Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Als je dan toch gaat klooien met de leestekens, doe het dan goed!Ah!buis schreef:Lijkt me gezelliger ,feestelijkerdemocles schreef:![]()
![]()
![]()
Ik strijk mijn vrouw en print wat anders![]()
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Het printje voor de negatieve roosterspanning af gesoldeerd............... 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ondertussen zijn er wat pluggen gearriveerd voor de hoogspanning.
Nog even uitzoeken welke kabel ik ga gebruiken[1000V 100mA].
Nog even uitzoeken welke kabel ik ga gebruiken[1000V 100mA].
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Volgens mij ga jij een TANK bouwen.
De anderen zijn verkocht aan Finland.
We zullen je laten volgen door de NSA.

De anderen zijn verkocht aan Finland.
We zullen je laten volgen door de NSA.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zie en huiver................ 
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dat word een heftig ding.....................

Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Gezien de strijd met de RaspberryPi,gestreden is,of op zijn einde loopt,heb ik dit mega project weer opgepakt .
De bedoeling was dit project in te bouwen in twee kasten.
1 voor de hoogspanning,en 1 voor de versterker.
Na veel wikken en wegen wordt het nu een 3 luik.....................
De voortrap,de Siberian pre met de 4P1L buis,wordt apart opgebouwd.
De driver en GM-70 eindbuizen gaan in een andere kast en de laatste is voor de hoogspanning.
Tot later................
De bedoeling was dit project in te bouwen in twee kasten.
1 voor de hoogspanning,en 1 voor de versterker.
Na veel wikken en wegen wordt het nu een 3 luik.....................
De voortrap,de Siberian pre met de 4P1L buis,wordt apart opgebouwd.
De driver en GM-70 eindbuizen gaan in een andere kast en de laatste is voor de hoogspanning.
Tot later................
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Maar even een opstelling gemaakt voor de hoogspanning.
1000-1100V
De kast zal iets van 33x38 cm worden.
Iemand misschien een idee,welke hoogspanningskabel te gebruiken?
1000-1100V
De kast zal iets van 33x38 cm worden.
Iemand misschien een idee,welke hoogspanningskabel te gebruiken?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
De diodes voor de hoogspanning op de bordjes gesoldeerd.
Gebypassed met 470K weerstand en een HV. condensator.
Bijna klaar dus.................
Gebypassed met 470K weerstand en een HV. condensator.
Bijna klaar dus.................
Laatst gewijzigd door democles op zo 01 jun 2014, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Leuke decoratie, je zou er zo een armband in kunnen zien met die vormpjes en kleuren.

Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Misschien wel een leuk idee,electronic jewelry,............ 
Helaas, is natuurlijk al eens bedacht.
Helaas, is natuurlijk al eens bedacht.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik zou zeggen neem de kabel van een oude TV die in de hoogspannings lijn word gebruikt die kan zeker 27KV aandemocles schreef:Iemand misschien een idee,welke hoogspanningskabel te gebruiken?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Lijkt met niet zo handig spul.Is erg stug en er zit een afscherming rond.Die afscherming was eigenlijk,samen met de middendraad,een condensator omdat de oppervlakte van de buis niet groot genoeg was.nl3prc schreef:Ik zou zeggen neem de kabel van een oude TV die in de hoogspannings lijn word gebruikt die kan zeker 27KV aan
De draad van de heel oude 70° toestellen zou nog kunnen,waar vindt je die nog?
Gewoon montagedraad met niet te dunne isolatie en evt.op verdachte plaatsen er een kous omheen (likje lijm tegen verschuiven).
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vond wat op E-Bay,beetje over de top waarschijnlijk.
5 Meter besteld voor iets van 6,50 euro,4mm dik buitenmaat.
Bedankt voor het meedenken jongens.
5 Meter besteld voor iets van 6,50 euro,4mm dik buitenmaat.
Bedankt voor het meedenken jongens.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zitten die kontakten niet een beetje erg dicht bij elkaar ?democles schreef:De diodes voor de hoogspanning op de bordjes gesoldeerd.
Gebypassed met 470K weerstand en een HV. condensator.
Bijna klaar dus.................
Een millimeter of 8 a 9 minimaal lijkt me toch wel aan te raden met dit soort spanningen.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Dacht ik eerst ook.
Tot ik dit zag .
http://www.audiodesignguide.com/Claudio845/813amp.html
De man heeft meer GM-70 dingen gebouwd,dus ik waag het er op.
Tot ik dit zag .
http://www.audiodesignguide.com/Claudio845/813amp.html
De man heeft meer GM-70 dingen gebouwd,dus ik waag het er op.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik dacht altijd dat die diode snubbers een condensator en een weerstand in serie behelsde. En de weerstand een stuk kleiner, meestal zie ik iets van rond de 100 ohm.democles schreef:De diodes voor de hoogspanning op de bordjes gesoldeerd.
Gebypassed met 470K weerstand en een HV. condensator.
Bijna klaar dus.................
Zie bv. de WK amp: Zo heb ik het in mijn 845 ook zitten. Wel 3 diodes in serie, ook
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Heb de foto even sterk uitvergroot.
Maar de weerstand en condensator staan toch wel parallel aan de diode.
Misschien zijn er meer methoden van snubbers plaatsen.
Bedankt,Jan Geert
Maar de weerstand en condensator staan toch wel parallel aan de diode.
Misschien zijn er meer methoden van snubbers plaatsen.
Bedankt,Jan Geert
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik drukte me niet helemaal goed uit denk ik.
De weerstand en condensator in serie met elkaar, en die combo in parallel met de diode.
Jan Geert
De weerstand en condensator in serie met elkaar, en die combo in parallel met de diode.
Jan Geert
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Niks mis met het verhaaltje,gesnapt.Ik drukte me niet helemaal goed uit denk ik.
Onder de foto die ik bedoelde en als voorbeeld had gebruikt voor mijn bordjes.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Beetje te laat misschien maar ik gebruik voor de hogere spanningen gewoon de binnenkern van rg58 coax.Mantel haal ik er vanaf.Gaat prima.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Als ik de laatste foto met de bordjes bekijk heb ik de indruk dat er een van twee andersom moet,rechts links draaien.
Je moet op 't einde het laatste drietal aan dezefde van 't andere bordje verbinden met de diodes met dezelfde kant aan elkaar.Ene uiteinde wordt dan + de andere -.Aan 't midden van beide bordjes komt de trafo.
Anne
Je moet op 't einde het laatste drietal aan dezefde van 't andere bordje verbinden met de diodes met dezelfde kant aan elkaar.Ene uiteinde wordt dan + de andere -.Aan 't midden van beide bordjes komt de trafo.
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Goed gezien,Anne
Bij mij komt de trafo spanning op het midden van het bordje en de + en - aan de uiteinden
Heb nu 1 kant afgesoldeerd,morgen de andere.
Bedankt voor de tip,PeterS.
Bij mij komt de trafo spanning op het midden van het bordje en de + en - aan de uiteinden
Heb nu 1 kant afgesoldeerd,morgen de andere.
Bedankt voor de tip,PeterS.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Niet om pedant te zijn hoor, maar in het schemaatje boven aan de pagina en op de foto's van de bordjes zie ik dat de weerstand en de condensator individueel parallel staan aan de diode, en dus niet met elkaar in serie. Het zit dus anders dan op het tekeningetje van de WK amp.
