Bill, ja opnieuw Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

update:
pga2310 vanuit China is verzonden
kast van audiophonics is verzonden
vezendingsgegevens en bankgegevens ontvangen van ae-europe
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Jan Geert »

Zweitse schreef:
ronnydepony schreef:
toekomstplannen Zweitse ? :D
Zeker, mijn hele hoofd zit vol met plannen :mrgreen:
Bij mij is er wat uit komen rollen, qua plannen. Nog niet eens alles. Diagnose is duidelijk: megalomanie. 8-[
DSCF4085.jpg
krijgt iets dwangmatigs, zo.
Laatst gewijzigd door Jan Geert op ma 30 jun 2014, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door democles »

De overtreffende trap :rock: :goeie: :goeie: :goeie:

Heel mooi werk.Jan Geert =D>

Sorry,werd even teruggefloten door mijn vrouw [-X

Volgens haar zit ik er niet ver vanaf :-"
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Jan Geert »

Mijn vrouw vindt dit gewoon helemaal leuk.

Zeldzaam exemplaar. Erg blij mee. O:)
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

en straks een nieuw huis voor rond al moois te zetten, zie dat je plaatsgebrek krijgt :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door democles »

Zeldzaam exemplaar. Erg blij mee. O:)
Respect :goeie:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door democles »

De CD ombouw aan het begin,vergeet het,haalt het niet meer bij de raspberry picore player.
Einde CD............................. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chupachps
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 23:32
Locatie: Dordrecht

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Chupachps »

democles schreef:
De CD ombouw aan het begin,vergeet het,haalt het niet meer bij de raspberry picore player.
Einde CD............................. :mrgreen:

een ander optie met de r-pi zou ook nog Volumio kunnen zijn. daar op heb ik nog een interface gemaakt om met OMXplayer video bestanden af te spelen.

oh lees nu dat piCorePlayer loopt van uit het RAM, dat is zeker een plus. Volumio kan alleen met wat kunst en vliegwerk zonder afsluiten uitgezet worden...

is er al iemand die een lampizator gemaakt heeft op/aan/voor een DAC voor de r-pi?
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Jan Geert »

democles schreef:
De CD ombouw aan het begin,vergeet het,haalt het niet meer bij de raspberry picore player.
Einde CD............................. :mrgreen:
Als je de over het meest linkse ombouw hebt, dat is geen cd speler. Dat is de ombouw voor een cleo 6 voorversterker. Sleuf is voor het display. Er zit een ingang / volume rond een BB PGA in.
Ik heb al 10 spelers. Maar ik heb dan ook iets van 3.5k cd's. Ook niet erg WAF, ik weet het. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

het gaat vlug deze dagen,
briefje van de post dat de printen vanuit China reeds zouden gearriveerd zijn. Kosten 0€.
zal er vandaag nog omgaan.

tweede briefje dat de kast ook binnen is bij de post, kan ik pas vanaf morgen omgaan, zal dan voor vrijdag zijn, mens moet nog werken ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

en inderdaad, in slechts 4 dagen printjes binnen zonder douanekosten :proost:
DSC01535.JPG
DSC01547.JPG
DSC01548.JPG
DSC01549.JPG
DSC01550.JPG
DSC01551.JPG
DSC01552.JPG
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door dirklammers »

Ziet er fraai uit ! Waar laten maken en wat kost zoiets nou. Wordt mooier dan zelf kl**ien met FeCl3.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door democles »

Leuke printjes :wink:

Chupachps schreef:
is er al iemand die een lampizator gemaakt heeft op/aan/voor een DAC voor de r-pi?
Ja,ik :rock:
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

printjes inclusief verzending was 100€.
maar hiervoor heb ik nu wel 10 voeding-printen, 10 bias-printen en 5 voorversterker printen

als ik dit aan geïnteresseerden kan verkopen kost het voor 3 printen ongeveer 15€ zonder verzending, maar laat ons eerst kijken of alles werkt :idea:

prijs per printje zou nog moeten uitgerekend worden.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

wat ik tot nu toe kwijt ben aan kosten, je zou ervan verschieten :
printen : 100€
bestelling Reichelt : 80€
bestelling Mouser : 90€
bestelling kast : 70€
bestelling kappen : 90€
bestelling Tube-Town : 100€
bestelling PGA2310 : 50€
bestelling inschakelvertraging en gloeispanning printen : 20€

nog te doen :
bestelling Schaeffer bovenplaat : 80€
extra bestelling ; vergeten componenten : 50 €
bestelling KT-88 buizen : 120€

is reeds 850€

en dan kan ik nog de trafo's gebruiken van mijn oude versterker.
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Muug »

jaja, ik ken uw verbazing.
De Annastasia was ook een "budget"-speler en de trafoset was om en bij de 350 euro, maar toen ik uiteindelijk alles afhad zat ik toch ook tegen de 900 euro ! Maar 't is natuurlijk een feit dat je voor iets gelijkaardigs in een gewone zaak makkelijk drie keer zoveel neer moet tellen eh.
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

Dit hou ik in mijn achterhoofd, dat ik wat ik er heb voor betaald zich in kwaliteit minimum driedubbel terugbetaalt.
was een beetje hetzelfde met mijn scan-speak reference plus luidsprekers, ben het bedrag een beetje kwijt, maar dacht dat met de kast alles in ongeveer 950€ per stuk was, maar dat deze luidsprekers gemakkelijk de vergelijking kunnen doorstaan met luidsprekers van pakweg 6 à 8.000 €, je steekt er heel wat werk in , maar daarna is het volop genieten.
Alhoewel dat ik reeds de parameters van mijn reference plus luidsprekers in boxsim heb ingegeven en dat er daar toch nog wat winst is te behalen :-$
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

nu ja, soms ziet onze hobby er goedkoop uit (men maakt een BOM van de onderdelen), maar als je vanuit niets alles moet rekenen , dan zit je al vlug aan het drie- viervoudige van dat bedrag.
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door maikbike »

Ik heb wel interesse in een setje printen.
Maar zoals je zelf zegt, eerst even kijken of de de boel functioneert :)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Zweitse »

ronnydepony schreef:
Alhoewel dat ik reeds de parameters van mijn reference plus luidsprekers in boxsim heb ingegeven en dat er daar toch nog wat winst is te behalen :-$
Waarin dan als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

Als je werkt met de 9900 en niet de 9700 zou je kunnen simuleren dat er minstens 3dB geluidswinst kan behaald worden, wil hier voorlopig nog niet al te diep op ingaan, zijn nog maar voorlopige studies.
zo klopt volgens boxsim de impedantiecorrectie ook langs geen kanten, en dit is wel een interessant gegeven voor buizenversterkers, die houden namelijk van een gladde impedantiecurve.
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door dirklammers »

printjes inclusief verzending was 100€.
Bij wie heb je ze laten maken ?
Gebruikersavatar
ronnydepony
Berichten: 1163
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 20:22
Locatie: Lichtervelde (B)

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door ronnydepony »

itead in china
maikbike
Berichten: 438
Lid geworden op: za 06 okt 2012, 14:58
Locatie: Randstad

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door maikbike »

Er is wel een hoop tekst van de hoogspanningprint verdwenen :think:
Tekst bij elkos, faston
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15177
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bill, ja opnieuw Bill

Bericht door Barry2001 »

Ze zien er goed uit Ronny! Volgende keer inderdaad je silk buiten de pads plaatsen. Ik weet niet met welk pakket je dit gedaan hebt, maar je kunt het best je Gerbers controleren met een viewer. Je bekijkt dan top koper, silk, assembly top (zodat silk buiten je component outline komt te staan) en eventueel de soldeermasker opening, zodat je zeker weet dat silk op de juiste plek staat.
Ben erg benieuwd of dit gaat werken en hoe het met kameraad brom gaat, blijf het draadje volgen. So far so good :D
Plaats reactie