MAKTEC by Makita.

Over materiaalbewerkingsgereedschappen

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

MAKTEC by Makita.

Bericht door hrscharft »

Ik zit zojuist een beetje te struinen op maktplaats en kom daar een apparaat tegen van ' Maktec ' ... eeehm nog NOOIT van gehoord.
Na wat google werk blijkt dit een tweede productlijn te zijn van Makita en meer dan de helft goedkoper.

Nou heb ik zelf geen ervaring met dit merk maar de prijzen staan mij wel aan.

Een voorbeeld Makita bovenfrees 233 Euro.
en diezelfde frees in de knaloranje uitvoering van MakteC 133 euro.

Als groot fan van de producten van Makita vind ik dit toch wel interessant.

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de spullen van Maktec?
Bijlagen
Zoek de verschillen.
Zoek de verschillen.
Maktec_MT361.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door b_force »

Wellicht net zoiets als Perles en DeWalt
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Pjotr »

Doet mij een beetje aan Abidas sportkleding denken. Dat is 100% Chinees en heeft niets met Adidas te maken.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door pappaleo »

Pjotr schreef:
Doet mij een beetje aan Abidas sportkleding denken. Dat is 100% Chinees en heeft niets met Adidas te maken.
Dat lijkt hier niet het geval te zijn:
maktec.jpg
http://www.maktec.nl
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Zweitse »

Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Kappa7 »

Zweitse schreef:
Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Maar daar zit een wereld van verschil tussen.
De PRO lijn is wel behoorlijk wat robuuster en hufter bestendiger.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Pjotr »

Zweitse schreef:
Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Daar lijkt het dan i.d.d. op. Staat eigenlijk ook wel in dat stukje van Leo. Al wordt daar de DHZ'er omschreven als "vakman die niet per se het beste moet hebben".

Kortom Makita wil meeprofiteren van de goedkopere hobbymarkt zoals Bosch en B&D dat eigenlijk ook doen.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door John P »

De accu's blijken wel onderling uitwisselbaar:

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door b_force »

Om nog een te noemen, AMPPROBE is gewoon van Fluke
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Barry2001 »

Die prijzen liggen dichter bij elkaar hoor, die Makita heb je al vanaf EUR 187 met een tientje verzendkosten, en die zit in een koffer, de Maktec niet. Verschil is dan EUR 64.... voor dat verschil ging ik voor de Makita.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ds23man »

Duur koffertje! :shock:
Audiolicious

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Audiolicious »

ds23man schreef:
Duur koffertje! :shock:
Zeikerd! Zo'n koffer is juist verdomd handig, in zo'n koffer berg je namelijk alles op en dus slingert alles dan niet ergens in je werkplaats of gereedschap lade, ideaal, z'n geld dubbel en dwars waard, nooit meer zoeken naar die ene frees, want die zit gewoon in de koffer.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ds23man »

Het eerste wat ik altijd doe is het koffertje de container indouwen. :mrgreen:

Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.

Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, ..............
Dat spul wat na 10 jaar vanzelf uit elkaar valt :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, ..............
Dat spul wat na 10 jaar vanzelf uit elkaar valt :rofl:
En dan haal je voor een paar tientjes weer een hele stapel bij de Makro! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door hrscharft »

Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dat is niet helemaal waar Makita heeft ook van die systainers net als Festool en die zijn ook onderling stapelbaar. Maar voor wat betreft die platic koffer gevallen moet ik je helemaal gelijk geven ;) die gaan hier ook zo de kliko in.
Bijlagen
100624_210409.jpg
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ds23man »

Mooi spul, maar reteduur. :|
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door hrscharft »

even voor de duidelijkheid das niet mijn rekje met speelgoed ;)

Maar die kistjes komen op marktplaats nog wel eens voorbij voor leuke prijzen.
Festool, Makita, Metabo. allemaal dezelfde kratjes.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door Barry2001 »

ds23man schreef:
Het eerste wat ik altijd doe is het koffertje de container indouwen. :mrgreen:

Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.

Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
Elke keer als je een accuboormachine nodig hebt die uit een koffer halen schiet niet op natuurlijk, maar een bovenfrees is een fijn stukje gereedschap dat je niet alle dagen gebruikt en als je 'm gebruikt daarna goed opbergt. En dus niet zo in een Curver bak flikkert..hobbeldebobbel op klus, achter in de auto. Helemaal zo gek nog niet een passende koffer.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ray5150 »

Als je zoveel machientjes hebt, timmer je zelf toch een paar kistjes ? :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ds23man »

Barry2001 schreef:
En dus niet zo in een Curver bak flikkert..hobbeldebobbel op klus, achter in de auto. Helemaal zo gek nog niet een passende koffer.
Ik woon dan wel groot, maar het is nog net niet nodig om met de auto van klus naar te rijden. Met de kruiwagen gaat het nog net! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door bartsegers »

Meende ik nou dat RYOBI ook onderdeel van makita is/was ?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door ray5150 »

Dat was toch altijd zo'n Kijkshop merk ? :-s
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door bartsegers »

Nee, dat valt wel mee.
Ik heb er zelf ook twee schuurmachines van, echt TOP!
Onderdelen zijn schijnbaar via makita te koop en uitwisselbaar.
(Hoewel ik nog geen reserve onderdelen nodig heb gehad :proost: )
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: MAKTEC by Makita.

Bericht door markbakk »

+1
Mijn oude Ryobi bovenfrees blijft het maar doen (en ik maar geen excuus hebben om eens een Festool te kopen). Lomp en zwaar ding, de automaat slaat uit als ik 'm aanzet op een WCD te dicht bij de zekeringkast. Maar loopt als een trein, ook met afrondfrezen 15mm.
Plaats reactie

Terug naar “Hout- en metaalbewerkingsgereedschap”