Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door koifarm »

democles schreef:
Bedankt,Anne en Koifarm.

En als de laatste buis nu vervangen wordt door een rus........ 6N6P.......... 6N2P-EV...........6N1P...........6N23P

Ja,veel keuze, :think: heb ze allemaal liggen............................... :mrgreen:
Voor de 6n6p kun je het mini-me ontwerp gebruiken, deze gebruikt het zelfde RIAA filter.

Theo het ontwerp met de ecc83 heb ik al vaker gehoord en deze klinkt vind ik heel goed.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Ik ga hem gewoon bouwen Ronny.
Ben zeer benieuwd hoe hij gaat klinken.

Ik heb op de luisterdag in enschede de Dude van George gehoord.
Klonk waanzinnig mooi op mijn HF10.

Nog 1 vraag.
Is het ook van groot belang om hier een steraarde te hebben?
Het komt allemaal in een koperen bakje.
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door koifarm »

Wat de aarde betreft, probeer ik de aarde van het ontwerp/ingangen gescheiden te houden van de behuizing. Daarna kijk ik of het nodig is om de behuizing te verbinden aan de aarde van de schakeling.

Ik zou voor de phono pre de aarde van de de in/uitgangen, schakeling met een dikkere koperdraad aanleggen en dan vanaf de buisvoetjes hierna toe werken. Daarna aarde schakeling verbinden met behuizing via ontkoppel netwerkje zoals in dit forum al vaker beschreven is.

De onderdelen zijn onderweg.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Mooi Ronny. Bedankt.

Ik ben even flink geweest.
Bakje opgezocht met voetjes.
Viel even tegen zeg. Als je ligt voel je je heel wat.
Ga nu weer plat. Nog steeds niet in orde. Hoest me de longen uit mijn lijf. Bah.
Bijlagen
IMG_20140428_141022.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door b_force »

Hier wordt je heel snel beter van (Glenfarclas 105) 8) :mrgreen:
Bijlagen
glenfarclas-105a.jpg
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door RobertD »

Mmm, wanneer kunnen we langskomen, Bart?
Laatst gewijzigd door RobertD op ma 28 apr 2014, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tijger
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 15:55

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door tijger »

Met name dan om die BUIS (Fles) met vloeistof in te wijden
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Net met de post binnen gekomen. :D
Ronny bedankt. Zo gauw ik wat beter ben ga ik ermee aan de gang.
Eerst maar weer eens terug naar de huisarts :(

Ik kan met die fles mijn keel wel gaan spoelen Bart.
Bijlagen
IMG_20140429_115842.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door b_force »

RobertD schreef:
Mmm, wanneer kunnen we langskomen, Bart?
Eerst maar weer eens sparen voor een nieuwe fles.
Beiden zijn opgegaan in Nieuw Zeeland :mrgreen:

Maar even serieus.
Mensen kopen altijd van dat peperdure ranzige spul dat blijkbaar tegen keelpijn zou moeten helpen en zou moeten desinfecteren.
Volgens kun je dan beter gewoon een lekkere sterke drank nemen.
Als 60% niet goed is, kun je altijd nog ECHTE Poolse of Russische Wodka nemen (die zitten soms boven de 90%) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door Ah!buis »

Dit smaakt ook niet slecht :kwijl:
Anne
Bijlagen
hik.jpg
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Ik heb nog even een vraagje.
Wat voor smeermiddel moet ik gebruiken om met de stappenboor in koper te gaan boren?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door RobertD »

Ik heb het laatst met WD40 gedaan.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

RobertD schreef:
Ik heb het laatst met WD40 gedaan.
Dat heb ik nog wel wat van Robert.
Ga ik binnenkort proberen. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door RobertD »

Ik boorde eerst zonder, wist ik veel.
Met een beetje olie gleed die stappenboor door de aluminium plaat heen. De stappenboor liep ook niet meer vol.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je gebruikt en kan het zelfs met slaolie.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Ik smeer aluminium altijd met spiritus.
Het koper boren met WD40 ging niet zo geweldig maar toch voor elkaar gekregen.
En de gloeidraden aangelegd. Ik wil de voeding buiten het bakje houden.
Het begin is er. :rock:
Bijlagen
IMG_20140502_125126.jpg
IMG_20140502_125140.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door Barry2001 »

Kijk, een echt koperen bakkie, goud waard tegenwoordig! :mrgreen: Die heb je vast in beter tijden (lees koperprijzen) aangeschaft. Leuk topic, ik blijf het volgen.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Dit bakje heb ik al jaren in huis Barry.
Had hem toen voor andere doeleinden.
Kan hem nu mooi gebruiken voor dit project.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

En we zijn weer een klein stukje verder.
Kom nog een paar onderdelen te kort.
Zo gauw ik weer in Assen kom zal ik nog wat ophalen.
Bijlagen
IMG_20140512_151355.jpg
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door Zweitse »

Dat dikke draad, is dat gewoon gestript leidingdraad?
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Een stukje VD-draad.
In het midden van de strip zit het centraal aarde punt.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door RobertD »

Hoe staat het hiermee Theo?

Ik zag een versterker van jouw hand (EL34 PP) op marktplaats voorbij komen.
Gebruikersavatar
TheoK
Berichten: 1471
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 7:22
Locatie: Kitchener

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door TheoK »

Hier ligt alles stil Robert.
Vanwege privé en familieomstandigheden en persoonlijke problemen
kom ik nergens meer aan toe. Ik volg het forum nog wel een beetje maar voor
de rest doe ik voorlopig niks meer.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door Barry2001 »

Hee Theo, leuk weer eens wat van je te horen, minder leuk de omstandigheid. Zie dat je alles weer op de rij krijgt en dat je hier weer mooie dingen mag komen maken..
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Eenvoudige Phonepreamp Met ECC83

Bericht door Ah!buis »

TheoK schreef:
Hier ligt alles stil Robert.
Vanwege privé en familieomstandigheden en persoonlijke problemen
kom ik nergens meer aan toe. Ik volg het forum nog wel een beetje maar voor
de rest doe ik voorlopig niks meer.
Is er toch nog een hoopvolle mededeling in te vinden :D
Je moddert al lang met je gezondheid,is 't niet :(
Niet opgeven hè, en eerst maar 's naar de kapper
TheoK.jpg
TheoK.jpg (3.21 KiB) 124 keer bekeken
of je duikt een keer helemaal in een wasmachine,
en maar lekker draaien :lol:
Anne
Plaats reactie