik ben er echt zeer over te spreken,open en met tot lekker laag ondanks het kleine formaat.
Ik ben er echt zeer over te spreken,open en met tot lekker laag ondanks het kleine formaat.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: een kleine monitor met tbc.
Ik weet niet, maar volgens mij zitten we naar 3 bergetappes van de Tour te kijken.... 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: een kleine monitor met tbc.
En wat is die afdaling van -40dB bij 20Hz naar -70dB bij 350Hz?
Re: een kleine monitor met tbc.
Da's mijn geweldige luisterruimte.......
Ik zal morgen eens dichtbij meten.
Of wil je dat ik een plaatje met meer smoothing plaats.
Ik zal morgen eens dichtbij meten.
Of wil je dat ik een plaatje met meer smoothing plaats.
