MAKTEC by Makita.
Moderator: Beheerdersteam
MAKTEC by Makita.
Ik zit zojuist een beetje te struinen op maktplaats en kom daar een apparaat tegen van ' Maktec ' ... eeehm nog NOOIT van gehoord.
Na wat google werk blijkt dit een tweede productlijn te zijn van Makita en meer dan de helft goedkoper.
Nou heb ik zelf geen ervaring met dit merk maar de prijzen staan mij wel aan.
Een voorbeeld Makita bovenfrees 233 Euro.
en diezelfde frees in de knaloranje uitvoering van MakteC 133 euro.
Als groot fan van de producten van Makita vind ik dit toch wel interessant.
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de spullen van Maktec?
Na wat google werk blijkt dit een tweede productlijn te zijn van Makita en meer dan de helft goedkoper.
Nou heb ik zelf geen ervaring met dit merk maar de prijzen staan mij wel aan.
Een voorbeeld Makita bovenfrees 233 Euro.
en diezelfde frees in de knaloranje uitvoering van MakteC 133 euro.
Als groot fan van de producten van Makita vind ik dit toch wel interessant.
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de spullen van Maktec?
Re: MAKTEC by Makita.
Doet mij een beetje aan Abidas sportkleding denken. Dat is 100% Chinees en heeft niets met Adidas te maken.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: MAKTEC by Makita.
Dat lijkt hier niet het geval te zijn: http://www.maktec.nlPjotr schreef:Doet mij een beetje aan Abidas sportkleding denken. Dat is 100% Chinees en heeft niets met Adidas te maken.
Re: MAKTEC by Makita.
Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Re: MAKTEC by Makita.
Maar daar zit een wereld van verschil tussen.Zweitse schreef:Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
De PRO lijn is wel behoorlijk wat robuuster en hufter bestendiger.
Re: MAKTEC by Makita.
Daar lijkt het dan i.d.d. op. Staat eigenlijk ook wel in dat stukje van Leo. Al wordt daar de DHZ'er omschreven als "vakman die niet per se het beste moet hebben".Zweitse schreef:Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Kortom Makita wil meeprofiteren van de goedkopere hobbymarkt zoals Bosch en B&D dat eigenlijk ook doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: MAKTEC by Makita.
Die prijzen liggen dichter bij elkaar hoor, die Makita heb je al vanaf EUR 187 met een tientje verzendkosten, en die zit in een koffer, de Maktec niet. Verschil is dan EUR 64.... voor dat verschil ging ik voor de Makita.
-
Audiolicious
Re: MAKTEC by Makita.
Zeikerd! Zo'n koffer is juist verdomd handig, in zo'n koffer berg je namelijk alles op en dus slingert alles dan niet ergens in je werkplaats of gereedschap lade, ideaal, z'n geld dubbel en dwars waard, nooit meer zoeken naar die ene frees, want die zit gewoon in de koffer.ds23man schreef:Duur koffertje!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: MAKTEC by Makita.
Het eerste wat ik altijd doe is het koffertje de container indouwen.
Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
Re: MAKTEC by Makita.
Dat spul wat na 10 jaar vanzelf uit elkaar valtds23man schreef:Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, ..............
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: MAKTEC by Makita.
En dan haal je voor een paar tientjes weer een hele stapel bij de Makro!Pjotr schreef:Dat spul wat na 10 jaar vanzelf uit elkaar valtds23man schreef:Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, ..............
Re: MAKTEC by Makita.
Dat is niet helemaal waar Makita heeft ook van die systainers net als Festool en die zijn ook onderling stapelbaar. Maar voor wat betreft die platic koffer gevallen moet ik je helemaal gelijk gevenAllemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Re: MAKTEC by Makita.
even voor de duidelijkheid das niet mijn rekje met speelgoed 
Maar die kistjes komen op marktplaats nog wel eens voorbij voor leuke prijzen.
Festool, Makita, Metabo. allemaal dezelfde kratjes.
Maar die kistjes komen op marktplaats nog wel eens voorbij voor leuke prijzen.
Festool, Makita, Metabo. allemaal dezelfde kratjes.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: MAKTEC by Makita.
Elke keer als je een accuboormachine nodig hebt die uit een koffer halen schiet niet op natuurlijk, maar een bovenfrees is een fijn stukje gereedschap dat je niet alle dagen gebruikt en als je 'm gebruikt daarna goed opbergt. En dus niet zo in een Curver bak flikkert..hobbeldebobbel op klus, achter in de auto. Helemaal zo gek nog niet een passende koffer.ds23man schreef:Het eerste wat ik altijd doe is het koffertje de container indouwen.![]()
Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: MAKTEC by Makita.
Ik woon dan wel groot, maar het is nog net niet nodig om met de auto van klus naar te rijden. Met de kruiwagen gaat het nog net!Barry2001 schreef:En dus niet zo in een Curver bak flikkert..hobbeldebobbel op klus, achter in de auto. Helemaal zo gek nog niet een passende koffer.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: MAKTEC by Makita.
Nee, dat valt wel mee.
Ik heb er zelf ook twee schuurmachines van, echt TOP!
Onderdelen zijn schijnbaar via makita te koop en uitwisselbaar.
(Hoewel ik nog geen reserve onderdelen nodig heb gehad
)
Ik heb er zelf ook twee schuurmachines van, echt TOP!
Onderdelen zijn schijnbaar via makita te koop en uitwisselbaar.
(Hoewel ik nog geen reserve onderdelen nodig heb gehad
Re: MAKTEC by Makita.
+1
Mijn oude Ryobi bovenfrees blijft het maar doen (en ik maar geen excuus hebben om eens een Festool te kopen). Lomp en zwaar ding, de automaat slaat uit als ik 'm aanzet op een WCD te dicht bij de zekeringkast. Maar loopt als een trein, ook met afrondfrezen 15mm.
Mijn oude Ryobi bovenfrees blijft het maar doen (en ik maar geen excuus hebben om eens een Festool te kopen). Lomp en zwaar ding, de automaat slaat uit als ik 'm aanzet op een WCD te dicht bij de zekeringkast. Maar loopt als een trein, ook met afrondfrezen 15mm.
