Ncore 400 of UCD400HG

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ray5150 »

Een kluit manuals en datasheets, coming up ! :mrgreen:
NC400_datasheet.pdf
(1.64 MiB) 392 keer gedownload
NC400_manual.pdf
(880.29 KiB) 81 keer gedownload
SMPS600_Datasheet.pdf
(2.61 MiB) 66 keer gedownload
SMPS600_manual.pdf
(2.32 MiB) 154 keer gedownload
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door dirklammers »

Ja bedankt Raymond. Die had ik natuurlijk ook gevonden bij Hypex. Maar sorry hoor, dan kom ik zeker uit een ei .....
Op blz. 13 fig. 2 van de ncore handleiding staat inderdaad een "aardharkje" bij de betreffende pin getekend. Maar dan zijn er inderdaad meerdere mogelijkheden.
Natuurlijk niet verbinden aan de afscherming van de inputkabel. Maar waar dan wel ? De 0 van de voeding zit weggewerkt in de stekkerverbinding tussen ncore en smps dus daar kun je zo niet bij. Wordt dan bedoeld pin 5 van J1 van de smps ? Of het bevestigingsoogje van de smps dat kontakt moet maken met de kast ? Ik vind dus de handleiding helemaal niet zo duidelijk op dit punt. Of .... ik lees ergens vreselijk overheen :oops:

Trouwens ik dacht dat er geen domme vragen bestonden op dit forum :x
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ds23man »

Ampon kun je gewoon aan de afscherming van de ingangskabel hangen. Of aan de voedingsnul.
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door dirklammers »

Hallo allemaal,

inmiddels staat de setup met 2X NCore400 en 2X SMPS600 enkele uren te draaien. Klinkt toch anders dan de vorige setup met de UcD180HG's. Het hoog klinkt wat scheller en het laag wat minder stevig. Misschien nog even inspelen ? Of wennen ? Ik hoop het maar want het zal me toch niet gebeuren dat ik meer dan 1K heb uitgegeven om GEEN beter geluid te krijgen :(

Trouwens, mij vallen die leuke rode LEDjes op die in grote getalen op de NCore400's zitten. Ik neem aan dat die er niet voor de sier zitten ? Ik zie in schema's wel eens een LED van specifieke kleur vanwege de juiste spanningsval. Is dat bij de NCore400 ook het geval ?
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door koifarm »

Mogelijk zijn de led's onderdeel van een hxr achtige spannings stabilizatie.

Het is helemaal niet erg om de Ncore niet mooi te vinden, jammer is dat straks een hele horde jou gaat vertellen dat je iets niet goed heb gedaan.

Over het geld hoef je denk ik niet in zitten. Zolang je je mening maar niet te veel verteld zijn er nog genoeg liefhebbers die de Ncore's willen overkopen.
Mark V.
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 19 mar 2014, 10:11

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door Mark V. »

koifarm schreef:
Het is helemaal niet erg om de Ncore niet mooi te vinden, jammer is dat straks een hele horde jou gaat vertellen dat je iets niet goed heb gedaan.
Been there done that! :wink:
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door Gerrit »

Hoe is de versterker opgebouwd?

In een interview met Bruno Putzeys staat het volgende over omgang met SMPSsen:
... And you really need to be extremely careful with these things, because a lot of audio equipment is astonishingly sensitive, sonically, to any of this high-frequency noise circulating around power cables, speaker cables, and interconnects.

As a reference, I keep a CD player at home which sounds quite good, but which is fairly typical in its sensitivity to this noise, so I can do listening tests on power amplifiers and switching-mode power supplies to judge whether the power supplies are quiet enough not to disturb the connected equipment. As a rule of thumb, for something that is directly connected to a source, like a preamplifier, the power supply ought to have a measured EMI performance that is at least 20dB, and preferably better than 30dB, quieter than the legal FCC requirements. Simply designing a power supply that complies with FCC class-B is not good enough for good sound quality -- it actually has to drop off the scale of the measuring instrument entirely. Then you can be quite sure that whatever source you are going to connect, it is not going to be bothered by this RFI.
Het is niet ondenkbaar dat dit de oorzaak van je probleem is.

Gerrit
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ray5150 »

:foto:
:foto:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ds23man »

:foto: :foto: :foto:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ray5150 »

Na-aper ! :mrgreen: :proost:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ds23man »

:mrgreen: :proost:
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door dirklammers »

Oké dan, bijgaand de zo fel begeerde foto's. Ik heb overigens de indruk dat het nu al wat beter gaat klinken. Is dat "inspelen" dan tóch geen fabeltje :think:

Dirk
Bijlagen
IMG_20140530_153415.jpg
IMG_20140530_153423.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door ds23man »

Mmm, voedingskabels die bovenop de uitgangspoel liggen, een luidspreker kabel die bovenop de print ligt, 220volt las die met slechts een hulsje in de behuizingsprofiel ligt, een 220volt kabel die strak op een voedingsconnector ligt.......
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door AatV »

Ook wat weinig kit bij die SMPS... :wink:

groet,
Aat
iLoup
Berichten: 9
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 13:37

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door iLoup »

Zijn niet mijn woorden... :wink:
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 1005
Lid geworden op: ma 25 feb 2008, 9:40
Locatie: Schin op Geul
Contacteer:

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door Gerrit »

ds23man schreef:
Mmm, voedingskabels die bovenop de uitgangspoel liggen, een luidspreker kabel die bovenop de print ligt...
Dat zijn toch wel zaken die de weergave kunnen beïnvloeden.
Het is ook erg druk in die behuizing, ik zou het over twee behuizingen verdelen of één voeding er uit halen. Dan heb je genoeg ruimte om de kabels netjes te leggen. Zoals het nu is zou het in deze behuizing ook best wel eens erg warm kunnen worden en dat komt de levensduur niet ten goede.

Gerrit
dirklammers
Berichten: 424
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 16:55

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door dirklammers »

Mmm, voedingskabels die bovenop de uitgangspoel liggen, een luidspreker kabel die bovenop de print ligt, 220volt las die met slechts een hulsje in de behuizingsprofiel ligt, een 220volt kabel die strak op een voedingsconnector ligt.......
Als dat allemaal oorzaken zijn die het geluid kunnen beinvloeden dan ben ik gerust gesteld. De foto is nogal plat van boven genomen en alle punten die je noemt zijn in werkelijkheid anders :D
Maar ja de foto toont geen diepte ......

Volgens Hypex zelf is compact bouwen en zelfs stacken van de eenheden geen enkel probleem.

Voorlopig laat ik het spul dus maar eens lekker inspelen.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Ncore 400 of UCD400HG

Bericht door koifarm »

ziet er allemaal prima uit. :rock:

Wat het geluid betreft, zal je gehoor er aan wennen( Dus niet inspelen).Het klopt dat de ncore iets meer in het hoog weergeeft. Het laag zou net zo goed of meer gecontroleerd moeten zijn.

Toch zou ik na een tijdje terug schakelen naar de UCD's om dan te beoordelen wat je mooier vind. Het is zeer waarschijnlijk dat je de UCD's dan mooier vindt omdat de rest van de set hierom heen gebouwd is.
Plaats reactie