Doe mij dan toch maar het Braun design uit die jaren.
FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Dat hoge kermis gehalte klopt wel
Vooral de Japanse spullen uit de jaren '70 - '80 hadden lekker veel knopjes. Hoe meer toeters en bellen, hoe liever. Japanners kicken daar op.
Doe mij dan toch maar het Braun design uit die jaren.
Doe mij dan toch maar het Braun design uit die jaren.
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Sorry voor de off topic Berre
Ik was zojuist even verdwaald op de website waar ik het plaatje vandaan heb en zag daar oude foto's van muren van apparatuur .... ik bedacht mij dat ik als jongetje toch regelmatig alle audio apparaten aanzette om alleen maar naar de lampjes te kijken .... Back in the days where more was betterBarry2001 schreef:... sommige Marantz spullen hadden toch wel een hoog kermis gehaltemaar daardoor ook wel wer een bepaalde aantrekkelijkheid.
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Opmerkelijk is dan wel weer dat de voorkant van die Technics ST-8077 retestrak en sober is, bijna saai 
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Voor de liefhebbers, nieuwe FM stereo tuners opgebouwd met buizen
:
http://www.magnumdynalab.com/tubeoverview.htm
http://www.magnumdynalab.com/tubeoverview.htm
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Jah, vooral die "Dual MATRIX EYE Tube" doet het hemray5150 schreef:Voor de liefhebbers, nieuwe FM stereo tuners opgebouwd met buizen![]()
:
http://www.magnumdynalab.com/tubeoverview.htm
Maar ik verwacht op zo'n orgel toch wel authentieke losse VFD cijferbuisjes i.p.v. die slappe LED displays
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
ray5150 schreef:Voor de liefhebbers, nieuwe FM stereo tuners opgebouwd met buizen![]()
:
http://www.magnumdynalab.com/tubeoverview.htm
Eerst heet 't "to employ tube technology in the audio amplification stage."
om dan verderop "MD Reference 6922 tubes in the audio stage
Fully complementary balanced design"
Hoera, eindelijk complementaire buizen
Anne
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
+1Ah!buis schreef:ray5150 schreef:Voor de liefhebbers, nieuwe FM stereo tuners opgebouwd met buizen![]()
:
http://www.magnumdynalab.com/tubeoverview.htmFMtuner met buizen
m'n neus
![]()
Eerst heet 't "to employ tube technology in the audio amplification stage."
om dan verderop "MD Reference 6922 tubes in the audio stage
Fully complementary balanced design"
Hoera, eindelijk complementaire buizen![]()
![]()
Anne
Inderdaad erg flauw dat alleen de audiostage met buizen is.
ben net een FM tuner in elkaar aan het knutselen met 3x EF93 en 1x ECC85 plus nog een Nuvistor in aan de ingang.
moet nog iets verzinnen voor de stereo decoder.
een klein scoopje erin bouwen is misschien ook wel leuk.
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Leuke bezigheid,lang geleden ook gedaan,nog geen stereo.Heb je zo'n blokje met ECC85 en twee schuivende kernen voor de afstemming van Philips op de kop getikt? Had er toen een ,die hielt bij 100MHz op.Nog niks 104 laat staan 108MHzMr Tube schreef:ben net een FM tuner in elkaar aan het knutselen met 3x EF93 en 1x ECC85 plus nog een Nuvistor in aan de ingang.
moet nog iets verzinnen voor de stereo decoder.
een klein scoopje erin bouwen is misschien ook wel leuk.
Voor een MPX decoder is een IC het makkelijkst.Met buizen zit je met spoelen+afregelen
Voor een scoopje heb ik nog ooit een schema bijgehouden,heb je misschien wat aan.
Anne
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Nee ik heb iets Japans met een drievoudige afstem condensator, haalt wel 108MHz.
Nuvistor is aan de ingang en dan volgt een tweede trap en een zelfoscillerende mengtrap.
IC's komen er niet in! dan een Philips moduletje of zo met transistors
Nuvistor is aan de ingang en dan volgt een tweede trap en een zelfoscillerende mengtrap.
IC's komen er niet in! dan een Philips moduletje of zo met transistors
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Heb je hier iets aan ?Mr Tube schreef:IC's komen er niet in! dan een Philips moduletje of zo met transistors
Anne
Re: FM Tuner met uitgang 4 CH MPX ?
Die schakeling is geniaal!
zoals we dat van Philips gewend zijn weten ze weer het maximale te bereiken met een minimum aan componenten!
slechts een buis! (afgezien van de gelijkrichter).
zoals we dat van Philips gewend zijn weten ze weer het maximale te bereiken met een minimum aan componenten!
slechts een buis! (afgezien van de gelijkrichter).
