tot we aan het gaatje zijnMuug schreef:C'est la viemaikbike schreef:Eindelijk de lak proper, gaan er weer gaatjes in geboord worden
Anne
Moderator: Beheerdersteam
tot we aan het gaatje zijnMuug schreef:C'est la viemaikbike schreef:Eindelijk de lak proper, gaan er weer gaatjes in geboord worden
De instelling van de buizen gaat vanzelf ,door de kathodeweerstanden (eng. "autobias").Muug schreef:zeg eens mannekes,
moet zo'n buis inspelen? Roderen? En zoja waarom en hoeveel uurkes dan? En welk klankmatig effect gaat dat dan hebben?
Kan iemand mij trouwens zeggen hoe die Annastasia omgaat met verouderende lampen? Was het de ruststroom die veranderde in de loop der uren?
8 ohm. Ja, Ray sprak al van vermogensweerstanden te gebruiken, maar hij gaf geen waarden. Straks misschien.Barry2001 schreef:Dat kan maar zo niet. Je UGT's moeten 8 Ohm zien, of 4 Ohm, ik weet niet wat je gebruikt. Je hoofdtelefoon is dat waarschijnlijk niet.
Die schakelaar zou ik nooit gevonden hebben !ray5150 schreef:Graag gedaan !![]()
Het succes van de aangeboden oplossing hangt af van de impedantie van de hoofdtelefoon. Een 300 ohm knaap is op de voorgestelde wijze niet goed aan te sturen, een 16 of 32 ohm exemplaar wel. Check de site van dhr Broskie http://www.tubecad.com/2009/10/blog0173.htm (specifiek: "Mu-Follower with 300 ohm load") voor een heel simpele en goed klinkende hoofdtelefoonversterker voor hoge impedantie.Muug schreef:Een vraagje dat hier beter op zijn plaats zit : ik wil de Annastasia voorzien van een hoofdtelefooon-jack... natuurlijk moet je het muzieksignaal te pakken krijgen dat naar de vier luidsprekerterminals gaat. Maar hoe doe ik dat specifiek?
Dat 't niet ideaal is ,helemaal mee eensdisco schreef:Hmmm, mijn ervaring is dat het niet losloopt als je eisen aan de weergave stelt. Met name de hoge impedantie vanwege uitgangstrafo met extra weerstanden gooit roet in het eten.
Wel, goed, dan laat ik het idee van een jack erin te pluggen wat rusting, beetje spijtig voor alle moeite die Ray gedaan heeft. Daarom trouwens dat ik ook over die Koss ESP-9 + E-9 begon. Lekker "vintage".Ah!buis schreef:Daarom schreef ik al "Een echte tel.versterker is wel beter," enz.
Anne