http://321sound.de/blog/f-a-s-t-system-butt/
Ik ben fan van 'butt'speakers
Moderator: Beheerdersteam
Op ds23 kunnen we rekenen, maar met 45,- euro aftrek voor passieve filtercomponenten. Hij gaat voor 130,- euro en DLCP meedingen denk ik. En zou daarmee uiterst serieus genomen moeten worden gezien de extra mogelijkheden. In driverbudget is hij echter net wat verder gekort, omdat je digitaal makkelijk om probleemgebieden heen kan werken.ds23man schreef:Ach, zolang er niet de eis gesteld wordt dat er een passief filter in moet zitten........wouter schreef:
Doe je mee?
DLCP er voor en in een uurtje klaar!![]()
![]()
![]()
Dit is heel concreet. Lijkt me dan ook leuk om een goed gebouwd paar LBV er tussen te plaatsen bij de luisterproef.John P schreef:Misschien is het wel een idee om het ontwerp iets gerichter te maken en dan stel ik voor :een waardige opvolger van LBVS van Edo. Ik zeg een woonkamervriendelijke vloerstaander twee-weg met een budget van 100 euro p/stuk. Prijs is dan aan onderdelen (Rumoh) behalve de kast. Als iemand een duurdere stekker of iets dergelijks gebruikt moet die dat zelf weten.
dat zijn 3 polletjesChris_T schreef:Tijd voor een 1e polletje om de voorkeuren in kaart te brengen?
Anders blijven we over en weer praten zonder keuzes te maken.
Dit lijken mij wel de breekpunten uit dit draadje:
-wat binnen budget gerekend moet/mag worden
-wel of geen vaste driver bezetting
-hoogte van het budget
.
En later:asterduc schreef:ik zou dit als volgt organiseren:
1. ieder forumlid kan een driver of set drivers voorstellen binnen een bepaalde deadline.
2. dan volgt het kiezen via een Poll.
3. vervolgens kan besteld worden
4. kandidaten kunnen hun project binnen één gezamelijk topic beschrijven, vragen stellen, suggesties geven, ...
5. tijdens één van de luisterdagen worden de resultaten voorgesteld
6. na de luisterdag kan dan gestemd worden via een Poll.
Ter verhoging van het creativiteits- en uitdagingsgehalte zou ik het project volledig vrij laten aan de kandidaten en alleen de selectiecriteria tot de keuze van de driver(s) beperken.
Ed
asterduc schreef:prima kandidaat, meet recht, kan zowel gelosten, reflex, TL, periodic als PM gebruikt worden.wouter schreef:Zelfs een 6,5" scanspeak kan a 53,32
http://www.rumoh.eu/nl/scanspeak/1429-s ... overy.html
Voor dezelfde prijs heb je ook de 15W variant.
Stel dat je de keuze vrij laat 15W of 18W, dan is er nog meer vrijheid, bvb de 15 in een grote Reflex of de 18W in een kleine gesloten kast met eventueel voorschakelcondensator.
Dat geeft verrassende resultaten als je beide gaat vergelijken.
Idem dito bij de tweeter. Een goedkoop bandje dat open (dipool), half open (gedempt) of gesloten (al of niet met aangekoppelde kast) kan gebruikt worden, en dan nog met of zonder voorzethoorn.
Totaal mee eensmij lijkt het logisch om ook de filtercomponenten mee te tellen bij t budget, dat is net zo noodzakelijk als de drivers voor een werkend ontwerp. aansluitmateriaal kan bijna achterwege gelaten worden zonder het ontwerp te beïnvloeden (vaste el-cheapo kabel direct aan t filter en klaar), en de invloed van de hoeveelheid spaanplaat op de totale prijs is ook niet zo groot.
zal toch moeilijk worden vrees ik, want gaat iedereen hetzelfde filter gebruiken? waar is dan de uitdaging nog?RumoH schreef:Totaal mee eensmij lijkt het logisch om ook de filtercomponenten mee te tellen bij t budgetRudy
+1, we zijn er bijna.RumoH schreef:Totaal mee eensmij lijkt het logisch om ook de filtercomponenten mee te tellen bij t budget, dat is net zo noodzakelijk als de drivers voor een werkend ontwerp. aansluitmateriaal kan bijna achterwege gelaten worden zonder het ontwerp te beïnvloeden (vaste el-cheapo kabel direct aan t filter en klaar), en de invloed van de hoeveelheid spaanplaat op de totale prijs is ook niet zo groot.![]()
Rudy
Helemaal mee eens!asterduc schreef:
Ik pleit voor de open opdracht met veel creativiteit, en dan nog liefst zo ruim mogelijk.