vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

update :D
Heb mijn draaiwerk allemaal binnen .
Heb dus wat in en op elkaar gezet voor de life visualisatie.

Ik vind ze erg mooi worden zo :mrgreen:
Blij dat ik uiteindelijk het ontwerp op de schop heb genomen dit is toch wel een stuk rustiger.
DSC02787.JPG
DSC02788.JPG
DSC02790.JPG
DSC02791.JPG
Van het weekeind hoop ik ze voor de eerste keer in de spuitplamuur te kunnen zetten
Laatst gewijzigd door rikpost op zo 29 jun 2014, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Ik ben benieuwd wat er dadelijk voor een kleurtjes op komen.

Heb je daar al een idee over?
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Hoi Hans .
Ik dacht aan teak bruin metallic voor de kast ,is van Audi en volkswagen.
Audi A1 Teakbraun Metallic Eissilber Metallic exclusive 6.jpg
In ieder geval één van die moderne bruin tinten, dat vind ik mooi met het aluminium combineren .
Je hebt hem ook van Mazda en Renault ,allemaal net wat anders
Voor de bol weet ik het nog niet
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

OK, leuk en mooi, dan kan de bol mogelijk in een mooie kleur beige ala de leerkleur van die luxe Audi. :lol:
leer.JPG
leer.JPG (13.83 KiB) 968 keer bekeken
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Misschien wel een goed idee.
Eerst de kast maar eens spuiten ,de bol word in elk geval geen hoogglans .
Dus dat kleurtje van het leer is een :idea:
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Joland »

Draaiwerk is echt gaaf!! Suggestie van Henk-Jan Hannessie vind ik een hele goede, alleen vraag ik me af of de kleur van het leer lekker goed overkomt als er geen leerstructuur of stiksels inzitten. Wellicht dat je kan overwegen om ze echt te laten bekleden met (kunst)leer? Zal niet heel goedkoop zijn, maar wel echt gaaf. (t lukt ook met een bal, dus een professional zou die ronde vorm moeten kunnen maken).
Laatst gewijzigd door Joland op di 03 jun 2014, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Henkjan »

:rofl: er komt een plaatje van een Audi en iedereen denkt dat ik t voorstel :rofl:
Joland
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 13:46

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Joland »

Whoops, lezen is een vak... Ik pas m'n post even aan. :oops:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door arjank »

Cool ontwerp, alleen snap ik de bolvorm voor de mid/laag unit niet, als je deze voor de tweeter zou gebruiken zou ik het snappen :D Zo'n 20jaar geleden heb ik zelf zoiets dergelijks gemaakt, een kleine en grote bol die deels in elkaar geschoven zatten met in de kleine bol de tweeter en in de grotere bol de mid, afstraalgedrag was subliem en diffractie minimaal...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

arjank schreef:
Cool ontwerp, alleen snap ik de bolvorm voor de mid/laag unit niet, als je deze voor de tweeter zou gebruiken zou ik het snappen :D Zo'n 20jaar geleden heb ik zelf zoiets dergelijks gemaakt, een kleine en grote bol die deels in elkaar geschoven zatten met in de kleine bol de tweeter en in de grotere bol de mid, afstraalgedrag was subliem en diffractie minimaal...
Dan moet je wel het hele draadje lezen.
Dan snap je het denk ik wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar
arjank
Berichten: 2208
Lid geworden op: zo 12 mar 2006, 19:21
Locatie: Alkmaar

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door arjank »

hannesie schreef:
arjank schreef:
Cool ontwerp, alleen snap ik de bolvorm voor de mid/laag unit niet, als je deze voor de tweeter zou gebruiken zou ik het snappen :D Zo'n 20jaar geleden heb ik zelf zoiets dergelijks gemaakt, een kleine en grote bol die deels in elkaar geschoven zatten met in de kleine bol de tweeter en in de grotere bol de mid, afstraalgedrag was subliem en diffractie minimaal...
Dan moet je wel het hele draadje lezen.
Dan snap je het denk ik wel. :mrgreen:
Draadje is inmiddels 21 pagina's dik :mrgreen:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Joland schreef:
Draaiwerk is echt gaaf!! Suggestie van Henk-Jan Hannessie vind ik een hele goede, alleen vraag ik me af of de kleur van het leer lekker goed overkomt als er geen leerstructuur of stiksels inzitten. Wellicht dat je kan overwegen om ze echt te laten bekleden met (kunst)leer? Zal niet heel goedkoop zijn, maar wel echt gaaf. (t lukt ook met een bal, dus een professional zou die ronde vorm moeten kunnen maken).
Daar heb je een punt ,maar dan word het een voetbal met van die zeskantige patjes of een wereld bol met van die meloen patjes .
Dat vind ik geen van beide mooi.
ik heb nog wel gedacht aan water transfer painting en dan in carbon.
water_transfer_printing_3D_transfer_printing.jpg
probleem is dat het een proces is dat met de hand gedaan moet worden ,en ik zie ze niet zo gauw die bol van twintig kg door het bad halen.
Daarbij ben ik doodsbang dat ze hem laten vallen.
Maar ik kan eens informeren natuurlijk.
arjank schreef:
Cool ontwerp, alleen snap ik de bolvorm voor de mid/laag unit niet, als je deze voor de tweeter zou gebruiken zou ik het snappen :D Zo'n 20jaar geleden heb ik zelf zoiets dergelijks gemaakt, een kleine en grote bol die deels in elkaar geschoven zatten met in de kleine bol de tweeter en in de grotere bol de mid, afstraalgedrag was subliem en diffractie minimaal...
In de eerste instantie had ik een bolvorm gemaakt omdat je een bolvorm nauwelijks aan het trillen krijgt.
En daarbij van beton ,het diffractie verhaal was mij toen nog vreemd.

Maar voor een laag/middentoner werkt het ook mooi hoor met meten zie je dat het laag onder een heel gelijkmatige curve afvalt .
Een shelving filter er over is de enige correctie die nodig is daarna meet je hem vrijwel vlak tot 2000 hrtz .
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Tijdje niets gepost ,maar dat betekend niet dat er niets gebeurd is .
Tijd weer voor een update dus :D

Het word dus niet de Audi kleur maar een kleurtje van Mazda
En wel Autumn bronze mica.
5.jpg
De Audi kleur vind ik buiten erg mooi maar binnen is te weinig licht .
Ik heb beide kleuren op een plankje gespoten om een goed vergelijk te maken.
DSC02800.JPG
Zo op de foto lijkt hij overigens nog wel mooi maar in werkelijkheid gaat hij meer naar grijs en de Mazda wat meer naar bruin.
Wanneer je er schuin opkijkt lijken ze beide overigens zwart.
Lastige kleurtjes :think:

Ondertussen nog even een dressoir gebouwd ,er is dus gewoon niets te koop wat het gewicht kan dragen en waar het in past.
DSC02794.JPG
Uiteraard weer van 40mm multiplex .
Word nog behandeld uiteraard :sure:
DSC02795.JPG
De Groundsound versterkers komen achter de frames met zilver luidsprekerdoek .
Zo blijft het een mooi strak geheel en kunnen ze toch hun warmte kwijt ......Hoop ik :mrgreen:
De accuphase voorversterker gaat in de opening en de rest kan mooi achter de klep.
Van Marmitek een leuk infrarood transpondertje gekocht dan kan de deur dicht blijven. O:)

Luidsprekers staan nu voor de tweede keer in de spuitplamuur .
Nu nog één keer de puntjes op de I zetten en dan nog een keer in de verdunde spuitplamuur.
En dan eindelijk kunnen ze in de lak.
DSC02796.JPG
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ds23man »

:goedzo: :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door hannesie »

Alles bij elkaar is het wel een heel compleet project aan het worden. :shock:

Word de kast/dressoir ook meegenomen in de kleuren opzet die je voor ogen hebt, of blijft dat blank.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

hannesie schreef:
Alles bij elkaar is het wel een heel compleet project aan het worden. :shock:

Word de kast/dressoir ook meegenomen in de kleuren opzet die je voor ogen hebt, of blijft dat blank.
Hoi Hans.
Nou in ieder word de klep in dezelfde kleur .
Het hout waarschijnlijk eiken ik ben er wat mee aan het experimenteren ,aantal lagen wel geen vernis enz.
kan wel heel mooi worden ,ik vind het wel mooi om de nerf er uit te laten komen.
Het is wel geen meubel kwaliteit multiplex maar het bovenblad is nagenoeg perfect .

En inderdaad het is bij elkaar wel heel veel werk .
:?

ds23man schreef:
:goedzo: :goedzo: :goedzo:
:mrgreen: Dank u!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

20140626_205617.jpg
Ik had nog aan mijn kennis gevraagd of hij naamplaatjes voor mij kon maken voor op de luidsprekers.
Vandaag binnen ,Ik vind ze prachtig :kwijl:

Het meubel voor de eerste keer in de beits gezet .
Het lijkt oubollig zo in dat eiken maar straks met de combinatie van zilver doek en rvs word het een heel ander verhaal .
Hoop ik
20140626_205708.jpg
De nerf komt er wel mooi in uit zo op het bovenblad komt een laag vernis .
Voor de premium uitstraling zeg maar.
De klep in de kleur van de luidsprekers of in het zilver van het speakerdoek .
Of een plaatje geschuurd rvs er op .
Ik weet het nog niet :think:

eerst maar eens een lang weekeind met de motor weg volgende week vrij dan hoop ik de speakers te kunnen spuiten O:)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

vanwege het slechte weer was het motorweekeind van korte duur ,zondag ben al terug gekomen.
Ter hoogte van Antwerpen nog even onder water gereden zelfs ,wist niet dat het kon :^o

Van de week toch maar vrij gehouden kan ik mooi aan het project verder.

Dus van af maandag is het volgende gedaan.
DSC02801.JPG
Plaatjes er in gefreesd met de kopieer ring.
DSC02802.JPG
Zo'n trut plaatje netjes in frezen is zo maar weer een paar uur werk.
uitrekenen, malletje maken malletje niet goed, weer nieuw malletje maken, malletje bijna goed maar net niet goed genoeg ,malletje uitvijlen malletje net te groot nieuw malletje maken enz :boos:
DSC02805.JPG
Kasten weer geschuurd en nu voor de laatste keer in de spuitplamuur gezet.
Enne weer geschuurd ](*,)
DSC02803.JPG
Meubel helemaal geschuurd en het bovenblad nog een keer gebeitst .
Eén frame met speakerdoek is klaar.

Morgen hoop ik de kasten in de kleur te kunnen spuiten .
Vroeg in de ochtend is er meestal geen wind
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

update de speakers staan inmiddels bij de spuiter.
Metallic lak spuiten onder een car poort met oranje zeil er voor geeft niet echt het gewenste resultaat :? .
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Summersale bij Groundsound .
De dcN 28 1300 euri goedkoper.
Blijft veel geld maar........wat zijn jullie meningen hier over .
Het scheeld me dan wel een xtra AD omzetting .
Volume regeling in het analoge domein .
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door ds23man »

Pak gewoon een DLCP.....
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

ds23man schreef:
Pak gewoon een DLCP.....
Wasdatdan :think:
Zelf met google kom ik niet verder
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

rikpost schreef:
ds23man schreef:
Pak gewoon een DLCP.....
Wasdatdan :think:
Zelf met google kom ik niet verder
Correctie i had dlpc ingetypt :lol:
Maar deze heeft zes kanalen ,ik moet er acht hebben
Laatst gewijzigd door rikpost op do 03 jul 2014, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door Gerrit »

rikpost schreef:
Summersale bij Groundsound .
De dcN 28 1300 euri goedkoper.
Blijft veel geld maar........wat zijn jullie meningen hier over .
Het scheeld me dan wel een xtra AD omzetting .
Volume regeling in het analoge domein .
Afgeprijsd van heel erg veel te duur naar veel te duur. Afgezien van de analoge volumeregeling zie ik niet wat ie meer/beter doet dan een DLCP met uitbreidingsboard in een Modu Galaxy kastje.
Ik weet niet wat je bronnen en preamp zijn, maar misschien moet je de extra AD omzetting gewoon voor lief nemen dan ben je met alleen een DLCP in een mooi kastje voor onder de €500 klaar. Ik moet trouwens bekennen dat ik daar ook nog mee worstel, volumeregeling analoog of digitaal dus ik begrijp je dilemma. Wat ook kan is met een paar relais en een schakelaar een analoge hard/zacht keuze maken zodat je bij een rustig luistervolume niet teveel bits inlevert.

Gerrit
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology

Bericht door rikpost »

Gerrit schreef:
rikpost schreef:
Summersale bij Groundsound .
De dcN 28 1300 euri goedkoper.
Blijft veel geld maar........wat zijn jullie meningen hier over .
Het scheeld me dan wel een xtra AD omzetting .
Volume regeling in het analoge domein .
Afgeprijsd van heel erg veel te duur naar veel te duur. Afgezien van de analoge volumeregeling zie ik niet wat ie meer/beter doet dan een DLCP met uitbreidingsboard in een Modu Galaxy kastje.
Ik weet niet wat je bronnen en preamp zijn, maar misschien moet je de extra AD omzetting gewoon voor lief nemen dan ben je met alleen een DLCP in een mooi kastje voor onder de €500 klaar. Ik moet trouwens bekennen dat ik daar ook nog mee worstel, volumeregeling analoog of digitaal dus ik begrijp je dilemma. Wat ook kan is met een paar relais en een schakelaar een analoge hard/zacht keuze maken zodat je bij een rustig luistervolume niet teveel bits inlevert.

Gerrit
tja het is jammer dat je dit soort spul niet naast ekaar kunt horen.
En inderdaad het is veel geld maar vergelijkbare aperatuur van Lyngedorf DEQX enz hebben vergeijkbare prijzen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”