gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes maken)
Moderator: Beheerdersteam
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes maken)
Welke tools gebruiken jullie om in aluminium gaten te maken die niet vierkant zijn, zoals vierkante gaatjes voor Toslink en die trapeziumvormige voor zo'n Europese pries?
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Vooralsnog met de boorkolom en een set vijlen.
Ben wel aan het sparen voor een kruistafel voor onder de boorkolom.
Ben wel aan het sparen voor een kruistafel voor onder de boorkolom.
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 07 jun 2014, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Wat ik gebruik zijn vijlen, boren en de Dremel 
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Watersnijder
Vierkante gatenboor lijkt mij ook wel leuk om te proberen.
Maar voornamelijk vijlen
Vierkante gatenboor lijkt mij ook wel leuk om te proberen.
Maar voornamelijk vijlen
- scanspeakman
- Berichten: 423
- Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Mijn CNC-frees.. ook voor gewone ronde gaatjes.
Kees
Kees
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Ze laten maken is wel aan de prijs natuurlijk.
Bij Modushop.biz vragen ze dit : "For one single hole is cost is 20 Euro" en tot tien boringen is 30 €.
Gisteren heb ik trouwens ook deze gevonden : behuizing.nl.
Bij Modushop.biz vragen ze dit : "For one single hole is cost is 20 Euro" en tot tien boringen is 30 €.
Gisteren heb ik trouwens ook deze gevonden : behuizing.nl.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Dat zijn heeeele fraaie kastjes... ik ben alleen bang dat het vanaf 100 stuks een beetje lonend gaat worden.. Opstartkosten zijn voor dergelijke items niet gering.. er zit ook een mannetje bijna een dag gegevens in te kloppen voor er een mm gefreest wordt..Muug schreef:behuizing.nl.
30 euro voor 10 gaten is trouwens goedkoop.. dat is ongeveer mijn prijs in 3-4mm aluminium.. ook weer afhankelijk van de complexiteit van gaten (denk aan dubbelzijdig met verzinken, randen voor o-ringen, moeren etc..)
En zelfs 1 gaatje ben je toch al bijna 20 euro kwijt: plaatje op sturen en terugsturen is bij elkaar al 13,50..
Kees
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Volgens mij kun je beter sparen voor een nieuw toetsenbord.ray5150 schreef:Voorlals nog met de boorkolom en een det vijlen.
Ben wel aan het sparen voor een kruistafel voor onder de boorkolom.
Maar idd ... vijlen, boren, Dremel en veel geduld.
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Boren, figuurzagen en vijlen. Oefening baart kunst
CVE (Co) was hier de figuurzaagexpert maar die komt hier niet meer
CVE (Co) was hier de figuurzaagexpert maar die komt hier niet meer
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
oh, je bedoelt het "ik moet even mekkeren"-forum.. (dat is tenminste het enige dat ik daar op zie.. weinig inhoudelijk helaas..)
Vlieg jij daar ook niet rond??
Kees
Vlieg jij daar ook niet rond??
Kees
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Dat was met een Blackberry, Sark...hele kleine toetsjes....SARK schreef:Volgens mij kun je beter sparen voor een nieuw toetsenbord.ray5150 schreef:Voorlals nog met de boorkolom en een det vijlen.
Ben wel aan het sparen voor een kruistafel voor onder de boorkolom.
Maar idd ... vijlen, boren, Dremel en veel geduld.
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Ah, als je dan een nieuw toetsenbord neemt dan zit daar meteen een nieuwe telefoon aan vastray5150 schreef:Dat was met een Blackberry, Sark...hele kleine toetsjes....
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Nog twee toevoegingen .... a)Elleboogvet en b)proefstukjes.
Proefstukje zijn (imho) sterk aan te bevelen ... ik heb wel eens de hel doen blozen omdat ik een verkeerd (te groot of ondersteboven, dat weet ik niet meer) gat had gemaakt en hierna 20 nieuwe scheldwoorden heb bedacht en luidkeels aan de buurt heb medegedeeld
Zo'n proefstukje hoeft niet persé van het zelfde materiaal te zijn, stukkie plastic van dezelfde dikte doet het ook prima.
Laatst gewijzigd door SARK op za 07 jun 2014, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Eeb gat ondersteboven? Een gat binnenstebuiten kan ik mij nog iets bij voorstellen maar ondersteboven?SARK schreef:Never mind, slechte grap
Nog twee toevoegingen .... a)Elleboogvet en b)proefstukjes.
Proefstukje zijn (imho) sterk aan te bevelen ... ik heb wel eens de hel doen blozen omdat ik een verkeerd (te groot of ondersteboven, dat weet ik niet meer) gat had gemaakt en hierna 20 nieuwe scheldwoorden heb bedacht en luidkeels aan de buurt heb medegedeeld![]()
Zo'n proefstukje hoeft niet persé van het zelfde materiaal te zijn, sukkie plastic van dezelfde dikte doet het ook prima.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
[/quote]Pjotr schreef:maar ondersteboven?
een DB-9 printconnector ondersteboven monteren gaat slecht..
maar een binnenstebuiten gat... moet ik me dan de vorm van een cent voorstellen.. dat is tenminste een dicht gat of een negatief gat of hoe je het wil noemen, een binnenste buitengat..
Kees
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Db 9 connectoren hebben van voren andere afmetingen dan aan de achterkant.
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Het was ook niet iets schokkends (VGA plug) en het kon ook worden opgelost door het gat gewoon rechthoekig te maken maar als oprechte mierenneuker baalde ik welPjotr schreef:Eeb gat ondersteboven? Een gat binnenstebuiten kan ik mij nog iets bij voorstellen maar ondersteboven?
- Bijlagen
-
- VGA.jpg (14.3 KiB) 834 keer bekeken
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: gerief om aluminium te bewerken (oa vierkante gaatjes ma
Inderdaad, ondersteboven én achterstevoren, helemaal geen probleem

