een kleine monitor met tbc.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Weing resolutie,geen verfijning....
Misschien heeft de Mundorf AMT het wel verpest voor de rest. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door Wowly »

Vette kans dat jouw perceptie flink verpest is ja. Heeft ie al een tijdje ingespeeld?

Hoe is het beeld wat ie neerzet. Als dat mooi is kun je voor dit bedrag erg goed leven met een tweet die niet de reso heeft van jou AMT....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Het beeld is wel goed,maar het klinkt niet coherent.
Ik vind vooral de woofer kwa kwaliteit echt een heel stuk mooier,de tweeter blijft gewoon te ver achter naar mijn gevoel.

Hoe lager ik de tweeter ga inzetten hoe minder fraai ik het ga vinden.
De Seas ca12rcy is echt ongelooflijk fraai. 8)

Gelukkig heb ik vorige keer al mijn tweeters verkocht....... :mrgreen:
Vooral de Scan-speak 9700's hadden nu perfect geweest.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
Weing resolutie,geen verfijning....
Misschien heeft de Mundorf AMT het wel verpest voor de rest. :mrgreen:
dat laatste zeker :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

We zijn rustig aan het rondkijken. :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door wouter »

heb nog wel een setje Morel MDT33 voor je :rock:

Misschien kijken naar iets zonder ferrofluid? :hide:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door Martijn M »

Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter :hide: .
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door markbakk »

Martijn M schreef:
Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter :hide: .
Ik zou zeggen: Dre denkt de tweeter te horen, maar luistert naar de troep die de woofer produceert boven de 5-6 kHz. :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door pappaleo »

markbakk schreef:
Martijn M schreef:
Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter :hide: .
Ik zou zeggen: Dre denkt de tweeter te horen, maar luistert naar de troep die de woofer produceert boven de 5-6 kHz. :mrgreen:
En ik zou zeggen: Vandaag hebben we gehoord, geleerd en gezien wat een tweeter nog kan uitmaken, maar ook hoe je met de beschikbare middelen een optimaal resultaat kan bereiken. :goedzo:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door markbakk »

Fijn dat de workshop een succes is! En natuurlijk maakt het wel wat uit met die tweeters. Maar als je een midwoofer niet correct affiltert zit je naar een hoop storing te luisteren, daar kan geen supertweeter wat aan veranderen.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Wat een conclusies zeg! :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door wouter »

pappaleo schreef:
markbakk schreef:
Martijn M schreef:
Ik zou zeggen, zorg voor een optimaal filter :hide: .
Ik zou zeggen: Dre denkt de tweeter te horen, maar luistert naar de troep die de woofer produceert boven de 5-6 kHz. :mrgreen:
En ik zou zeggen: Vandaag hebben we gehoord, geleerd en gezien wat een tweeter nog kan uitmaken, maar ook hoe je met de beschikbare middelen een optimaal resultaat kan bereiken. :goedzo:
Vertel, vertel... graag in het daarvoor bestemde topic natuurlijk maar ik zag vooral foto's maar geen metingen, stappen plan o.i.d.

@ Dre: hoe kijk jij verder rond naar een tweeter dan? En wat dacht je van een kleine Fountek ofzo?
Of deze als je hem hoog inzet :hide: http://www.rumoh.eu/nl/audiopur/4480-au ... amt9m.html
En als je liever zelf een faceplate maakt: http://www.rumoh.eu/nl/dayton-audio/447 ... ini-8.html
zo ongeveer: http://www.legacyaudio.com/backstage/pe ... r-perfect/
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

De mini AMT heb ik ook liggen. :mrgreen:

Na gisteren zal ik nog eens een poging wagen,al heb ik er niet echt veel hoop op.....

Ondertussen kan ik nog verder met de TB speaker. :sure:
Gebruikersavatar
MarcoSQ
Berichten: 1106
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 20:45
Locatie: Mijdrecht

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door MarcoSQ »

Dag Dre,
Lijkt qua bezetting sterk op mijn vorige speakertjes, goeie keuze :) !
In een goed gefilterd systeem zouden die tweeters zeker niet moeten 'achterblijven' op de woefjes, zijn meer dan prima dingen.
Eerder andersom, als de woofjes het volle laag voor de kiezen krijgen...

Vind je dit niet erg dunnetjes klinken in het midlaag ? Dat kan eigenlijk niet anders....?
Zoals anderen ook al suggereerden : meer bafflestep wegpoetsen en steiler filteren zijn erg wenselijk...iig in mijn ervaring met dit setje.

Je zou eens kunnen spieken bij mijn dwergjes (zie onderschrift). Zou me niks verbazen als dat redelijk goedkomt, als de je filters 1-op-1 overneemt als startpunt. Tweeters lijken heel behoorlijk op elkaar. Simuleer (en vooral beluister) ze gerust als je wilt :). Neem in dat geval wel degene van 15 of 16 okt 2011. De eerdere versies kan ik je niet aanbevelen ;-).
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Vandaag maar weer eens verder gegaan.....
Om de piek van de tweeter bij 3k een beetje de kop in te drukken ben ik met een 3e orde filter aan de gang gegaan....

Het ziet er prima uit,dus nu even het 2e filter in elkaar zetten en eens luisteren.
seas 3e.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door wouter »

Natuurlijk leuk dat je dit deelt, maar heb je ook iets met een leesbare schaal?

En individuele driver-, som- en nullcurves zijn ook leuk om naar te kijken bijvoorbeeld :hide:


Hopelijk klinkt het naar tevredenheid. Zelf vond ik de voorganger een lastig dingetje, zat o.a. in de BNS200
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door hannesie »

Holmimpulse geeft niet zoveel meer.
Het onderste venster kan dan nog wat mer info geven, als gating.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

wouter schreef:
Natuurlijk leuk dat je dit deelt, maar heb je ook iets met een leesbare schaal?

En individuele driver-, som- en nullcurves zijn ook leuk om naar te kijken bijvoorbeeld :hide:


Hopelijk klinkt het naar tevredenheid. Zelf vond ik de voorganger een lastig dingetje, zat o.a. in de BNS200
Komen er aan,maar ik moest helaas weg. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Nou,dat klinkt helemaal niet verkeerd! 8)
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Zo is de situatie op de luisterplek.
seas links.jpg
Ik ben er echt zeer over te spreken,open en met tot lekker laag ondanks het kleine formaat. 8)
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door ds23man »

Ik weet niet, maar volgens mij zitten we naar 3 bergetappes van de Tour te kijken.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door pappaleo »

En wat is die afdaling van -40dB bij 20Hz naar -70dB bij 350Hz?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door Walt »

Dre heeft last van een zware adem! :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door dre »

Da's mijn geweldige luisterruimte....... 8-[

Ik zal morgen eens dichtbij meten. :wink:

Of wil je dat ik een plaatje met meer smoothing plaats. :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: een kleine monitor met tbc.

Bericht door pappaleo »

Nee, maar omdat ie de kleur heeft van je tweeterrespons
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”